NW200 2018 wie gaan er eigenlijk?

mark scary

MF veteraan
16 mei 2010
2.754
364
Zeijerveen
Na diverse road races bezocht te hebben, gaan we in 2018 eindelijk naar de NW200 (North West 200).
In dit kader heb ik 2 vragen:
1. Wie gaan er ook in 2018
2. Hoe populair is real road racing onder de Nederlandse motorrijders eigenlijk?


http://northwest200.org

circuit-map-with-sponsors-v2.png
 
Laatst bewerkt:
Na diverse road races bezocht te hebben, gaan we in 2018 eindelijk naar de NW200 (North West 200).
In dit kader heb ik 2 vragen:
1. Wie gaan er ook in 2018
2. Hoe populair is real road racing onder de Nederlandse motorrijders eigenlijk?


http://northwest200.org

[afbeelding]

Misschien een beetje cynisch, maar vraag het eens aan Jack Middelburg, Hans Hutten of Boet van Dulmen.
Ooit eens naar zo'n wegrace geweest. Een keer maar. Je schrikt je elke keer de t*r*ing als het net goed gaat.
Racen op een circuit is beter. Vallen er geen slachtoffers onder het publiek.
 
Ik ben afgelopen september geweest....Portrush/Portstewart..Giant’s Causeway..etc...heerlijk rustig en een mooie kust daar.

Maar om naar dat idiote gerace te kijken...nee, Ierland is zo al prachtig genoeg.

full
 
Laatst bewerkt:
Gaaf dat je gaat, Mark! :t :] *O*

En wat een zure reacties. Als je er niks mee hebt, hoef je niet te reageren. Van de diverse buitenlandse WSBK campings waar ik gestaan heb, hoorde ik regelmatig verhalen van Engelse motorsportfans dat de NW200 leuker is om te bezoeken dan de TT IOM. Het is minder commercieel en juist daarom leuker. Veel plezier daar en we zien graag een verslag :Y
 
Gaaf dat je gaat, Mark! :t :] *O*

En wat een zure reacties. Als je er niks mee hebt, hoef je niet te reageren. Van de diverse buitenlandse WSBK campings waar ik gestaan heb, hoorde ik regelmatig verhalen van Engelse motorsportfans dat de NW200 leuker is om te bezoeken dan de TT IOM. Het is minder commercieel en juist daarom leuker. Veel plezier daar en we zien graag een verslag :Y

Dat er zeer divers gereageerd wordt op real road racing is voor mij een bekend gegeven. Je hebt er iets mee of je hebt er helemaal niks mee. Ik heb er duidelijk iets mee ;-) Reeds vele malen op Man geweest en ook Armoy, Southern 100. Het NW200 circuit reeds van dichtbij bekeken (helaas waren er op dat moment geen races). Dus daar gaat volgend jaar verandering in komen. Waanzinnig gaaf, helemaal omdat er nog twee landgenoten gaan mee doen.
 
Race & Practice Schedule
Tuesday 15th May Practice 9.15am – 3.00pm
Thursday 17th May Practice 9.15am – 3.00pm
Thursday 17th May Evening Racing 5.00pm – 9.00pm
Saturday 19th May Race Day 9.15am – 7.00pm
 
Ik ga mss heen..of de UGP of de TT classic. TT wordt m niet meer in 2018.. hoe gaan jullie? ik bedoel ferries, onderdak etc ?

Wij pakken voor de NW200 helaas het vliegtuig, huren auto en een appartement in Portrush. Helaas ook voor ons dit jaar geen TT op Man maar de Manx en Classic wel. Dan wel met de motor en homestay in Ramsey. Vorig jaar ook naar de Manx geweest. Heerlijke sfeer en veel minder stressie dan de TT ;-) Wij hebben reeds 5x de TT op Man meegemaakt en daar kan de Manx/Classic niet aan tippen maar het blijft een supergaaf event.
 
Kende het niet.. Ierland lijkt me sowieso al prachtig om eens in rond te toeren, dan wel leuk om met zoiets te combineren.
 
Zou het zo graag eens bezoeken! Het liefst nog de Isle of Man TT met mijn pa. :Y
 
1: Ik ga dit jaar niet.

2: Onder Nederlanders is het niet super populair, het is wel meer bekend geworden dan dat het was.

NW200 is erg gaaf, persoonlijk vond ik de Ulster GP als evenement mooier maar NW200 is er ook gewoon 1 waar je eens geweest moet zijn.
Ik was er met vrienden in 2010, op de motor uiteraard ;)
Sliepen in, Inn on the Coast, deze ligt aan het circuit, ze knallen voorbij de heken die voor het hotel staan, motor konden we achter het hotel wat beschut wegzetten :)

Je moet een beetje geluk hebben met het weer omdat het vrij vroeg in het jaar is, en omdat je daar aan de zee zit kan het koud zijn en winderig.
Wij konden via via bij locals in de voortuin kijken, super ervaring.
De vrouw des huizes burgers bakken en wij lekker in de voortuin met een pot bier 8-)

Kwa evenemnt blijft de IOM TT bij mij op 1 staan, maar heb je die gehad of meerdere keren en wil je wat anders dan zou ik zeker de Uslter en de NW doen, de kleinere races helaas nog niet geweest, staat nog op de planning maar door gezinsuitbreiding bij mij en verschillende vrienden worden de motortripjes iets minder.

Voor de liefhebbers, geen road racing maar ook eecht een toffe ervaring,
BSB Cadwell Park :} ook echt een gaaf evenement.

Hier een foto van de NW, was is 2010.
full


Bezoek als je daar bent gelijk Joey's bar en de memorial gardens van Joey en Robert :}

full
 
Wij pakken voor de NW200 helaas het vliegtuig, huren auto en een appartement in Portrush. Helaas ook voor ons dit jaar geen TT op Man maar de Manx en Classic wel. Dan wel met de motor en homestay in Ramsey. Vorig jaar ook naar de Manx geweest. Heerlijke sfeer en veel minder stressie dan de TT ;-) Wij hebben reeds 5x de TT op Man meegemaakt en daar kan de Manx/Classic niet aan tippen maar het blijft een supergaaf event.

Heb de Manx 2 x bezocht en 2 x TT.. manx is idd stuk rustiger. Steeds via ride-on. Maar nog nooit de classic, mss dit jaar. En zeker op de motor !
 
Gisteren geboekt, aan de late kant. Daarom iets bocsn budget.
Ik ga alleen.
Van 16-5 t/m 20-5
Hotel kan ik nog annuleren.
Ondanks dat veel accommidaties vol zitten heeft iemand nog suggesties voor goed B en B ?
Grtn
 
Ik ben in 2015 geweest en heb overnacht op de TT-camping in Portrush, voor de liefhebbers: aan het circuit achter de Lidl. :t

In vergelijking met de IOMTT is het een stuk goedkoper en makkelijker te plannen. Ik heb de overtocht voor 3 personen en 3 motoren, 2 maanden van te voren geboekt en ga je kamperen kan je zelfs zonder te reserveren terecht. Verwacht dan geen luxe. Een sanitair-unit op een weiland, daar moet je het mee doen.

De ervaring om motoren met 300+ km staand van achter een touwtje voor bij zien en horen knallen is uniek. Als je na het raceweekend de tijd neemt om de omgeving te verkennen rijdt je ook nog eens door een geweldige omgeving. De kust met de hoge rotswanden is indrukwekkend. Wil je verder naar het Noorden, is Londonderry (Derry) een aanrader. Bloody Sunday en de Troubles worden in deze stad nog levend gehouden. Belfast is een speciale stad die ook een bezoek waard is. Je kunt hier de boot terug naar naar Schotland pakken.

Ik vond vooral de combinatie van racen, historie en natuur geweldig en de Noord-Ieren zijn erg gastvrij naar motorrijders toe!

:)
 
Zou er heel graag eens heen willen maar is er vooralsnog niet van gekomen, keuzes... '( Wat me tov de TT veel meer aanspreekt is dat er een gewone wedstrijd start is en er niet op tijd gereden word dus situatie op circuit is wedstrijdstand :t

Dit jaar blijft het buiten alle internationale evenementen op Assen bij SBK Donington en BSB Brands Hatch, is wel geen Roadracing maar ook leuk :)
 
Zou er heel graag eens heen willen maar is er vooralsnog niet van gekomen, keuzes... '( Wat me tov de TT veel meer aanspreekt is dat er een gewone wedstrijd start is en er niet op tijd gereden word dus situatie op circuit is wedstrijdstand :t

Dit jaar blijft het buiten alle internationale evenementen op Assen bij SBK Donington en BSB Brands Hatch, is wel geen Roadracing maar ook leuk :)

Niet naar de Varsselring op 5 en 6 mei?
 
Twee keer geweest, echt super,
Eerste keer maar een korte race gezien, toen alles afgelast wegens de regen en vervolgens moest de paddock ontruimd worden vanwege een bommelding, hoort er nog steeds bij. Toch was het heel leuk, met zijn allen in de pub wachten.

Tweede keer hadden we mooi weer en ging alles door. Wij hadden tribunekaartjes voor de racedag, kon je mooi op de start/finish kijken.

Racen gaat achter elkaar door. Soms staan de rijders op de startgrid nog te wisselen van raceoveral.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan