Hyosung dat is het deel 2 van 9

Ik kan me niet voorstellen dat er verschil in clip-ons zou zijn tussen een 2006 en 2008 model. Als er al verschil zou zijn, zou ik die pas later verwachten vanaf ongeveer 2012, maar volgens mij zijn ook daar dezelfde stuurhelften (herniastokken volgens marcel ;)) voor gebruikt als bij eerdere modellen.
 
Hallo Hyosung motor forum leden. Na een aantal jaren van afwezigheid door ziekte gelukkig nu weer de draad opgepakt van motorrijden op mijn GV650 LE limited edition van 2009.
Deze winter een grote beurt gegeven en behoorlijk wat opgeknapt en harde koffers gemonteerd.
Nu wacht ik nog op achterlichten op de koffers met LED lampjes.
Ook toevallig wat oude contacten aangehaald bij Hyosung en eens gevraagd of ze nog wel wat doen of willen doen in Europa.
De reactie die ik kreeg was hoopgevend en de situatie met de nieuwe eigenaar KR Motors is nu als volgt.
Europa en Amerika zijn zeker net opgegeven maar het succes in China, Korea en Cambodja maken het noodzakelijk dat ze een nieuwe fabriek in China gebouwd hebben omdat Korea het niet aan kan. Deze nieuwe markten vragen aantallen van rond de 200000 en dat kan Korea niet aan. Vandaar de nieuwe fabriek in China. Ook R&D is naar China verhuisd. Vanaf 2019 komt er capaciteit vrij voor Europa en Amerika en zullen er nieuwe modellen bij komen.
Wat dit voor modellen zijn is niet bekend en groot geheim.
Het merk is dus niet dood maar leeft van andere dan de Europese en Amerikaanse markten waar de aantallen vele malen hoger liggen dan hier. Dit jaar zullen er in Nederland rond de 10 a 11000 nieuwe motoren verkocht worden verdeeld over alle merken. Dus een zeer kleine markt.
Wij zitten hier vastgekleefd aan de blokken van boven de 1000cc maar wereldwijd is dat totaal anders.
Ik wilde mijn informatie delen en hoop op wat reacties.
Met vriendelijke groet
Fred Dijksman
 
Hallo Hyosung motor forum leden. Na een aantal jaren van afwezigheid door ziekte gelukkig nu weer de draad opgepakt van motorrijden op mijn GV650 LE limited edition van 2009.
Deze winter een grote beurt gegeven en behoorlijk wat opgeknapt en harde koffers gemonteerd.
Nu wacht ik nog op achterlichten op de koffers met LED lampjes.
Ook toevallig wat oude contacten aangehaald bij Hyosung en eens gevraagd of ze nog wel wat doen of willen doen in Europa.
De reactie die ik kreeg was hoopgevend en de situatie met de nieuwe eigenaar KR Motors is nu als volgt.
Europa en Amerika zijn zeker net opgegeven maar het succes in China, Korea en Cambodja maken het noodzakelijk dat ze een nieuwe fabriek in China gebouwd hebben omdat Korea het niet aan kan. Deze nieuwe markten vragen aantallen van rond de 200000 en dat kan Korea niet aan. Vandaar de nieuwe fabriek in China. Ook R&D is naar China verhuisd. Vanaf 2019 komt er capaciteit vrij voor Europa en Amerika en zullen er nieuwe modellen bij komen.
Wat dit voor modellen zijn is niet bekend en groot geheim.
Het merk is dus niet dood maar leeft van andere dan de Europese en Amerikaanse markten waar de aantallen vele malen hoger liggen dan hier. Dit jaar zullen er in Nederland rond de 10 a 11000 nieuwe motoren verkocht worden verdeeld over alle merken. Dus een zeer kleine markt.
Wij zitten hier vastgekleefd aan de blokken van boven de 1000cc maar wereldwijd is dat totaal anders.
Ik wilde mijn informatie delen en hoop op wat reacties.
Met vriendelijke groet
Fred Dijksman

Ze zouden de GD250 en de ,te komen,gd450 eens wat meer moeten promoten.
Ik weet zeker dat er hier markt voor is :Y

full

full
 
Heb deze GT650S uit 2007 gezien. Ervan uitgaande dat er niks aan gebeurd is, wat zou er aan deze motor moeten worden gedaan om hem ok te maken? Ik lees wat dingen over cilinderkoppen enz, maar is dat ook nog van toepassing op dit model? En kan deze motor terug naar 25 of 35 zonder individuele RDW-keuring?

HYOSUNG GT 650 S - fcattier
 
Hallo ik weet niet of je al antwoord hebt gehad van iemand over de GT650S. Even simpel zoals ik er snel naar kijk. Kijk of er links op het stuur een choke zit. Zit er een choke moet je letten op het puntje links op de voorste cilinder. Als dat er zit dan is de motor waarschijnlijk oke. Het puntje op de achterste cilinder kun je niet zien want die zit achter de framebuis maar hij moet er wel zitten.
Het puntje betekend dat de klepgeleiders goed zijn.

Ik denk dat het een carburateur uitvoering is ( dus met een choke) dan is het zo dat carbs gereinigd moeten worden. Want de moderne brandstoffen vervuilen de carbs al na een paar maanden van stilstand.
Succes
Fred
 
Hallo Fred.
Goed nieuws dus.
Zodra Hyosung met een allroad uitvoering op de Europese markt komt ben ik de eerste.
Ik heb er al drie gehad, en zeker de laatste zat op het nivo van een Japanner.
Behalve de prijs natuurlijk......
Ik ben met de Hyosung echt heel Europa door geweest.

Die grijse GT 650 S staat al een tijdje bij Frans Cattier.
Een prima zaak waar ik nog steeds kom, al is het wel met mijn JAWA 660 Sportard.
De Hyosung GT650S is nog wel de oude uitvoering, en dus wel heel goed kijken of beide cilinders een nippel hebben.
De kans is heel groot dat, ik heb nml zelf zo`n GT 650S gehad, dat alleen de voorste een nippel heeft.
Mocht die hem niet hebben dan goed overleggen met Frans voor een lifetime garantie op de achterste cilinder.(incl. de gevolgen)
Of dat Frans de klepgeleiders en de kleppen vervangt op de achterste cilinder.
 
Hoi Fred,

Ik rij tegenwoordig op een JAWA 660.
Een leuke fiets die netjes door de Tsjechen in elkaar gezet is.
Het blok is van Minarelli ofwel gewoon de XT 660 van Yamaha.
full

full


Daarnaast zie je de Hyosung nog staan.
Die heb ik ruim 2 jaar geleden verkocht en ik zag hem kort geleden weer bij Bert te koop staan.
Is ook alweer verkocht ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoi Fred,

Ik rij tegenwoordig op een JAWA 660.
Een leuke fiets die netjes door de Tsjechen in elkaar gezet is.
Het blok is van Minarelli ofwel gewoon de XT 660 van Yamaha.
[afbeelding]
[afbeelding]

Daarnaast zie je de Hyosung nog staan.
Die heb ik ruim 2 jaar geleden verkocht en ik zag hem kort geleden weer bij Bert te koop staan.
Is ook alweer verkocht ;)

leuk blokje! zelfde als mijn motor.

Heeft NL al een nieuwe hyosung importeur?
 
inhoudende en stoterende motor bij vol gas boven de 5000 toeren iemand enig idee, doet het sinds de dynamo is vervangen voor de rest prima fiets waar ik nu 2 jaar op rijd dik tevreden over ben, is van bj 2005 met carberarteurs een 650 naked
 
Kleine schop. Ik zie op rdw.ovi een Hyosung met kenteken MVFR30 staan met zo'n 130 euro bpm. Echter de motor is niet geimporteerd voor zover ik kan zien. Wat kan hier aan de hand zijn, schadefiets? Ik ben op zoek naar een andere motor en deze staat er vriendelijk geprijsd op dus vandaar.
 
Als ik op de site van de RDW kijk zie ik een verschil tussen datum eerste toelating en datum eerste afgifte Nederland. Dat wijst er volgens mij toch op dat de motor eerst een jaar in het buitenland heeft gereden.
 
Had de vraag neergelegd bij verkoper en was inderdaad een opgelapte schadefiets. Hierna is ie van speurders afgehaald...dus niks meer van gehoord.
 
Terug
Bovenaan Onderaan