Onderweg van werk naar huis even afgeslagen om bij deze schoorsteen een foto te maken. De steenfabriek zelf is er niet meer, deze pijp is een aandenken aan vroeger tijden...

ZON!
[afbeelding]

Mooi blauw :)
[afbeelding]

Lente...
[afbeelding]


Uiterwaarden nabij Lent, rechts uitzicht op de "heuvels" van Berg en Dal.
[afbeelding]

Heel erg mooi! Vooral die tweede foto :t
 
Tripje naar Oostende gemaakt (woon er niet zover van, maar kom er maar 1 of 2x per jaar)
Hier bij Fort Napoleon, ik kon niet dichterbij parkeren :')

SqTB1zr.jpg
 
[img=960,720,,,"CBR"]https://tweakers.net/ext/f/REVYzi2PqMX0A70lTHfeVFfk/full.jpg[/img]

Deze foto tevens gebruikt bij een foto-actie van Ten Kate op Facebook en daarmee WSBK kaarten voor Assen gewonnen *O*
 
Dikke mist deze morgen. Thuis minder dan 30m zicht. Op en rond de luchthaven was het wel iets beter.
20180412_051611_Richtone(HDR).jpg

20180412_051648_Richtone(HDR).jpg

20180412_051800_Richtone(HDR).jpg

Alleen vraag ik mij af hoe een landende piloot deze lichten ziet met zo een mist. Zien die niet gewoon één grote lichtvlek?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Very nice Patrick! :t

Alles gaat tegenwoordig op de automatische piloot?
Deels automatisch. Een vliegtuig kan in principe volledig automatisch landen, maar wordt toch deels door een van de piloten gedaan. Er is wel het ILS (Ineligent Landing System), een soort van bakens aan de kop van de runway die een ideale aanvliegroute aangeven die het vliegtuig (en de piloten) volgen, om zo de ideale aanvlieghoek te maken.

(dit voor zover mijn kennis reikt en al dan niet juist is, maar dat is meer iets voor in het vliegtuigen topic).

Maar wat ik bedoel is, je gaat naar beneden, ziet niks van de runway en omliggende, en dan doemt er langzaam aan zo een rood witte lichtvlek op. Ok, die piloten zullen daar wel aan wennen, maar in mijn ogen lijkt dat zo een beetje aan te voelen als plaats nemen op de passagierszetel vooraan van een auto, en je dan laten blind doeken :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan