Spaakwielen in mijn bmw k 100 8v

7 apr 2018
6
0
Hallo met pascal ik rij op een bmw k 100 8v en zou graag er een breede band achter willen plaaten . Dus wie weet welke velg of welke spaaknaaf past op mijn k100
Gr pascal
 
Even kijken of je onder de versnellingsbak de oren hebt om een trekstang aan te maken. De latere modellen hebben dat. Dan zoek je een paralever achterbrug met bijpassend wiel van een K1100 en sleutelt die er in.
Door slim onderdelen van een R1100GS te combineren kan je er ook spaakwielen in maken maar dat is een flinke klus.
 
Met pascal dank je wel van je aanbod klingt rottig maar vindt de 3 spaak geen mooie velg sorry , maar klopt het dan dat de 16v of de 1100 meer ruimte heeft met de cardan achterbrug en past dat op een 8v !?
 
Voor het geld wat er voor R-ninety wielen gevraagd wordt kun je wel 6 rijdende K's kopen. Ik denk niet dat dat helemaal de bedoeling is.
Volgens mij wil de TS eigenlijk alleen een bredere band monteren.

Ik rij met een 140 band op de achterkant van de K100. Die staat wel wat boller waardoor het stuur gedrag wat scherper is. Niks mis mee. Afhankelijk van de bouwvorm zou een 150 band misschien nog passen, maar er is bij mij nu maar heel erg weinig ruimte meer naar de cardan tunnel toe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan