Remschijf voor Honda VFR800fi

ID_

MF'er
31 jan 2011
191
0
Utrecht
Hoi,

Ik rij nu al een aantal jaren met een (licht) kromme remschijf, het is dusdanig dat ik het alleen merk bij zeer hard afremmen (lichte trilling in stuur).

Nou wil ik dat wel eens aanpakken maar vind ze nieuw nogal duur. Bijvoorbeeld 372,- euro bij cmsnl

Dus mijn vraag. Ik zit er aan te denken om dit ergens 2e hands zien te vinden. Nou zijn er duizend en één online motorsloop sites te vinden. Maar dan is de kwaliteit af te wachten (ik heb het liever eerst even in mijn handen)

Ik ben benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken. (alle sloops in de buurt afbellen ofzo? maar hoe beslis je wat de moeite loont?) Of misschien gewoon een ander setje kopen die ook past? (links en rechts moet natuurlijk wel hetzelfde blijven)
 
Remschijf bij motorzaak zal 240~260 kosten.

Online misschien nog goedkoper, bijv bij Bolski.nl
edit: bij Bolski 190 euro. Wel ff nieuwe remblokken er bij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanx for the tips. De remblokken heb ik al liggen. 190,- is al een stuk minder, zie alleen dat die remschijven er anders uitzien dat de orginele die ik er op heb zitten. Moet ik er dan twee kopen? Is dan toch ook weer een beetje jammer. 2x190,-=380,-.

Ik ga er eens over nadenken... :-)
 
Die andere schijf kun je evt. Zelf op Marktplaats zetten, dan is die prijs voor het gelijk houden van het aanzicht nog wel te doen.

Die prijs van CMSNL is trouwens ook ex. BtW.
Je kunt kijken bij David Silver spares, dat kan soms enorm schelen, omdat hun bij Honda japan bestellen i.p.v. Honfa Benelux.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bij Jossmit vorig jaar een Nissin schijf gekocht en deze is prima. Nissin word door de veel fabrikanten standaard gemonteerd en is dus een prima keuze.

2e hands is ook een optie als je ze kan vinden en ze nog goeds zijn (dus recht en niet te ver versleten.) Mijn ervaring is dat 2e hands bijna net zo duur is als nissin schijven bij Jossmit.

Tada 171 Euro bij Jos Smit

Honda VFR800Fi 1998-2005 voorremschijven

Is dat goed ja want ik heb er zelf een een keer gekocht en uitgebreid gebruikt in alle weersomstandigheden voor duizenden kms
 
de schijven van de VFR800fi zijn veel gebruikte inderdaad, op mijn Varadero zitten ook 2 schijven die oorspronkelijk op een VFR zaten, kijk eens bij Lings Honda, daar zie je makkelijk het oorsprongelijke typenummer - dan zie je snel welke modellen het allemaal gebruikte, volgens is het sowieso de Varadero, VFR800 en CBR1100XX
 
Hoi,

Ik rij nu al een aantal jaren met een (licht) kromme remschijf, het is dusdanig dat ik het alleen merk bij zeer hard afremmen (lichte trilling in stuur).

Nou wil ik dat wel eens aanpakken maar vind ze nieuw nogal duur. Bijvoorbeeld 372,- euro bij cmsnl

Dus mijn vraag. Ik zit er aan te denken om dit ergens 2e hands zien te vinden. Nou zijn er duizend en één online motorsloop sites te vinden. Maar dan is de kwaliteit af te wachten (ik heb het liever eerst even in mijn handen)

Ik ben benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken. (alle sloops in de buurt afbellen ofzo? maar hoe beslis je wat de moeite loont?) Of misschien gewoon een ander setje kopen die ook past? (links en rechts moet natuurlijk wel hetzelfde blijven)

https://secure.bitzforbikes.co.uk/category/brake-discs
 
Ik wou nog even dit onderwerp naar voren halen... Heb nog best een tijd met deze kromme schijf gereden O-)

Nu eindelijk vervangen en dankzij PART 66 deze schijf bij David Silver spares (UK) besteld en in 3 dagen was hij al binnen! Uiteindelijk 194 euro kwijt (alsnog best veel) maar wel origineel.

Ik moest toch wel constateren dat het ding flink krommer was dan ik dacht.

Rara welke blokjes zaten op deze kromme disk :o

64H7ANj.jpg
 
Mooi voor de volgende die dit leest dan. Misschien wil iemand mijn oude kromme wel kopen 8-) :Y

Hij is verder niet echt versleten ofzo (nee echt) ;-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan