Kleppen stellen Honda Hornet 600

Funkadutch

Rookie
27 mrt 2017
27
0
Goedemorgen,

Ik rij inmiddels een tijd een Honda Hornet 600 uit 2004. Rijdt heerlijk en dingen zoals ketting en tandwielen vervangen dat lukt mij zelf nog wel.
Echter heb ik het idee dat mijn kleppen gesteld moeten worden.
Hij geeft namelijk een zacht rateltje tijdens stationair lopen.

Ik ben bij een garage geweest om te vragen wat het stellen van mijn kleppen kosten zou. En hun antwoord was een kleine 600 euro. Nu weet ik dat je in het blok moet. maar 600 euro?

Nu is mijn vraag: Is er eventueel iemand die een forummer weet die dit leuk vind om te doen en dit voor een leuk bedrag mij eventueel kan/wil leren? dan kan ik het in het vervolg ook zelf.

Groeten Bob.
 
Optisch ziet de auto naks er hetzelfde uit als die van de super onbetrouwbare(de auto spanner) vtr firestorm.
Althans als ik juist heb gegoogled.
Dat spanner zou wellicht een rammelende reden kunnen zijn.
Voor de rest is kleppenstellen/speling check een mooi winterproject.

Dat zou inderdaad een mooi winterproject kunnen zijn :Y . Wellicht kan ik tegen die tijd iemand vinden die dit vaker heeft gedaan en een helpende hand kan bieden.
 
Vriezenveen is wat ver weg voor mij.. alhoewel ik samen met een andere mf-er volgend weekend 100km enkele reis heen aldaar ook klepspeling ga checken en aanpassen waar nodig. En dat geheel gratis. Wellicht vind jij ook zo n gek welke jou gaat helpen en waarbij je mee kunt kijken.
Ergens moet een begin zijn.
Maar als je nokkenasketting/spanner daadwerkelijk rammelt moet je er zeker niet langer mee door fietsen.
Bij 30.000km verwacht ik geen motorschade door te krappe klepspeling, blijft toch een Honda he.
Aanschaffen van een motor is 1, het onderhoud ...
 
Vriezenveen is wat ver weg voor mij.. alhoewel ik samen met een andere mf-er volgend weekend 100km enkele reis heen aldaar ook klepspeling ga checken en aanpassen waar nodig. En dat geheel gratis. Wellicht vind jij ook zo n gek welke jou gaat helpen en waarbij je mee kunt kijken.
Ergens moet een begin zijn.
Maar als je nokkenasketting/spanner daadwerkelijk rammelt moet je er zeker niet langer mee door fietsen.
Bij 30.000km verwacht ik geen motorschade door te krappe klepspeling, blijft toch een Honda he.
Aanschaffen van een motor is 1, het onderhoud ...

Waar moet je zijn dan in dit geval? en ja, wie weet vind ik ook zo iemand haha.
En mocht je echt in de buurt zijn dan zou je wellicht kunnen "horen"/meten of het inderdaad de nokkenasketting is of niet. Dat scheelt wellicht al een heleboel.
 
Volgens mij zit je kleppendeksel recht onder de koker van je frame die in het midden onder je tank door loopt van voor naar achter.. Dit betekend dat het deksel niet zomaar los kan zonder een berg sleutel werk. Vandaar die 600 euro misschien?
 
Vriezenveen is wat ver weg voor mij.. alhoewel ik samen met een andere mf-er volgend weekend 100km enkele reis heen aldaar ook klepspeling ga checken en aanpassen waar nodig. En dat geheel gratis. Wellicht vind jij ook zo n gek welke jou gaat helpen en waarbij je mee kunt kijken.
Ergens moet een begin zijn.
Maar als je nokkenasketting/spanner daadwerkelijk rammelt moet je er zeker niet langer mee door fietsen.
Bij 30.000km verwacht ik geen motorschade door te krappe klepspeling, blijft toch een Honda he.
Aanschaffen van een motor is 1, het onderhoud ...

Het geluid blijft trouwens hetzelfde. Heb me ook druk gemaakt om niks trouwens want heb er even naar laten kijken door een andere garage en deze geeft aan dat het allemaal prima is. Het enige wat eventueel zou moeten gebeuren is de carbs synchroniseren. Wellicht dat ik kan kijk of iemand daar mee kan helpen.
Wel bedankt allemaal voor de reacties! Ben al een stuk wijzer geworden. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan