XJ/XS topic deel IV

Nee, komen wel van een yamaha en ook nog van een 750 maar dan de xj....
Pas maken met beugels, die ik er gewoon bij lever, zal nodig zijn ja maar dat is vrij gebruikelijk (voor mij althans).
Morgen zal ik foto's maken en opsturen naar je. De prijs loopt wel los denk ik en zal dat ook meteen doorgeven dan.
 
Hallo allemaal.

Ff een interesse peiling...
Zie dus veel XS650en verbouwd worden tot van alles en nogwat. (Zijn ook erg mooie blokken)
Maar hoe zit het met de 3 cilinders? Is daar nog een beetje interesse in?
Aangezien ik een ander opknap project heb gekocht, zit ik er aan te denken om de XS850 te verkopen. Het is een special USA import. 16.500 mijl op de tellert. 2 keer trappen en hij doet het. Ook na een half jaar stil staan.
Heb deze gekocht om er een caferacert er van te maken.
Want tja die 3 cilinders zie je niet veel, ook niet op marktplaats e.d.

Dus is er nog wel interesse voor deze fietsen?
Of moet ik hem lekker laten staan en wachten op betere tijden?
 
Hallo allemaal.

Ff een interesse peiling...
Zie dus veel XS650en verbouwd worden tot van alles en nogwat. (Zijn ook erg mooie blokken)
Maar hoe zit het met de 3 cilinders? Is daar nog een beetje interesse in?
Aangezien ik een ander opknap project heb gekocht, zit ik er aan te denken om de XS850 te verkopen. Het is een special USA import. 16.500 mijl op de tellert. 2 keer trappen en hij doet het. Ook na een half jaar stil staan.
Heb deze gekocht om er een caferacert er van te maken.
Want tja die 3 cilinders zie je niet veel, ook niet op marktplaats e.d.

Dus is er nog wel interesse voor deze fietsen?
Of moet ik hem lekker laten staan en wachten op betere tijden?

Heul veul minder vlgs mij, tenzij in originele staat en netjes. Stonden afgelopen maand toevallig twee 850 projecten op mp en speurders maar die hebbn vlgs mij niet veel opgeleverd. Ik was zelf al in de verleiding maar ze waren beide gelukkig net op tijd weg ;)

Post anders ff in het xs750 deel3 topic, daar zitten de 850 liefhebbers ook.
 
Laatst bewerkt:
Hmmzzz... projecten voor weinig...
Gelukkig zit de mijne nog volledig inelkaar, akelig orgineel, redelijk netjes voor een motor uit '80. Vorige week nog een klein dijken rondje mee gereden.

Je kan geen motor teveel hebben, geld wel :P

Thanks! Zoek het forum op en post het daar ook!
 
Er is weer een XS mijn garage bijgekomen *D

Voor de exacte vormgeving van het geval zie:
€ 500 challenge 2019 XSandra (XS400 1982)

Nu heb ik met veel moeite de tank open gekregen gesloopt, maar daarbij is de tankdop gesneuveld (was intern vastgerot).

Dus de vraag is: is er hier iemand die een tankdop (los kunststof exemplaar) over heeft ?


En als er een tank bijhoort zou dat ook geen probleem zijn :+
 
Vraagje over een tellerset van een XS400 DOHC.

Is het mogelijk om het knopje om de dagteller op "nul" te kunnen zetten te verwijderen (zonder het geheel te slopen ;) ).

Dit omdat ik de binnenkant van het "glas" wil schoonmaken en de platen van de teller.

full
 
Weet iemand welke motor dezelfde remklauw heeft als een XS400 dohc?

Dit omdat XSandra d'r remklauw een afgebroken ontluchtingsnippel heeft (en ok niet los wil komen ondanks heeft stoken en kruipolie).

Alvast dank.
 
Weet iemand welke motor dezelfde remklauw heeft als een XS400 dohc?

Dit omdat XSandra d'r remklauw een afgebroken ontluchtingsnippel heeft (en ok niet los wil komen ondanks heeft stoken en kruipolie).

Alvast dank.

Remklauw even uit elkaar.
Nippel kun je dan vrij makkelijk uitboren zonder de draad te beschadigen.

Of met zo'n setje, gebruik ik ook vaak om een bout met een kapotte kop ergens uit te krijgen.

full
 
Laatst bewerkt:
Uitboren klinkt leuk maar hoe krijg ik de resten uit het draad ?

En bedenk dat het puntje van een ontluchtingsnippel juist de afsluiting moet verzorgen. Dus dat moet er ook uit.
 
Uitboren klinkt leuk maar hoe krijg ik de resten uit het draad ?

En bedenk dat het puntje van een ontluchtingsnippel juist de afsluiting moet verzorgen. Dus dat moet er ook uit.

Moet kunnen volgens mij, en zo niet, een andere klauw kan dan altijd nog.
 
Voor de tellerset ben ik er achter gekomen (in het zonlicht) dat heel diep in het draaiknoppen een schroefje zit. Deze los kunnen krijgen de binnenzijde van de tellerset schoon kunnen maken.

Remklauw nog geen inspiratie gevonden om het nogmaals te proberen.
 
Vandaag bezig geweest met het monteren van zonnepaneeltje incl omvormer om de accu geladen te houden. Het lijkt er ook op dat door de felle kou de kleppendekselpakking is gaan lekken dus die maar besteld.
En zo frutselen we hier lekker verder met het eea.
 
Yes, we mogen weer klussen.... Vorige week wilde ik een stukje rijden maar was de accu leeg :-). Eigen schuld want ik weet dat ik met maar 1 lader moet rouleren tussen de harley en de XJ.... Maar inmiddels doet de startknop de startmotor weer rondgaan en kan ik op pad.... Alleen jammer dat de linkerpoot weer eens lekt, ik moet toch een set goede binnenpoten gaan zoeken ben ik bang want elke 3 jaar is het wel raak en ik rij er bijna niet op.
 
Yes, we mogen weer klussen.... Vorige week wilde ik een stukje rijden maar was de accu leeg :-).

Één van de redenen waarom ik de triple heb teruggebouwd naar kickstart; gewoon zonder lader de winter door en tòch starten in het voorjaar ondanks de platte accu..
Nette XJ poten zijn nog wel te koop, ga je voor de el cheapo fix dan doet een Dremel en epoxy/ 'kneedbaar metaal' ook wonderen...
 
Weet jij toevallig of de seca en maxim binnenpoten hetzelfde zijn? Die staan nl meer op mp.
 
jammer, de onderpoten verschillen natuurlijk wel wel ivm maar 1 remklauw....
 
Dunc, de binnenpoot van een XJ550 ;

5F8-23110-00-00

Motozoom heeft ze (nog)...€180/st..

Rond 35, 585 lang.

En helaas; er zit verschil tussen Seca en Maxim..

Heeft Joost niks liggen?
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik ben bezig om een yamaha xs400 dohc te verbouwen naar een tracker.
Zal later wel paar foto's sturen.
Nu had ik een vraag, welke olie kan ik het beste in het blok doen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan