uren teller

erwinnl

Die hard MF'er
15 feb 2010
272
50
Goedemorgen,

ik doe waarschijnlijk iets verkeert echter bij mijn vorige crosser werkte de urenteller na montage wel.

ik heb de draad aan 1 zijde door de uitsparing in de uren teller gedaan en aan de andere zijde met een tyewrape aan de bougie kabel gedaan 5x omheen gewikkeld en weer vast gemaakt met een tyewrape.

maar de uren teller werkt nog niet. wat doe ik verkeert?
 
Goedemorgen,

ik doe waarschijnlijk iets verkeert echter bij mijn vorige crosser werkte de urenteller na montage wel.

ik heb de draad aan 1 zijde door de uitsparing in de uren teller gedaan en aan de andere zijde met een tyewrape aan de bougie kabel gedaan 5x omheen gewikkeld en weer vast gemaakt met een tyewrape.

maar de uren teller werkt nog niet. wat doe ik verkeert?

Welk type heb je gekocht?
 
Dan voor mijn info, wat is een urenteller in dit geval dan?
Een urenteller komt voor op zowat elk gemotoriseerd apparaat waarbij de prestaties van een motor niet in verhouding staan tot een afgelegde afstand. Denk hierbij aan een traktor die tijdens werkzaamheden op het land hard moet werken maar nauwelijks afstand aflegt, denk aan een graafmachine die nagenoeg niet rijdt maar wel presteert, denk aan een scheepsmotor, de motor van een koelwagen (koelsysteem) of een stroomaggregaat. Aan de hand van de draaiuren kan men bepalen wanneer er onderhoud nodig is en hoeveel een motor heeft gelopen.
Zodra de motor draait zal de urenteller meedraaien.

VetusurentellerHOURBKlaasMulderjpg.jpg
 
Heb je wel een bougiekabel of zit de bobine in de bougiedop? (penbobine) In het laatste geval moet hij idd om de 'bougiedop'.
Sorry voor het reageren op een oud topic, maar ik ben op zoek naar een foto of afbeelding waarop te zien is hoe ze de opnemer draaad om de 'bougiedop' van de penbobine hebben gedaan. Mijn inziens is er weinig ruimte.
Alvast bedankt,
 
Terug
Bovenaan Onderaan