AIM Mychron lite op Assen..

bricksquad975x

Reus op kleine motor
25 aug 2015
304
24
Groningen
Helaas is de handleiding van de Mychron (oud model gele voorkant) ontoereikend. Dus hopelijk heeft iemand er hier ervaring mee. Ik kreeg vorige keer op circuit erg inconsistente tijden te zien op de timer soms had ik het idee dat ik hem zelf niet goed had gestart omdat die al bij L6 stond bij uitrijden pit, ook miste hij bij start/finish vaak het baken. De keren dat die wel pakte was die identiek aan de transponder tijd. De minimum en maximum tijd waren met een redelijke marge ingesteld aan de hand van de tijden die ik normaal gesproken rijd.

Ik heb de ontvanger gericht op de rechterzijde van het circuit. Ik was in de veronderstelling dat er bij Assen een IR baken van assen zelf al staat dus ik niet mijn eigen hoef mee te nemen klopt dit?

Wat is de juiste stappen plan voor het aanvangen van een sessie vrij rijden?
Kan ik hem al bij uitrijden pitstraat aandrukken? en moet ik voor elke sessie weer de memory wipen?

Hoop dat er iemand mij even de mist uit kan helpen!


voor de duidelijk het model in kwestie

url
 
Laatst bewerkt:
Je foto is niet zichtbaar, maar neem aan dat je deze bedoeld: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/313932/Mychron-Light-laptimer-te-koop-1.html

Rij er ook mee. Op Assen werk hij perfect op het start/finish baken. Verschil met timekeeping v/h circuit is minder dan 0.05sec. Belangrijkste is dat de sensor een vrije signaalbaan naar het baken op start/finish heeft. Rechterzijde inderdaad. Als hij soms een ronde mist, dan zit er iets tussen wat het signaal blokkeerd. Je hand, je clip-on, je been... afhankelijk van waar je de sensor gemonteerd hebt. Even experimenteren met de positie van de sensor dus.

Moment van aanzetten maakt niks uit. Kun je al doen voordat je de baan opgaat. Lap 1 is dan alles vanaf het moment dat je hem aanzet tot je eerste passage over start/finish, lap 2 is je eerste volle ronde etc.
 
En let op, dat je je instellingen goed hebt staan niet dat iemand aan de andere kant een baken heeft, dan kloppen je tijden niet. Als je weet dat je bijv 1,50 rijd, zet je je minimale tijd voor die baken signaal weer mag oppakken op bij 1,45.
 
Terug
Bovenaan Onderaan