Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

fighternorrie

MF veteraan
15 dec 2003
13.262
112
Nibbixwoud
Het 3e deeltje al weer voor en door spuiters, zowel hobbyisten als 'profs'


Binnenkort zal ik de startpost vullen met wat 'How to's' en begrippenlijstjes *O*

full
 
Ben afgelopen week begonnen met de restauratie van mijn 1990 Suzuki DR800 SR42. Heb besloten het frame opnieuw te laten spuiten/poedercoaten maar weet niet zo goed wat ik moet doen.

Resultaat moet gewoon degelijk zijn maar niet te duur. Heb een frame, achterbrug en vorkpoten en die moeten allemaal zwart.
Broer van een kennis heeft een bedrijf waar ik goedkoop kan laten zandstralen en ze doen de primer.

Kan ik de delen nog laten poedercoaten als er al een primerlaag op zit? Misschien is spuiten goed genoeg en is er iemand ergens in zuid holland die dat goed kan?

Het afschermen van alle lagers, bijv balhoofd of achterbrug, wat is het best om te doen? Alu plaatjes uitzagen met een gat er in en dan klemmen met een stuk schroefdraad en twee boutjes?
 
Laatst bewerkt:
Ben afgelopen week begonnen met de restauratie van mijn 1990 Suzuki DR800 SR42. Heb besloten het frame opnieuw te laten spuiten/poedercoaten maar weet niet zo goed wat ik moet doen.

Resultaat moet gewoon degelijk zijn maar niet te duur. Heb een frame, achterbrug en vorkpoten en die moeten allemaal zwart.
Broer van een kennis heeft een bedrijf waar ik goedkoop kan laten zandstralen en ze doen de primer.

Kan ik de delen nog laten poedercoaten als er al een primerlaag op zit? Misschien is spuiten goed genoeg en is er iemand ergens in zuid holland die dat goed kan?

Het afschermen van alle lagers, bijv balhoofd of achterbrug, wat is het best om te doen? Alu plaatjes uitzagen met een gat er in en dan klemmen met een stuk schroefdraad en twee boutjes?

Poedercoaten zeer sterk met weinig inspanning snel fris werk. En let op ook veel Ral/ metallic en speciale kleuren mogelijk.

Kosten Frame circa 150 euro incl achterbrug (al lang geleden dus weet niet wat de prijzen doen)

Let wel niet zelf aan het frame doen ze beginnen graag met of een geheel kaal frame wat ze alsnog aanstralen voor hechting of gewoon met het hele vieze ding. Voor de prijs zal het niet veel maken.

Ook leuk in Sint Maartensdijk kun je als particulier ook zelf stralen poederlakken :t

Spuiten, eerst alles kaal of goed schuren en in de vulprimert en dan veel en veel schuren eventueel tussentijds nog een laag. is ie strak dan lekker sealen met een primer en dan lak, dit of 2k, of met metallic aflakken met een goede balnke 2k.
 
afplakken door de poedercoater laten doen en goed aangeven wat wel en niet. En houdt er rekening mee dat je het moet nawerken dan valt het niet tegen.

Spuiten die doet het liever ook zelf afplakken.

Ik kan het spuiten wel doen maar pas na eind Maart helaas. Dan is stralen en primer wel welkom en scheelt in de kosten van het spuiten.

Ik spuit het dan bv in een unizwart bv en lak het af met blank,
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik ben opzoek naar iemand die voor wat spuitwerk in de Achterhoek. iemand een adres die voor schappelijke prijzen spuit?

het gaat om een Honda Monkey tank en voorvork.

groeten Thomas
 
Ik zoek een vakman die een iets wat saaie, mat grijze Ducati ST om wil toveren naar een blauwe beauty, origineel ST2/4 blauw, verfcode nog op te zoeken.
Geen schade, geen koffers, stickers lever ik mee, alle onderdelen lever ik los indien gewenst.
De afstand boeit me niet, goede referenties, afspraken (nakomen) wel.Een mooi resultaat is natuurlijk een must.
 
Ik zoek een vakman die een iets wat saaie, mat grijze Ducati ST om wil toveren naar een blauwe beauty, origineel ST2/4 blauw, verfcode nog op te zoeken.
Geen schade, geen koffers, stickers lever ik mee, alle onderdelen lever ik los indien gewenst.
De afstand boeit me niet, goede referenties, afspraken (nakomen) wel.Een mooi resultaat is natuurlijk een must.


Op wat voor termijn praat je? Ik kan het doen alleen liggen er wat projecten bij me die door onvoorziene omstandigheden wat vertraging op hebben gelopen en die hebben eerst alle voorrang voor me.
 
Niet echt kort denk ik. De delen kan ik na 7 april demonteren en net vóór of aan het begin van mijn vakantie (half juni) zou ik de spullen wel weer op willen halen.
Afhankelijk van jouw projecten is dat een kort of lang termijn.
 
Goeiemorgen!
Een k100rt op de kop getikt in onderdelen. Al het tupperware is gedemonteerd en geschuurd door vorige eigenaar.de kleur moest metallic zwart worden en die wens respecteer ik.het gaat om volgende onderdelen los aangeleverd:

Topkuip+ spiegels
Lowers
Onderkuip/hugger
Radiatorkap
Zijkappen
Kontje
Voor spatbord.

Wie kan mij een richtprijs schetsen of weet een adresje liefst in het hoge noorden?
 
Goeiemorgen!
Een k100rt op de kop getikt in onderdelen. Al het tupperware is gedemonteerd en geschuurd door vorige eigenaar.de kleur moest metallic zwart worden en die wens respecteer ik.het gaat om volgende onderdelen los aangeleverd:

Topkuip+ spiegels
Lowers
Onderkuip/hugger
Radiatorkap
Zijkappen
Kontje
Voor spatbord.

Wie kan mij een richtprijs schetsen of weet een adresje liefst in het hoge noorden?

Sorry hoge Noorden is net wat te ver :Y O-)
 
Ik ben nu wat kuipwerk aan het spuiten met metallic zwarte spuitbussen. So far so good.

Maar nu wil ik er een laagje 2k blanke lak overheen.

Ik lees hier en daar dat de ene wel heel fijn schuurt en de ander niet.
Wat zeggen jullie daarover en wat zijn de voor en nadelen?

De 2k lak wil ik gaan polijsten om zo mooi mogelijke kuipen overhouden iig :)
 
In principe schuur je de basis kleur niet. Bij een effen kleur geen metallic kan het wel als je nog een foutje hebt. Bij mettalic niet dat zie je altijd.

Je ondergrond moet gewoon al 100% zijn zeker voor metallic. Binnen 24 uur overspuiten met blank volgens de verf leverancier. Ervaring leert dat zelfs veel langer dan dat geen probleem geeft.

Voor je blank spuit wel goed ontvetten en nalopen met een stofdoek of kleef doekje.

Zorg dat alles zo veel mogelijk stof vrij is door de dag van te voren de boel schoon te maken en eventueel te stofzuigen. Vlak voor je gaat spuiten de stofnesten even wat bevochtigen.

Als wilt gaan polijsten laat je lak zeker 1 week uit harden en zet minimaal 3 tot 4 lagen.

De eerste laag spuit je wat schraler om een goede basis kwa hechting te geven voor de volgende laag. iedere andere laag mooi vol spuiten. Ik spuit altijd een proefplaatje mee waarop ik kan voelen of de net gespoten laag een beetje tacky is. Zo ja dan kan de volgende erop. Te nat geeft zakkers namelijk.

succes we zijn benieuwd naar het resultaat hier

:t
 
Is er iemand die voor mijn van een Hornet een tank en een achterdeel zou kunnen spuiten? Kleur is metallic zwart, precieze kleur moet ik even opzoeken. Een collega van me heeft een hornet met nogal wat gebruikssporen van de vorige eigenaar. Lak op het achterdeel is rond het achterlicht gewoon weg/kale plek, en de tank ziet er uit alsof er een kleuter met een lakstift aan de gang is geweest. Ook zit er een deukje aan de linkerkant maar die wilde ik er eerst zo goed mogelijk uit halen ipv dichtblaffen met plamuur.

Voorspatbord ziet er ook niet uit, maar die heeft ook een litteken van een remschijfslot, moet even kijken of ik die repareer en ook mee laat spuiten, of daar een nieuwe voor scoor.

Is er iemand die dit wel ziet zitten? Vwb de tank moeten er twee Honda stickers onder de blanke lak komen. Ik ben zelf ook goed met stickeren, maar dat moet tussendoor dus erop. Uiteraard niet voor niets.
 
Laatst bewerkt:
Vorige week met een gangetje of 25 km per uur onderuit gegaan door een grote olievlek met mijn grijze sv1000 2003. Tufuszooi, ff balen, inwendig traantje gelaten in de helm en weer verder gaan. Tis maar materiaal zeggen ze maar pijn doet het wel 😇

Gelukkig alleen cosmetische schade en een blauwe heup dus het valt allemaal mee. Wel ben ik zon pietlut dat ik het graag weer netjes zou willen hebben. Er zit een deukje in Mn tank ter grootte van en golfbal. Geen lelijke vouw of knik maar een ingedrukt plek(je) met paar krasjes er omheen. Ook aan de voorkuip l? (Heet dat zo?) aan de linkerkant een lelijke schaafplek en zal ook gespoten moeten worden. Nergens scheuren in de kappen of dingen afgebroken.

Ik ben ben opzoek naar een goede schade repareteur / spuiter die dit weer netjes voor mij zou kunnen maken. Het mag eventueel ook iemand van hier zijn, als het maar goed en netjes gebeurt. Aangezien het alleen cosmetisch is hoeft het niet persee ala minute maar wil ik graag weten waar ik prijstechnisch ongeveer aan toe ben. Ik ben woonachtig in Assen dus omgeving Drenthe, Groningen, Friesland geniet de voorkeur.

Vanzelfsprekend mag het ook wel wat kosten en ben ik niet te beroerd om Mn portemonnee te trekken maar de enigste motortoko in Assen kwam tijdens taxatie voor deze 2 dingen boven de 1000 euro uit en volgens mij is dat wat te gortig. Gevoelsmatig genaaid worden laat ik wel aan Mn vrouw over 😇 (of zijn dit tegenwoordig normale prijzen 😬)

Iemand tips of tricks? Aanraders? Does or don’ts? Verneem het graag!

Groeten Werner
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan