Dragstar rijders

Dit was mijn laatste creatie
full
 
Iedereen de motor alweer uit de schuur gehaald? Ik heb de eerste 500 km er al op zitten dit seizoen.

Hebben jullie allemaal het standaard zadel nog? Misschien is het even wennen/doorzitten maar op dit moment krijg ik er wel moeite mee na 100 km.

Toen ik mij motor kocht was het uitlaatatuk rechts vooraan netjes en mooi verchroomd maar begint nu te kleuren. Meerdere last van?
 
De mijne komt regelmatig uit de schuur want ik doe niet echtvaan een winterstop. Hoewel ik een mooi-weer-rijder dacht te worden blijkt in de praktijk dat ik het weer al heel snel mooi genoeg vind om te rijden. Dat je uitlaat verkleurd komt door de (te) hoge temperatuur. Ik ben destijds ook gewaarschuwd om niet te lang met choke te blijven rijden want dat zou een oorzaak kunnen zijn. Als het begint te verkleuren dan kun je er eigenlijk niet veel meer aan doen, poetsen geeft maar een tijdelijk effect.
Ik heb nog het originele zadel. Ik krijg alleen maar last van mn rug omdat ik wat onderuit zak, zodra ik weer met een rechte rug ga zitten is het probleem weg.
 
De mijne komt regelmatig uit de schuur want ik doe niet echtvaan een winterstop. Hoewel ik een mooi-weer-rijder dacht te worden blijkt in de praktijk dat ik het weer al heel snel mooi genoeg vind om te rijden. Dat je uitlaat verkleurd komt door de (te) hoge temperatuur. Ik ben destijds ook gewaarschuwd om niet te lang met choke te blijven rijden want dat zou een oorzaak kunnen zijn. Als het begint te verkleuren dan kun je er eigenlijk niet veel meer aan doen, poetsen geeft maar een tijdelijk effect.
Ik heb nog het originele zadel. Ik krijg alleen maar last van mn rug omdat ik wat onderuit zak, zodra ik weer met een rechte rug ga zitten is het probleem weg.

Dagen als deze ben ik er inderdaad ook gewoon opuit. Droog maar wel een graad of? 5/6? Als ik het niet doe ga ik spijt krijgen. :P

Ik denk dat het bij de verkoper dan al is gepoetst. Ik heb hem begin van de winter gekocht en niet gereden bij temperaturen hoger dan 15 graden. Dat het blok warm wordt snap ik maar hoe is dit in het verleden in zomerse temeparaturen geweest? Ach, ik vind het niet heel storend. Chocke staat bij mij meestal niet langer dan 1 minuut aan. Rij meestal ook de eerste 14km 'rustig' zodat hij lekker warm kan worden.

Gister mijn eerste echte lange rit gemaakt. 320km totaal over de hele dag. Uit eindelijk ook alleen wat last van mijn rug maar het viel niks tegen. Gewoon de nodige stops maken voor een hapje en een drankje.
 
Volgens mij staat hier op het forum ook nog wel het een en ander over verkleurde uitlaten, ik zou niet weten hoe ik anders aan die wijsheid kom :-) . 320 km is best een flink stuk op een dragstar. De meeste dragstarrijders kiezen de zomerse dagen, de mooiste dijken en polderweggetjes en de gezelligste terrasjes. Het zijn over het algemeen niet de echte kilometervreters. Dat geldt ook wel voor mij tegenwoordig.
 
Volgens mij staat hier op het forum ook nog wel het een en ander over verkleurde uitlaten, ik zou niet weten hoe ik anders aan die wijsheid kom :-) . 320 km is best een flink stuk op een dragstar. De meeste dragstarrijders kiezen de zomerse dagen, de mooiste dijken en polderweggetjes en de gezelligste terrasjes. Het zijn over het algemeen niet de echte kilometervreters. Dat geldt ook wel voor mij tegenwoordig.

Het was inderdaad een beste rit maar de moeite waard. Ik neem wel de nodige stops en ga ook zeker voor de terasjes maar lekker rijden vind ik misschien wel lekkerder!

Ach, de uitlaat valt nog mee. Ga er tot nu niks mee doen.

Geen grote ritten meer? Zonde..
 
Nou, 300 kilometer doe ik nog wel. Meer ook nog wel, maar een vakantie op de motor naar Verweggistan hoeft voor mij niet meer. Meen ergens gelezen te hebben dat jij daar wel plannen voor had. Ik heb er destijds wel veel plezier in gehad, dus ach ... ik zeg nooit nooit.
 
Nou, 300 kilometer doe ik nog wel. Meer ook nog wel, maar een vakantie op de motor naar Verweggistan hoeft voor mij niet meer. Meen ergens gelezen te hebben dat jij daar wel plannen voor had. Ik heb er destijds wel veel plezier in gehad, dus ach ... ik zeg nooit nooit.

Alles al gezien? of meer die tijd gehad? al lang op een dragstar?

Ik heb het plan inderdaad gehad voor deze zomer, heb hem alleen verschoven naar wanneer weet ik nog niet. Mijn tussenstop gaat helaas niet meer door waardoor ik dat gedeelte ook alleen moet gaan doen waar ik nu nog niet zo zin in heb en er is gelukkig nog een ander leuk plan gekomen, jammer genoeg niet op de motor.
 
De eerste aanpassingen die ik aan mijn motor wil gaan doen zijn de spiegels en knipperlichten. Heeft iemand nog leuke suggesties en aanbevelingen?

Ik wil ook nog een keer gaan kijken voor tassen. Het liefst afneembare. Ik vind de motor zonder tassen mooier. Ik kan alleen nog niet helemaal vinden wat ik wil. Ik zit ook nog een beetje met mijn knipperlichten achter. Deze zitten bij mij boven bij het spatbord in plaats van bij het kenteken.

Heeft iemand zo'n systeem? Ik zie het wem zitten, met 1 klikje je koffers er aan en er af.
2011 Yamaha V-Star 650 Custom Saddlebags
 
Laatst bewerkt:
De eerste aanpassingen die ik aan mijn motor wil gaan doen zijn de spiegels en knipperlichten. Heeft iemand nog leuke suggesties en aanbevelingen?

Ik wil ook nog een keer gaan kijken voor tassen. Het liefst afneembare. Ik vind de motor zonder tassen mooier. Ik kan alleen nog niet helemaal vinden wat ik wil. Ik zit ook nog een beetje met mijn knipperlichten achter. Deze zitten bij mij boven bij het spatbord in plaats van bij het kenteken.

Heeft iemand zo'n systeem? Ik zie het wem zitten, met 1 klikje je koffers er aan en er af.
2011 Yamaha V-Star 650 Custom Saddlebags
Ik heb nog een setje mooie afneembare leren tassen liggen. Zo goed als nieuw. Inclusief een bij behorende sissy bar
 
Beste dragstar rijders

Zit weer midden in een Project. Nu is de bedoeling om het ais systeem te verwijderen. Ben alleen opzoek naar twee pluggen om de gaten in de cilinders te dichten. Heeft iemand van jullie er een paar liggen of weet waar ik ze kan vinden?
 
Beste dragstar rijders

Zit weer midden in een Project. Nu is de bedoeling om het ais systeem te verwijderen. Ben alleen opzoek naar twee pluggen om de gaten in de cilinders te dichten. Heeft iemand van jullie er een paar liggen of weet waar ik ze kan vinden?

Ik weet niet zoveel van de techniek, kan het zijn dat ik geen ais heb aangezien jij hem wil verwijderen? Wat doet het eigenlijk?

De tassen laat ik nog even zitten, wordt wss nog 1 jaartje rijden met de dragstar en dan kijken naar een ander motortje of voor erbij aangezien ik dan mijn A heb.

Ik wil nog wel begin volgend jaar de raisers vervangen voor iets hogere zodat ik een rechtere zit krijg. Ik merk nu dat het een last wordt voor mijn schouders. Iemand nog tips?

Knipperlichten en spiegels moeten trouwens nog steeds gebeuren.. iets met budget en prioriteiten..
 
Maken jullie nog veel kilometers? Ik zat net even te kijken, ik zit dit jaar op en 7500km
 
Beste dragstar rijders

Zit weer midden in een Project. Nu is de bedoeling om het ais systeem te verwijderen. Ben alleen opzoek naar twee pluggen om de gaten in de cilinders te dichten. Heeft iemand van jullie er een paar liggen of weet waar ik ze kan vinden?

.45 huls past perfect :t
 
Gisteren een dragstar 650 opgehaald bij Joppen motoren :]
Voor het eerst een "serieuze" motor, er moet nog wel het een en ander aan veranderen. (Sissybar pleiten, scherm eraf en wil ook wat meer mat zwart tinten gaan toepassen).
995C5468-475D-4B8A-948E-2304A37CD383.jpeg
 
Gisteren een dragstar 650 opgehaald bij Joppen motoren :]
Voor het eerst een "serieuze" motor, er moet nog wel het een en ander aan veranderen. (Sissybar pleiten, scherm eraf en wil ook wat meer mat zwart tinten gaan toepassen).Bekijk bijlage 1355558

Netjes! Veel plezier! En natuurlijk veilige kms gewenst!

Uit welk jaar is hij?
 
Eerst maar eens wat km's maken maar als de temperaturen weer wat gaan oplopen ga ik denk ik beginnen met kapjes, spatborden en de tank.
Dan erna even bekijken maar ik denk dat er ook nog wel wat chroom mag wijken voor een mooie mat zwarte look. (ik denk wel dat ik op zoek ga naar andere onderdelen aangezien het chroom er nog erg netjes op zit en eigenlijk wel zonde is om dat over te spuiten.)

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een wat hoger stuur op de dragstar? Ook wil ik de buddyseat nog vervangen voor een rekje, dus als iemand nog iets heeft liggen houd ik me aanbevolen!
 
Eerst maar eens wat km's maken maar als de temperaturen weer wat gaan oplopen ga ik denk ik beginnen met kapjes, spatborden en de tank.
Dan erna even bekijken maar ik denk dat er ook nog wel wat chroom mag wijken voor een mooie mat zwarte look. (ik denk wel dat ik op zoek ga naar andere onderdelen aangezien het chroom er nog erg netjes op zit en eigenlijk wel zonde is om dat over te spuiten.)

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een wat hoger stuur op de dragstar? Ook wil ik de buddyseat nog vervangen voor een rekje, dus als iemand nog iets heeft liggen houd ik me aanbevolen!

Ik heb zelf ook zwarte delen, mijn lak van de tank, lamp en spatborden zijn al zwart. De vorige eigenaar heeft aan de zijkant een heel stel chrome delen vervangen voor zwarte exemplaren. Ik zal vanavond even kijken of ik een foto kan uploaden. Onderdelen over spuiten zou ik ook niet doen!

Toevallig heb ik deze winter stuurverhogers geplaatst, ik merkte dat ik bij langere ritten last van mijn schouderbladen kreeg. Ik zat te ver naar voren gebogen. Vorige week heb ik daar mijn eerste ritje mee gemaakt, het was even wennen maar of het beter was weet ik nog niet, daar nog te weinig voor gereden. Wel heb ik nog het originele stuur.

Ook heb ik mijn buddyseat vervangen voor een rekje, ik heb die van Highway Hawk gemonteerd. Ziet er goed uit kan ik je zeggen!
 
Ik ben benieuwd naar de foto's!
Waar kun je terecht voor onderdelen van deze motoren, er zijn er een hoop van gemaakt dus er zouden genoeg kapjes enzo moeten zijn toch :?
Voor mij maakt de staat van de losse onderdelen dan ook niet zoveel uit omdat ik er toch een zwart laagje op ga zetten.
Ik heb me trouwens aangemeld bij het forum van de dutch dragstar club maar daar word ik niet zo vrolijk van, niet echt een gebruiksvriendelijk forum (of ik doe iets verkeerd :$). Zijn er nog meer plekken voor info/onderdelen/gezelligheid??? *O*
 
Ben al druk bezig geweest met de motor en ben begonnen met de sissybar demonteren, bij de tasbeschermers/beugels kwam ik het volgende tegen.
Is dit standaard van yamaha of is er een beun de haas bezig geweest aan deze motor? De tassen hebben ook ritsen aan de bovenkant (zijde van de motor) die nergens voor gebruikt worden maar de verkoper zij dat het standaard Yamaha was vanuit de fabriek :X

5EA01020-298D-48A0-BC9D-77633B1D60FD.jpeg



12E6F2E1-8E46-431C-BB58-42BF3FE6CDD1.jpeg
 
Dat ziet er me niet echt origineel uit.
Toen ik mijn dragstar nog had kocht ik wel eens wat onderdelen bij Motorsloop

Je vraagt of er mensen zijn die een hoger stuur hebben op hun dragstar, ik heb een deel sturen gehad op mijn dragstar => dragbars, origineel, sportster stuur, en een apehanger van 16". Ik moet zeggen dat die apehanger superrelaxed reed, in krappe bochten deed dat sportster stuur het dan weer beter, die dragbars reden niet fijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan