Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Zo weinig problemen met de Capo's dat het zo rustig is hier dan?

Alles goed met iederen hier?

Kadir alles flex en Oussie, goed om te lezen dat je nog steeds plezier hebt aan de black beauty. Fijnste motor die ik ooit heb gehad.


@Robert, still going strong hier! Maar met die pekel blijft ze lekker binnen.. winterslaapje doen :)
Ik vermaak me in het weekend op de beta rr300, en ben de guzzi aan het klaar maken voor de zomer. Capo staan de coils op het programma, net nieuw achterbandje, en verder eigenlijk probleemloos. Laat de lente maar komen :Y :]
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor, nog steeds aan het rijden met Haar...

Klein probleempje, Ze liep hoog stationair...
Maar geef/gaf dar de schuld aan dat dat Forte/Wynes injectoren cleanerspul wat ik in haar heeft gegooid...
(Vond ze niet fijn)...

Groet,AJ
 
Mooi om te lezen dat jullie allemaal nog veel plezier met de Capo's hebben. Ben er zuinig op, ik denk dat het een van de meest ondergewaardeerde motoren van de laatste jaren is.
 
Zo weinig problemen met de Capo's dat het zo rustig is hier dan?

Alles goed met iederen hier?

Kadir alles flex en Oussie, goed om te lezen dat je nog steeds plezier hebt aan de black beauty. Fijnste motor die ik ooit heb gehad.

Tja....ken het gevoel...
Alleen die van mij was blauw...😉
 
Hallo,

Ik ben op zoek naar de viron o ring voor de metalen snelkoppeling van de tank.
Heeft er iemand nog eentje liggen ?

Ik kan ze alleen per 50 stuks bestellen ;(
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben op zoek naar de viron o ring voor de metalen snelkoppeling van de tank.
Heeft er iemand nog eentje liggen ?

Ik kan ze alleen per 50 stuks bestellen ;(

John ik heb r wel 1 voor je ,
Geef maar ff persoonlijk bericht voor je adres ,stuur ik het op .

Iemand toevallig een ABS unit in de hoek liggen ?
Mijne is kaduuuuuk ( electronisch storing , kan ook niet uitgelezen worden 😞)
 
Moest ik ook maar begrijp dat je er al 1 krijgt doe anders maar PB.

Hoi Roel,
Ik had destijds een aantal ringetjes van jou gekregen waar ik dus erg zuinig op ben waardoor ik nu ook een collega-Caporijder kan verblijden 😀. Zo heb jij er toch aan bijgedragen . Mooi als we elkaar kunnen helpen met onze hobby . Rijdt de MZ nog ? 🏍💨💨💨
 
Laatst bewerkt:
Mooi zo idereen dus weer mooi aan het rijden (De MZ rolt ook nog steeds)

Hoi Roel,
Ik had destijds een aantal ringetjes van jou gekregen waar ik dus erg zuinig op ben waardoor ik nu ook een collega-Caporijder kan verblijden 😀. Zo heb jij er toch aan bijgedragen . Mooi als we elkaar kunnen helpen met onze hobby . Rijdt de MZ nog ? 🏍💨💨💨
 
Even het topic levend houden.

Afgelopen woensdag de remvloeistof vervangen en een stukje gereden. Ze starte zonder problemen, maar loopt nog altijd wat ruw. Ik denk dat de bobines en kabels bijna op zijn. Nieuwe bobines en kabels zijn aangepast en liggen klaar om gemonteerd te worden. Binnenkort nog even olie en bougies bestellen en vervangen en dan kan ze er weer tegen :-)
 
Wie van jullie heeft het weer besteld?
om van te janken zo kom ik nooit aan het rijden.
die vieze pekel op straat bah...
 
Hoi Allen,

Ben in het bezit van een Caponord van 2004 en eentje van 2001, de laatste is beschikbaar voor verkoop die van 2004 ga ik voorlopig veel plezier aan beleven.

Wat een berg informatie op deze pagina's zeg. Heeft me wel even tijd gekost om er doorheen te scrollen.

Zijn er nog treffens voor de caponord ?

Mvg Franz
 
goedendag Capo rijders,

Wie kan mij adviseren welk startrelais voor capo 2004 te gebruiken?

Capo heeft nog wel stroom ( nieuwe accu) geeft geen efi code aan, dashboard werkt.
Maar start niet verwacht dus dat het aan de start relais ligt.

ik hoor jullie graag,

groeten,
wim
 
Hallo Capowin,

Bekijk eerst ff of er ook spanning op het relais komt ik bedoel op de dunne draden.
Als dat niet het geval is dan ligt de oorzaak iig niet alleen bij het startrelais.
Bijv, zijstandaard schakelaar.
Start relais vervanger heb ik zo ff niet meen dat yamaha xjr 1300 ook een bruikbare vervanger is.
 
Ik heb nog niet met warm weer gereden op mijn Capo, maar het voel me op dat in stadsverkeer de temperatuur regelmatig richting de 80 graden gaat. Nu is dit mijn eerste motor waarbij ik de koelwatertemperatuur kan aflezen, misschien maak ik me druk om niks.
Bij thuiskomst het motorblok eens met zo’n laser thermometer gemeten, de linkerkant van het blok is 95 Graden op de koppelingsdeksel. Rechterkant een stuk koeler. Behoorlijk heet vind ik. Is dat bij allemaal zo?
 
Ik heb nog niet met warm weer gereden op mijn Capo, maar het voel me op dat in stadsverkeer de temperatuur regelmatig richting de 80 graden gaat. Nu is dit mijn eerste motor waarbij ik de koelwatertemperatuur kan aflezen, misschien maak ik me druk om niks.
Bij thuiskomst het motorblok eens met zo’n laser thermometer gemeten, de linkerkant van het blok is 95 Graden op de koppelingsdeksel. Rechterkant een stuk koeler. Behoorlijk heet vind ik. Is dat bij allemaal zo?
Bij mij gaat die ook wel eens de 90 graden in bij stads verkeer en 30 graden buiten, dus niets aan de hand volgens mij ;)
 
Standaard staat de thermostaat op, ik dacht 96 graden, dat betekend dat de voorste cilinder dicht of net over de 100 C komt.

Met Tune ecu programma kan je dit aanpassen.
Bijmij is de instelling nu zo dat hij bij 90 opent.
Overigens zo lang als ik maar kan rijden komt hij zelden boven de 85 C.
In de file is dat natuurlijk anders.
 
Heren, en misschien ook wel dames.
Ik zal me hier ook ff melden!

Mijn naam is Martijn, woonachtig in Drenthe.
Sinds vorig jaar rijdend op een Caponord van 2002.
Ervoor diverse racers gehad, en ook nog een z750, welke is ingeruild op de Capo.
Na de proefrit kwam ik tot de conclusie dat ik veel eerder de overstap had moeten maken...
Doordat ik wat langer ben altijd al wat klachten gehad bij langere ritten, waar ik op de Capo
geen last van heb.

Topic eens even goed doorgelezen en ik heb nog geen idee of mijn fiets al voorzien is van enige upgrades,
evt komt dat nog wel...
 
Ander probleempje...
De db-killer van mijn rechter uitlaatpijp (origineel) zit los. Kan hem er net niet uit trekken. Is dit te repareren?

De remedy was het pijpje te Tig lassen door een handige buurjongen.
Toen het pijpje er helemaal uit was en ik in de uitlaat kon kijken bleek de demper zo goed als leeg te zijn. Vond al dat de standaard demper al een aardig volume had. De vorige eigenaar vond hem kennelijk wat te stil...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan