Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Mooie bak! rijdt het ook lekker?

@zwartrijder: niet miepen maar rijden met dat hok, hij maakt echt niet zoveel herrie dat je ter plekke staande wordt gehouden 8-)

Merci *D nog geen idee, ik heb er alleen nog maar mee gereden voordat hij uit elkaar ging.
Ik verwacht er veel van, vooral omdat hij qua afmetingen is aangepast, ik kan mijn benen erg goed kwijt op deze ombouw :t

Morgenavond ga ik er mee rijden, gisteren en vandaag lukt(e) dat niet door werk.
 
Wat is een "Knoppert special"?
Is gwn een eigenbouw project van iemand geweest.
Dan kan diegene er nog wel een naam aan vastknopen, zo zijn mijn motoren allemaal JBi specials. :+

MTW66LZ.png

:+
 
Ik vind de standaard rem-hendel te ver van het stuur staan. Misschien is mijn hendel verbogen, of ik heb gewoon korte vingers...geen idee.
Hiervoor zijn verstelbare hendels te koop. Eerst had ik via eBay chinese CNC machined hendels gekocht, maar die bleken niet te passen.
Maar toen las ik op de motorrad wikia dat verstelbare hendels van een ander Hondamodel zou moeten passen.
Het ging om deze hendel:
https://www.polo-motorrad.de/de/bremshebel-53170-mwo-006-silber-verstellbar.html
(let niet op het plaatje, die past niet bij het artikel)

Deze besteld, en ik kreeg deze (na bijna twee weken) binnen:
01_53175-KVO_MWO-006.jpg

Het is dus een hendel van Paaschburg & Wunderlich, en het ziet er zo in eerste instantie erg goed uit!
Helaas bleek na installatie dat het toch niet helemaal lekker werkte. De hendel bestaat uit twee delen (omdat, verstelbaar..) maar het veertje wat de hendel naar buiten duwt is te sterk. Hierdoor worden de twee helften een beetje scheef geduwd en gaat de hendel net niet helemaal terug. Hij gaat dan niet iets te stroef in de houder. Hierdoor bleef het remlicht aan, en waarschijnlijk loopt de rem dan ook een beetje aan (niet mee gereden).
Gelukkig kon dit opgelost worden door 1 ring van het veertje af te zagen:
02_little_spring_shorter.jpg

Ook zag ik dat het nokje wat tegen de remcilinder aanduwt ook een beetje scheef gegoten was. Die heb ik gelijk wat bijgevijld en weer mooi gemaakt met wat fijner schuurpapier:
03_notch_filed.jpg

(ja, de correctie is bijna niet te zien op de foto)

Daarna paste het wel goed, en kwam de hendel ook goed terug:
04_brake_handle_adjustable.jpg

Nu ook mee gereden, en het werkt goed! Ik heb de hendel wat dichter tegen het stuur gesteld, en is nu makkelijker te bedienen. En het ziet er goed uit, imho.
De kwaliteit van de hendel viel me achteraf een beetje tegen. Het ziet er goed en degelijk uit, maar het is jammer dat wijzigingen nodig waren.

Hebben anderen hier ook al eens deze hendel gebruikt? En hadden die ook deze problemen ermee?
 
Eenvoudig of goed?

Eenvoudig: direct aan de accu. Nadeel: de trafo trekt de accu leeg. En tussen laadpunten op de cradle kan oxidatie komen als 't nat wordt

Beter: + vanaf achterlicht nemen (dan is hij met licht meegeschakeld). Wel zekering tussen zetten als die er nog niet tussen zit. De - kan aan elk willekeurig massapunt. Dit werkt prima voor elektronica dat niet veel vermogen vraagt.

Best: Voor als je tzt meer elektronica wilt aansluiten kan je beter dit doen: een relais op 't achterlicht geschakeld (relais heb ik ook bij 't achterlicht liggen). Goed dikke gezekerde kabels vanaf de accu die je met dit relais schakelt. Op die kabels kan je vervolgens van alles aansluiten (ik heb: navigatie, DLR, zwaardere toeter, USB lader)

Bedankt voor het antwoord. Ik heb hem nu, met een schakelaartje ertussen, direct op de accu aangesloten. Zo kan ik hem standaard stroomloos laten. De cradle klik ik er normaal ook af. Alleen de stuurbevestiging blijft dan zitten. Ik rij toch niet zo vaak met navigatie. Doe ik dat wel, dan kost me dat 1 minuut extra om de cradle weer te monteren en van stroom te voorzien. De trafo trekt, ook zonder navigatiesysteem in de cradle, 6,5 mA. Net iets te veel. Na een week niet rijden zou de 8 Ah accu al op 80% zitten. In een maand trekt ie dan de halve accu leeg.
 
Mijn vorig jaar gekochte fiets uit '97. Fijn slank en licht stuurfietsje. Ideaal voor wat ik ermee doe. Namelijk zo nu en dan een tochtje door de omgeving rijden.

full
 
Na een paar jaar op ntv's rond te hebben getourd en gescheurd krijg ik nu een nieuw speeltje. Net getekend voor een duke 790.

Wat een heerlijke motor is dat :o

De NTV's blijven bereden door m'n vrouw dus ik hoef nog niet echt afscheid te nemen.
 
Na een paar jaar op ntv's rond te hebben getourd en gescheurd krijg ik nu een nieuw speeltje. Net getekend voor een duke 790.

Wat een heerlijke motor is dat :o

De NTV's blijven bereden door m'n vrouw dus ik hoef nog niet echt afscheid te nemen.
Zo, dat is wel een switch. :9

Zal vast lekker rijden. :)
 
Ja lekker hoor, zit er ook steeds naar te kijken.Maar ik moet toch eerst wat verkopen om ook maar te kunnen denken aan die Duke.
Ben wel benieuwd naar je ervaringen gen met dat ding.

Na een paar jaar op ntv's rond te hebben getourd en gescheurd krijg ik nu een nieuw speeltje. Net getekend voor een duke 790.

Wat een heerlijke motor is dat :o

De NTV's blijven bereden door m'n vrouw dus ik hoef nog niet echt afscheid te nemen.
 
Voor mij was het ook een heel groot deel geluk dat mijn werk hem betaald.

Ik moet eerlijk toegeven dat kwam sturen ik nu heel veel respect heb gekregen voor de NTV. Met een superbike stuur het verschil met een dikke minder groot dan dat ik gedacht had. Al is het nog wel groot ....
 
Heeft iemand nog een knipperlicht linksachter liggen voor mij? Schroefdraad dol en ook deels met plakband inmiddels...

Gewoon originele uitvoering. Revere uit 1992

Graag pb!
 
SavagePielk, heb je een foto van de ophanging van je kentekenplaat?

Ik ben op zoek naar een goede plek voor mijn plaat, vandaar.
 
SavagePielk, heb je een foto van de ophanging van je kentekenplaat?

Ik ben op zoek naar een goede plek voor mijn plaat, vandaar.

Die ophanging moet ik nog maken. Als het goed is kom ik daar deze week aan toe. Voor mijn Hawk heb ik al een beugel gemaakt. Daar komt een spatbord aan vast en een plaat waar de kentekenplaat op kan worden gemonteerd.
 
Heeft hier iemand een Mikuni brandstofpomp?

Hoe heb je het verschil in diamter slangpilaar opgelost?

Tank en carb's ca 10mm
brandstofpomp ca 6mm

Ik kan alleen verloopjes vinden van 6-8mm en van 8-10mm





Mocht iemand een slangpilaar zoeken voor de vacuum aansturing vanaf het motorblok, ik heb er een aantal liggen, keuze uit M5-6mm slangpilaar en M5-5mm slangpaar beide van messing. Ik kan ze ook versturen via briefpost.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan