*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Mijn ZX9R (1998) heb ik maximaal 500km geleden laten voorzien van nieuwe remschijven van Tsuboss (via Bolski) met gesinterde remblokken. Dit in verband met een trillende voorkant en minder remvermogen.

Nu heb ik dus nieuwe blokken en schijven laten plaatsen, maar ik voel mijn voorkant op bepaalde momenten nog of weer trillen als ik hard rem. Volgens Bolski kunnen schijven niet zo snel (weer) krom zijn.

Kan het komen dat de gesinterde remblokken iets onrustiger aangrijpen? De motor remt verder goed, ik voel het niet trillen in de handel, echt de voorkuip/kant die ik zie en voel trillen. Er leek ook een soort plastic coating over de schijven te zitten, die is er nu grotendeels af. Ik blijf er zo op letten.

De motor rijdt en start verder prima, maar ik ben er eigenlijk wel klaar mee zo. Waarschijnlijk gaat deze weg voor een andere motor, meteen ook met een rechtere zit.

Jij komt ook uit hoogeveen of omgeving Hoogeveen toch ?

Als het trilt , hoe hard rem je dan ? echt vol op of gewoon stevig ?
 
Kromme remschijven moet je volgens mij voelen in je remhendel.
Misschien heb je last van onbalans in je voorwiel of een probleem met je balhoofdlagers.
 
Jij komt ook uit hoogeveen of omgeving Hoogeveen toch ?

Als het trilt , hoe hard rem je dan ? echt vol op of gewoon stevig ?

Ik kom uit Leeuwarden, ik weet niet meer wie degene uit Hoogeveen was, maar er is inderdaad iemand in dit topic uit die regio.

Hij trilt al als ik gewoon stevig rem. Als ik 100 rijd is het vooral van 80 naar 60 en dan onder de 40 weer.

Mijn motor staat nu bij de motorzaak, morgen zetten ze het wiel in het balanceerapparaat om te kijken of de schijven nog krom zijn.

De schijven komen bij uitlaatstore (Bolski) vandaan. Hij geeft aan dat schijven niet zomaar krom raken. De schijven zijn gemonteerd bij een motorzaak met nieuwe blokken. Hier hebben ze alles heel zorgvuldig aangepakt en de klauwen ook nagekeken.

Ik neem aan dat er garantie op zit als ze nu al krom blijken te zijn, maargoed. Eerst morgen maar afwachten.. Baal er wel van, wil gewoon rijden. :]
 
Laatst bewerkt:
Als ze aantoonbaar krom zijn zal Bolski het vast op kunnen lossen onder garantie.
Hoe staat het met de banden ? , spanning , voor vorkkeeringen ? evt balhoofdlager ?
 
Rechterschijf blijkt helaas krom te zijn, banden zijn nieuw en op spanning, voorvorkeeringen zijn goed, balhoofd lager ook spelingvrij.

Ik ben benieuwd naar de reactie van Bolski, hopelijk lukt het onder de garantie inderdaad. :)

Ik zal de blokken van de rechterschijf dan ook wel weer moeten vervangen, of niet?
 
Laatst bewerkt:
Rechterschijf blijkt helaas krom te zijn, banden zijn nieuw en op spanning, voorvorkeeringen zijn goed, balhoofd lager ook spelingvrij.

Ik ben benieuwd naar de reactie van Bolski, hopelijk lukt het onder de garantie inderdaad. :)

Ik zal de blokken van de rechterschijf dan ook wel weer moeten vervangen, of niet?


Misschien heel raar / dom of wat dan ook maar ik ga er vanuit dat de klauw wel goed gangbaar is ?

Denk dat het met Bolski wel goed komt.. niemand wil een product verkopen waar binenn korte tijd al problemen mee zijn
 
Misschien heel raar / dom of wat dan ook maar ik ga er vanuit dat de klauw wel goed gangbaar is ?

Denk dat het met Bolski wel goed komt.. niemand wil een product verkopen waar binenn korte tijd al problemen mee zijn
:^ op beide opmerkingen :).

Bolski kan natuurlijk net een maandagmorgenmodel hebben gekregen die jij gekocht hebt, maar mijn eerste gedachte gaat ook uit naar een klauw waarbij de remblokken niet goed vrij komen. Maar dan moet je toch een (warmte) aanslag zien op de remschijf of gaat dat niet zo snel.
 
Na jaren en eigenlijk nog steeds met plezier op mijn zx-9r te hebben gereden heb ik gister een proefrit op een versys 1000 gereden .
En manmanman , wat rijd dat lekker zeg , comfortabel, koppel , eigenlijk perfect vond ik , totaal niet te vergelijken met mijn 9 .
En ik kreeg alleen maar complimenten van de dealer dat mijn 9 er super mooi en overal schoon uitzag , dat doet toch goed om te horen en zo zijn we er uit gekomen en heb ik een 2018 versys 1000 nl edition aangeschaft , een groene

360.jpg


Dus na 2 een zx-9r komt er nu iets totaal anders voor me , maar blijf wel het merk trouw .
 
Na jaren en eigenlijk nog steeds met plezier op mijn zx-9r te hebben gereden heb ik gister een proefrit op een versys 1000 gereden .
En manmanman , wat rijd dat lekker zeg , comfortabel, koppel , eigenlijk perfect vond ik , totaal niet te vergelijken met mijn 9 .
En ik kreeg alleen maar complimenten van de dealer dat mijn 9 er super mooi en overal schoon uitzag , dat doet toch goed om te horen en zo zijn we er uit gekomen en heb ik een 2018 versys 1000 nl edition aangeschaft , een groene

[afbeelding]

Dus na 2 een zx-9r komt er nu iets totaal anders voor me , maar blijf wel het merk trouw .
Das inderdaad heeeeeeel wat anders. Maar ik vind het wel een mooie fiets, veel plezier ermee *O* :]
 
:^ op beide opmerkingen :).

Bolski kan natuurlijk net een maandagmorgenmodel hebben gekregen die jij gekocht hebt, maar mijn eerste gedachte gaat ook uit naar een klauw waarbij de remblokken niet goed vrij komen. Maar dan moet je toch een (warmte) aanslag zien op de remschijf of gaat dat niet zo snel.

verkleuring is vooral afhankelijk van temperatuur, maar dat is het krom trekken ook.
Kunt er dus op meerdere manieren naar kijken of het opvatten ;)

@ jean-pie : waar komt die van jou te koop te staan ?
goeie keuze die versys ! Eerste type was het bij lange na niet maar die nieuwere zijn top
 
@ jean-pie : waar komt die van jou te koop te staan ?
goeie keuze die versys ! Eerste type was het bij lange na niet maar die nieuwere zijn top~[/quote]


In geruild bij Motorport Goes , daar gebeurd ook het onderhoud altijd.
Dus zodra de Versys binnen is en opgebouwd is naar de NL-Edition , staat mijn 9 daar .
 
Dus wel! Gasten kwamen me tegemoet en keerde om omdat ze eerst dachten dat ik geen spiegels had (was met de supermoto). Toen ze me aan de kant hadden zagen ze de kleine spiegels, maar toen hadden ze ook al gezien dat de plaat te schuin stond...
 
Dus wel! Gasten kwamen me tegemoet en keerde om omdat ze eerst dachten dat ik geen spiegels had (was met de supermoto). Toen ze me aan de kant hadden zagen ze de kleine spiegels, maar toen hadden ze ook al gezien dat de plaat te schuin stond...
Hangt een beetje van de hellingshoek af denk ik. Als de hoek 180 graden is, dan snap ik het wel ;)
 
Laat ik zo zeggen; Je hebt er geen gradenboog voor nodig om te zien dat het niet goed zit...

Toen ik hem kocht zat er een aftermarket achterlicht met houder op. Ik ben nu de (lelijke) originele spatlap er terug op aan het schroeven. Alleen moet ik de electra ook weer terugknutselen.
 
Laat ik zo zeggen; Je hebt er geen gradenboog voor nodig om te zien dat het niet goed zit...

Toen ik hem kocht zat er een aftermarket achterlicht met houder op. Ik ben nu de (lelijke) originele spatlap er terug op aan het schroeven. Alleen moet ik de electra ook weer terugknutselen.
Terugbouwen naar origineel is wel ruk -O- . Ik weet niet wat de hellingshoek was, maar kan je hem niet iets rechter zetten zonder dan de politie er moeilijk om doet?? Zolang hij goed zichtbaar is, is het toch prima?
 
@ jean-pie : waar komt die van jou te koop te staan ?
goeie keuze die versys ! Eerste type was het bij lange na niet maar die nieuwere zijn top\


In geruild bij Motorport Goes , daar gebeurd ook het onderhoud altijd.
Dus zodra de Versys binnen is en opgebouwd is naar de NL-Edition , staat mijn 9 daar .[/quote]


Gelukkig te horen gekregen dat mn 9 nog gemaakt kan worden dus ik ben niet meer "op zoek "naar een andere groene vervanger ;)

Koppelingshuis is gelast, was wel aardig wat werk en is werkend.. blijkt dat de 3 de versnelling er alsnog uitligt dus komen nu allemaal nieuwe spulletjes in en een extra shim om te zorgen dat het niet weer gebeurd.

Denk dat ik deze maand alsngo weer kan rijden :)
 
Gelukkig te horen gekregen dat mn 9 nog gemaakt kan worden dus ik ben niet meer "op zoek "naar een andere groene vervanger ;)

Koppelingshuis is gelast, was wel aardig wat werk en is werkend.. blijkt dat de 3 de versnelling er alsnog uitligt dus komen nu allemaal nieuwe spulletjes in en een extra shim om te zorgen dat het niet weer gebeurd.

Denk dat ik deze maand alsngo weer kan rijden :)


Koppelingshuis is gelast, was wel aardig wat werk en is werkend , maar hoe lees ik dat nu , is werkend , zo van , nu doet hij het maarrrrrrr , of van hij werkt weer zo als het hoort , maar alles bij elkaar is dit toch ook wel een serieuze reparatie denk ook met de versnelling er bij
 
Om het simpel proberen uit te leggen ; Het huis bevat die "liggende"veren, daarvan waren 2 doorgeslagen waardoor er speling en lawaai ontstond, ook werkt het geheel dan niet naar behoren ( geen soepele overgang ) en klinkt het als een Duc met open koppeling..

Omdat het huis niet leverbaar was en gebruikte huizen ook al speling vertonen hebben we gekozen om het te laten lassen en te verstevigen, dit was in onze optiek de beste oplossing en het werkt ! Ik zal kijken of hier foto s van zijn zodat iik die hier kan plaatsen, zegt vast meer dan mijn verhaal ;)

Alles zat er weer op en aan en toen bleek tijdens de eerste test al dat er toch wel problemen waren met de versnellingen , met name de 3de, hebben we besloten dat er een nieuwe "bak" in komt en dat daaraan een modificatie gedaan gaat worden.
Doe het liever nu goed dan volgend jaar nog een keer ;) De 9 gaat waarschijnlijk toch nooit weg, is mn eerste eigen motor en komt eerder iets bij dan dat ik deze verkoop !
 
Ik zal kijken of hier foto s van zijn zodat iik die hier kan plaatsen, zegt vast meer dan mijn verhaal ;)
Ja, fotooos!! *O*


Ik heb vandaag een poging gedaan om mijn extra ring terug te krijgen:

full


Helaas ging het niet verder dan dit, dus ring kon er niet tussen uit B|

Verkoop wil nog niet lukken, slechts biedingen tot 2400 en dan maak ik wel erg veel verlies.
 
2400 das wel weinig. Ik kreeg nog 2750 inruil op min 2001 model😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan