Honda XR600R onsteking

RWB

Die hard MF'er
18 apr 2011
720
704
Abbenbroek
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem, en ik hoor graag jullie mening.
Laatst reed ik op mijn honda XR600R uit 1995, ik kwam toen iemand tegen onderweg en stopte even om een praatje te maken en zette de motor uit. Toen het gesprek eenmaal was afgelopen en ik de motor probeerde te starten kreeg ik hem met geen mogelijkheid meer aan (voorheen 1x kicken bij warme motor en 2x bij koud).
Ik heb bekeken waar het probleem lag en geconstateerd dat de motor geen vonk meer geeft. Ik heb toen de bougie en bobine doorgemeten (Ω waarde) en deze lagen dicht bij de aangegeven waarde (weet de exacte waardes even niet meer. Daarnaast heb ik de killswitch ook gecheckt en deze was oké.

Dus ik denk dat het probleem bij de ontsteking ligt (schijnt een kwaal te zijn bij de XR types). Nu heb ik in het WPHB opgezocht welke R waarde de ontstekingspoel moet zijn (50Ω tot 200Ω).

Maar nu was mijn vraag tussen welke meetpunt (welke kabels) moet deze waarden gemeten worden? Er komen namelijk 5 kabels uit het blok:
geel
groen
wit
roze
zwart-rood

En daarnaast vroeg ik mij af, wanneer blijk dat de ontsteking kapot, iemand een goed adres weet voor een vervangende spoel+lichtspoel.


Alvast hartelijk bedankt,

Groet Robert
 
Terug
Bovenaan Onderaan