De Yamaha T-Max 500 !!

Beste dames en heren.
Ik ben op zoek naar een motorscooter en twijfel nu tussen een yamaha xmax 400 (met of zonder abs) uit 2013/2014 of een tmax 500 uit 2009/2010.
Wat is nou de beste motor voor woon/werkverkeer door de stad? Niet hele lange ritten maar wel veel, en ben een xt660x gewend dus beetje vermogen is wel lekker.

Thanks alvast!
Bob
 
Beste dames en heren.
Ik ben op zoek naar een motorscooter en twijfel nu tussen een yamaha xmax 400 (met of zonder abs) uit 2013/2014 of een tmax 500 uit 2009/2010.
Wat is nou de beste motor voor woon/werkverkeer door de stad? Niet hele lange ritten maar wel veel, en ben een xt660x gewend dus beetje vermogen is wel lekker.

Thanks alvast!
Bob

Gewoon gaan voor de T-max 500 2009 met ABS en voldoende power, top 180km per uur.
Toevallig heb ik er 1 te koop staan😜😜😜

Erwin
 
Beste dames en heren.
Ik ben op zoek naar een motorscooter en twijfel nu tussen een yamaha xmax 400 (met of zonder abs) uit 2013/2014 of een tmax 500 uit 2009/2010.
Wat is nou de beste motor voor woon/werkverkeer door de stad? Niet hele lange ritten maar wel veel, en ben een xt660x gewend dus beetje vermogen is wel lekker.

Thanks alvast!
Bob

Beide erg geschikt voor in de stad zou ik denken :Y
Xmax heeft meer bergruimte onder het zadel. Is een heel soepel lopende een cylinder. Fijne scooter.
Tmax heeft meer power, altijd als eerste weg bij stoplicht. Meer wind bescherming. Ook hele fijne scooter.
Verkeerde keus kun je eigenlijk niet maken.
 
Hoi Allen ,
Heeft er nog iemand een standaard vario in de aanbieding van Tmax 500 Bwj 2001 t.e.m 2008 ?
 
Laatst bewerkt:
Advies gevraagd..

Ik heb onlangs een tmax xp500 gekocht en ik ben nu op zoek naar een paar handkappen. Liefst een paar die er een beetje leuk uitziet graag.

De kappen die op mijn majesty had passen helaas niet de spiegels van de tmax op de kuip zitten.

Ik heb wat zitten surfen maar ik kan niet iets vinden. Weet iemand kappen die passen op een tmax
 
Bedankt die zien er mooi uit. Lijkt zo op het eerste gezicht wel te passen op een xp500.

Klopt het dat de 530 en de 500 qua stuur elementen hetzelfde zijn?
 
Drie weken geleden een domme actie van mij. :?
Had de t max ingeruild voor een honda cbf1000, ik wou nog een keer gek doen met mijn bijna 65 jaar.
Maar ik heb wat reumatische klachten en artrose in de handen,dus dat ging pijn doen in de linkerhand door het koppelen,ook de nek en schouders waren niet pijn vrij.

Gisteren de t max weer teruggenomen gelukkig stond ze er nog en de cbf terug gebracht.
Er zaten wel kosten aan verbonden, maar dat heb ik maar genomen.

Blij dat ik mijn t maxje weer terug heb,dat rijd echt voor mij veel beter. :]
Dan maar wat minder pk's en koppel.
 
Laatst bewerkt:
Drie weken geleden een domme actie van mij. :?
Had de t max ingeruild voor een honda cbf1000, ik wou nog een keer gek doen met mijn bijna 65 jaar.
Maar ik heb wat reumatische klachten en artrose in de handen,dus dat ging pijn doen in de linkerhand door het koppelen,ook de nek en schouders waren niet pijn vrij.

Gisteren de t max weer teruggenomen gelukkig stond ze er nog en de cbf terug gebracht.
Er zaten wel kosten aan verbonden, maar dat heb ik maar genomen.

Blij dat ik mijn t maxje weer terug heb,dat rijd echt voor mij veel beter. :]
Dan maar wat minder pk's en koppel.

Snap het helemaal.
Ik had een Majesty 400 ingeruild op een Suzuki V-Strom 1000. Ik dacht dat ik ook mee moest doen met al die Adventure bikes. Nog geen jaar op gereden. Rijd nu op een Tmax 530. Eens een scooter altijd een scooter :Y
Pk’s en koppel kun je opvangen met een Malossie of J-Costa vario. In mijn groepje moet iedereen zijn best doen de T-Max bij te houden :t
 
Eens een scooter altijd een scooter :Y
Pk’s en koppel kun je opvangen met een Malossie of J-Costa vario. In mijn groepje moet iedereen zijn best doen de T-Max bij te houden :t

Daar ben ik het helemaal mee eens :t , ik blijf nu zeker altijd scooter rijden.
Ik heb er een malossie vario op,en mijn scoot is razend snel, en maak leuke momenten mee. :]
 
Zo hee wat een enthousiaste mensen hier!
Zit sinds vandaag een beetje mee te lezen en iedereen is zo te zien hartstikke blij met zijn scooter.

Ik belande hier omdat mijn FJR1300 een beetje in de papieren begint te lopen, zaterdag krijg ik hem weer terug als het goed is, samen met een rekening van 1500 euro :( En dan moet eigenlijk de koppeling ook nog een keer nagekeken worden, en over 20k de remmen... dus ik ga eens kijken naar wat anders.

Waar mijn FJR nu ter reparatie staat hebben ze ook nog een 2008 model staan, met 1800km op de teller. Verder geen flauw idee wat er op of aan zit, maar ik ga zaterdag eens een ritje maken om te kijken of het wat voor mij is. Heb voor mijn fjr een Honda sh300 gehad, vond ik ook leuk rijden, maar nu ik 120km snelweg moet rijden per dag was hij net even te licht met zijn 300cc.

Zou zo'n Tmax daar wel prima geschikt voor zijn? En moet hij vaak weg voor onderhoud? ik rij dus +/- 25k per jaar. Olie vervangen zal wel lukken als ik het zo lees, maar verder kan ik zelf niet zo veel :)
 
Alex. De tmax is zeer zeker geschikt voor autobaan, rijd makkelijk 120km heen en weer voor woon werk verkeer. Je kunt rustig constant 130 km per uur blijven rijden richting je werk, motortje kan dit makkelijk aan, het is een twee cilinder en loopt dus herl mooi. Olie verversen is very easy, maar sleutelen is zo wie zo eenvoudig, je moet even weten hoe je het plastic moet verwijderen maar hij zit eenvoudig in elkaar.

Gr. Theemaks
 
Alex de T-Max is heel geschikt voor de snelweg, en het rijd erg lekker en ontspannen.
Maak een keer een proefritje!

Als je mijn vorige berichtjes lees ,kan ik je zeggen ik wil nooit meer wat anders.
 
Dank voor de reply's heren! Ik geloof ook wel dat ik het sleutelen kan leren hoor, maar met 3 kids en voldoende andere hobby's kies ik er zelf ook een beetje voor om dat uit handen te geven :)

Ik ga zaterdag iig even rijden, ben erg benieuwd!

En wat kun je redelijkerwijs verwachten kwa max km stand? Want met 4 jaar zit ik aan een ton zoals het er nu voor staat. Ik snap dat dat eigenlijk helemaal nergens op slaat, maar ja..dat rij ik nu eenmaal :)
 
Jazeker! Reedt prima dat ding, het enige wat mij iets tegenviel is de hoeveelheid prik die je nog over hebt als je al 120 rijdt, maar dat komt uiteraard ook omdat ik van een 1300 cc fiets af kom :)

Puntje bij paaltje kon ik mijn rampen FJR daar achter laten en haal ik dinsdag mijn verse T-Max op *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan