Remschijf voor Honda VFR800fi

ID_

MF'er
31 jan 2011
191
0
Utrecht
Hoi,

Ik rij nu al een aantal jaren met een (licht) kromme remschijf, het is dusdanig dat ik het alleen merk bij zeer hard afremmen (lichte trilling in stuur).

Nou wil ik dat wel eens aanpakken maar vind ze nieuw nogal duur. Bijvoorbeeld 372,- euro bij cmsnl

Dus mijn vraag. Ik zit er aan te denken om dit ergens 2e hands zien te vinden. Nou zijn er duizend en één online motorsloop sites te vinden. Maar dan is de kwaliteit af te wachten (ik heb het liever eerst even in mijn handen)

Ik ben benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken. (alle sloops in de buurt afbellen ofzo? maar hoe beslis je wat de moeite loont?) Of misschien gewoon een ander setje kopen die ook past? (links en rechts moet natuurlijk wel hetzelfde blijven)
 
Remschijf bij motorzaak zal 240~260 kosten.

Online misschien nog goedkoper, bijv bij Bolski.nl
edit: bij Bolski 190 euro. Wel ff nieuwe remblokken er bij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanx for the tips. De remblokken heb ik al liggen. 190,- is al een stuk minder, zie alleen dat die remschijven er anders uitzien dat de orginele die ik er op heb zitten. Moet ik er dan twee kopen? Is dan toch ook weer een beetje jammer. 2x190,-=380,-.

Ik ga er eens over nadenken... :-)
 
Die andere schijf kun je evt. Zelf op Marktplaats zetten, dan is die prijs voor het gelijk houden van het aanzicht nog wel te doen.

Die prijs van CMSNL is trouwens ook ex. BtW.
Je kunt kijken bij David Silver spares, dat kan soms enorm schelen, omdat hun bij Honda japan bestellen i.p.v. Honfa Benelux.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bij Jossmit vorig jaar een Nissin schijf gekocht en deze is prima. Nissin word door de veel fabrikanten standaard gemonteerd en is dus een prima keuze.

2e hands is ook een optie als je ze kan vinden en ze nog goeds zijn (dus recht en niet te ver versleten.) Mijn ervaring is dat 2e hands bijna net zo duur is als nissin schijven bij Jossmit.

Tada 171 Euro bij Jos Smit