Camera op de motor

Ik heb de sj7 star binnen vanuit china in 8 dagen. Dit scheelt je ongeveer een 35 euro als je hem bij de goedkoopste aanbieder in nederland zou halen. Eerste indruk is dat het wel een stevig gebouwd cameraatje is. Behuizing is van aluminium. Beeldkwaliteit vind ik persoonlijk wel goed. Er zit beeldstabilisatie op. Als dit aan staat is het duidelijk te merken. Het beeld word een stuk minder trillerig. Ik heb de camera aan mijn spiegel gehangen. Dus alle trilling die de motor veroorzaakt komt bijna rechtstreeks door. Ondanks dat hij aan mijn spiegel hangt, nog steeds relatief gezien goede beelden. Ik heb er los een behuizing bij gekocht waarbij je waterdicht een usb kabel aan kan sluiten. De kabel heb ik vanaf de spiegel naar beneden toe laten lopen en onder de tank naar het zadelcompartiment. Daar ligt een powerbank voor de voeding. Ik ga hier denk ik nog wel wat beters voor verzinnen maar al met al voor nu een redelijke oplossing om continu te kunnen filmen. In de camera zit een 128gb kaartje waar je redelijk wat data op kwijt kan. Als hij vol is dan schrijft hij als het goed is de oudste bestand over. Nadeel van de camera is dat hij alleen op de hoogste resolutie 4K image rotation heeft. Ik zat er over te denken om hem ondersteboven te monteren maar dat kan niet. Of je moet alles via editing software aanpassen. Daar heb ik geen zin in. Op 4K heb je ook geen beeld stabilisatie. Verder krijg je geen dopje voor de usb-kabel die ik op de motor heb gemonteerd. Voor 85ct heb ik twee dopjes die precies over de usb aansluiting passen. Of het waterdicht is weet ik nog niet. Voor +/-130 euro heb je zo'n cameraatje. Fractie van de prijs van een van de "betere" merken. Niet dat dit het aller beste is. Voor die prijs en wat het doet vind ik het wel goed te noemen. Zal vast nog wat beter kunnen maar dit is met standaard instellingen. Beelden hieronder met en zonder beeldstabilisatie. Ben wel benieuwd wat jullie er van vinden.

Zonder stabilisatie:

Met stabilisatie:
 
Ik ben dan toch benieuwd wat ze met de gopro beelden willen doen in geval van een snelheidsovertreding. Zelfs als het je snelheid op je dashboard laat zien kan ik me niet voorstellen dat het in een rechtszaak overeind blijft omdat het niet geijkt is. En de strepen tellen / tijd meten lijkt me iets teveel werk om dat te gaan doen.
 
Die Denver is een net dingetje. Heb deze gebruikt naast een sony HDR 20 en een gopro. De sony is wel de beste uit de drie maar het verschil rechtvaardige de prijs niet. Als je op YT zoekt op Denver 8058 dan zijn er voobeeldfiilmpjes te vinden. Ik kijk ook YT op m'n 48" tv en de kwaliteit blijft goed. Ook als ik de miniSD in de tv zelf steek een prima kwaliteit.


De denver die ik heb is echt een stuk oud ijzer.
Nutteloos beeld, nog slechter geluid |(
 
Effe een andere invalshoek..
Ik heb een session op mijn helm.
Stel, oom agent houd me aan...
En dan..
Mag hij zomaar mijn camera vorderen voor onderzoek ?
Als je de beelden bekijkt en met de lengte van de strepen en verstreken tijd kun je de snelheid ongeveer uitrekenen, is dat dan alsnog betalen ?
Of andere overtredingen onderweg ?
Wat is mijn recht ?


In theorie mag elke agent die beelden in beslag nemen nadat je een overtreding hebt gemaakt die door de agent gezien is.
Mocht je naast die overtreding nog een andere overtreding hebben gemaakt, waarvan zij kunnen bewijzen dat jij het daadwerkelijk was, dan mogen ze daarvoor ook beboette ja.

Echter moet je dan wel een enorme eikel van een agent hebben en waarschijnlijk hem dusdanig irriteren dat je er ook een beetje om vraagt.


Ben met de motor 3x staande gehouden in de omgeving omdat er crossers over de gravelpaden crossen (voetgangerspad) met mijn crosser en camera op me helm.
Nog nooit is er naar de beelden gevraagd.
 
De gyro stabilisatie op de SJ7 is goed, net als bij de Firefly 8S. Vanaf de spiegels trilt het originele beeld echt enorm. Dat ie niet op 4K werkt, komt omdat je dan al het maximale bereik hebt qua pixels. Wel vaag dat je image rotation alleen in 4K kan gebruiken. Qua bewerking maakt het niet zoveel uit hoor, mijn software gooit het gemakkelijk om.
 
De gyro stabilisatie op de SJ7 is goed, net als bij de Firefly 8S. Vanaf de spiegels trilt het originele beeld echt enorm. Dat ie niet op 4K werkt, komt omdat je dan al het maximale bereik hebt qua pixels. Wel vaag dat je image rotation alleen in 4K kan gebruiken. Qua bewerking maakt het niet zoveel uit hoor, mijn software gooit het gemakkelijk om.

ja de gyro is inderdaad goed. Althans het doet zijn werk en voor die prijs kan je ik vrijwel geen nadelen opnoemen. Die image rotation is een bekend probleem. Misschien dat dit in een latere firmware nog komt. Enige waar ik ook tegenaan liep was de DV mode/automodus. Op die modus start je camera meteen met opnemen als je contactslot draait/voeding erop gaat. Nu merk ik dat hij alleen in stukjes van 2 min wil opnemen. Dit kan je dan uitzetten in de looprecord. Alleen die staat dan uit. Dus of in dv mode in 2 minuten segementen opnemen. Of zelf op record zetten en dan kan je de loop record op 5 min zetten. Had van mij ook wel 10 min mogen zijn. Denk dat ik nu dus maar hem op dv hou. Dan hoef ik niks meer te doen. Alleen die kleine bestanden zijn wel irritant. Maargoed voor die prijs mag je niet zeuren.
 
Ik ben benieuwd hoe jullie het geluid vinden van mijn action cam opname waarop ik een externe stereo microfoon van mijn spiegelreflex camera op aangesloten heb .

De microfoon is de : Røde Mic Pro

Ik heb hem tussen de kuipruit en het dashbord gemonteerd via klittenband , waardoor windruis 100% afwezig is en je een erg realistisch geluid krijgt .
Erg mooi waarneembaar is het aanzuig gehuil van de 30% grotere EVR carbon airbox .

Het digitale apparaat boven de kroonplaat is een hellingshoek meter .
Geeft in aantal graden je hellingshoek weer .


Ducati 1098 S Tricolore
Maximaal getuned , 201.7 pk en 159 NM aan de krukas .
licht vliegwiel 700 gram , lichtgewicht race krukas met titanium Pankl drijfstangen en nog veel meer aan motorische tuning .









grt
 
Laatst bewerkt:
Mijn Innovv kreeg de beelden niet snelgenoeg weg-geschreven.
Die Nikkei extreme X6 kan in 4K resolutie opnemen, dat is mogelijk (zeer grote kans, aan zekerheid aangrenzend) meer dan 10MB/s aan data die je kaartje weg moet schrijven.

Beelden "live kijken" verbruikt processorcapaciteit en sluist de beelden door van opnamesensor naar je scherm.
live kijken betekend dus niks voor je opgenomen beelden.
Het stotteren is dat de processor net niet genoeg rekenkracht overheeft om de sensor af te vragen, data te verwerken voor live weergave EN de data omzetten voor opslag.


Zoals gezegd, gooi die resolutie en kwaliteit eens naar minimaal.
Mijn vermoedden is dat je kaartje het gewoon niet snel genoeg weggeschreven krijgt.Nogmaals, de test heeft alleen zin met je huidige kaart als je de kwaliteit EN resolutie omlaag zet.
Je wilt namelijk een datastream van MINDER dan 10MB/s creëren om te bepalen of je gebruikte Class10 kaartje de data anders niet weggeschreven krijgt of dat er daadwerkelijk een firmware-fout aanwezig is in je camera.

"het word steeds slechter" -->> NEE, je voert je test-procedure niet correct uit.

Data word in het algemeen klaargezet in een "cache" (snel geheugen) voordat het 'permanent' weg-geschreven word (langzaam geheugen)
Als je je cache maar vol blijft gooien en het systeem niet de kans krijgt om de data uit de cache te halen dan ben je op den duur gewoon corrupte data aan het genereren of heb je gewoon data verlies.

In "Jip en janneke taal"

Jij probeert nu een kudde van 100 koeien (4k resolutie) in 1x door je voordeur heen naar binnen te jagen, dit mislukt omdat er gewoon een opstopping ontstaat.
Als je nou een kudde van 100 muizen (kleinste resolutie en kwaliteit mogelijk) door je voordeur heen probeert te jagen gaat dit veel beter.
In beide gevallen kijk jij na * minuten wat er binnen is.....
Bij de koeien zitten er maar 3 of zo iets koeien binnen. (jouw 9 seconden opname op je opslagmedium)
Bij de muizen zouden ze er alle 100 kunnen zijn. (volledige opname, er van uit gaande dat de schrijfsnelheid inderdaad het probleem was)

----------------------
edit: (zoek eens naar een video bitrate calculator)

4K resolutie, 25 beelden per/seconde, RGB 8 bit kleuren geeft (interlaced) ongeveer 311MB/s aan data.
640x480, 25fps, 8Bit geeft (interlaced) een datastream van ongeveer 11,5MB/s

Een Class10 kaartje heeft een gegarandeerde minimale schrijfsnelheid van 10MB/s.

Die 640x480 zou zelfs niet goed weggeschreven kunnen worden, echter is de cache van het apparaat waarschijnlijk goed/snel genoeg om dat kleine beetje te bufferen en alsnog goed weggeschreven te krijgen.

Samengevat:
Gegarandeerde schrijfsnelheid Class10 kaartje: 10MB per seconde.
Data 4K resolutie: 311MB per seconde.
Data 640x480: 11,5MB per seconde

Zie jij waar het mis gaat bij je 4K resolutie?


---------- edit 2:
Moet er persé een opslagmedium in je camera?
"extern" verwisselbare opslagmedia (zoals je SD-card) zijn meestal langzamer dan intern ingebouwd opslag.
Als er interne opslag beschikbaar is, probeer eens zonder verwisselbare opslag medium.

Na het monteren van een u3 kaartje werkt hij perfect *O* :t
 
Volgpost:

Zit er aan te denken iets anders te kopen van de zomer ( heb nu een Gopro hero 3 black series ) dus altijd handig topic om te volgen.

Voor de filmfreaks heb ik nog wel een 3rd person mount liggen die de deur uit mag.
als iemand interesse heb.
 
een steun die je om je middel draagt en kan instellen naar allerlei verschillende hoeken.
3rdPersonView 3pvX2 PRO
Exact deze.

2e helft van de video zie je hoe dat eruit kan zien.
hier had ik hem vrij naar rechts zitten maar je kan hem ook meer omhoog doen of naar achteren.
ik heb echt veel te veel accesoires terwijl ik deze maar 2x gebruikt heb en vanwege het huisje kunnen we beter andere dingen gebruiken.

t is dat de wintersport niet doorging anders had ik hem daar ook gebruikt
 
Voor wie geïnteresseerd is in de "Innovv K1" er is een Nederlandse reseller die 'm op voorraad heeft en goede service levert.

Wat meer inside information: er komt een '2' aan, voor wat ik heb begrepen zijn ze momenteel bezig met de productie van test exemplaren.
 
Laatste keer dat ik keek was er sprake van een K2. Fijn dat ze daar nu wat verder mee zijn want dit lijkt mij een redelijk goed systeem. Wat mij ook mooi lijkt is een C5, maar dan met twee camera's.

Voor wie geïnteresseerd is in de "Innovv K1" er is een Nederlandse reseller die 'm op voorraad heeft en goede service levert.

Wat meer inside information: er komt een '2' aan, voor wat ik heb begrepen zijn ze momenteel bezig met de productie van test exemplaren.
 
Laatste bericht wat ik heb ontvangen van Innovv was dat ze begonnen zijn met testen van de "K2"... (Eind maart begonnen)
Geen bericht gehad over verdere details...

Helaas is mijn de persoon waar ik contact mee heb/had ook veranderd, de vorige had een toezegging gedaan dat ik de K2 zou mogen testen, maar nog geen verdere details daarmee kunnen bespreken.
 
Zijn er programma's voor het na bewerken waarbij je je beeld enkele graden kan verdraaien ipv stappen van 90 graden?

Heb namelijk mijn camera aan de zijkant voorop gemonteerd op mijn helm, echter staat het beeld enkele graden scheef,
En heb deze zo recht mogelijk gezet.



En precies voorop mijn helm was niet mogelijk door de ronding.
Anders was dat hem geworden
 
Dan moet je denk ik wel wat inzoomen.... of je had een Drift Ghost moeten kopen, kan je de lens draaien. Dan kan je 'm zo scheef als wat op je helm plakken en toch nog recht beeld. :+

Een beetje bewerkingssoftware kan het beeld wel een paar graden draaien, maar je moet zoomen omdat je anders zwarte randen krijgt.
 
zo..mag eindelijk meedoen..... gister pakketje binnen, vandaag de gopro eens op de helm monteren.
 
Ik heb een 360-cam mee gehad op reis en je kunt er toch wel leuke dingen mee doen hoor:

(Tijdens de diashow en filmfragmenten kun je met de muis het beeld draaien)
 
Hey allemaal.

Ik film sinds kort mijn ritten met mijn Sony FDR-X1000V (goede camera trouwens!)
Camera bevestigd op mijn helm, vlak onder mijn kin.
Nu is de interne microfoon van die camera leuk voor snelheden tot 30km/u.
Ik een externe mic gekocht en ben wat gaan testen waar ik hem het beste kan monteren.
Ik hoef geen stemgeluid op te nemen, puur omgeving/uitlaat.

De beste plek die ik tot nu toe heb kunnen vinden is in het kleine vakje van mijn rugtas, dat klinkt prima. Het ''probleem'' is dat ik nu de draad van de camera naar mijn rugtas heb zitten, ziet er best stom uit.

Iemand een creatief idee om dit te tackelen? of een aanrader voor een echt goede microfoon die dan toch in de helm kan?

Hier een link van mijn kanaal met de ritten die ik tot nu toe heb gefilmt, als iemand nog tips heeft voor beter beeld (en geluid :P)

MotoMisc
 
Iemand een creatief idee om dit te tackelen? of een aanrader voor een echt goede microfoon die dan toch in de helm kan?

Ik heb de externe microfoon in een zakje aan de achterkant van mijn motorjas. kabel redelijk weggewerkt dat ie nooit in de weg zit. Ik doe namelijk geen vlogs en wil ook alleen maar het uitlaatgeluid (en evt. omgevingsgeluid) laten horen. Door dat ik 'm achter mijn lichaam heb, hoor je ook niet zoveel wind, alleen echt op hogere snelheden, maar eigenlijk nooit storend. Als je geen zak achterop je jas hebt, zou je er altijd eentje op kunnen maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan