Honda SH150i deel2

Haha leuk, die Sh zal nog wel als nieuw zijn dan.

Idd ja. Degene die deze ooit overneemt ( om de paar jaar wil ze een andere motor proberen ) zit gebeiteld.

De dealer moest goed nadenken wie ze ook alweer was toen ze de SH150i aan kwam bieden voor de 1000 km beurt

Hopelijk is het snel weer mooi weer dan kun je weer wat km's maken. Eerlijk gezegd kijk ik zelf ook het meest uit naar de zomer; met het weer van de afgelopen tijd wordt je ook niet vrolijk.
Nu met de winterbandjes haal ik overigens krap aan 1 op 34. Dat was met de zomerbandjes wel beter. Ik heb er wel goede grip voor terug.
Petje af dat je door blijft kachelen met dit weer. Ik schoof vorige week met de auto weg op de rotonde vlak voor mijn werk. Was ik met de motor geweest die dag had ik denk wat krassen gehad.
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel... Vanmorgen toch wel een koude rit gehad. Ongeveer -5 graden. Gelukkig erg droog en niet glad.
De teller staat nu op 40.000, weer een hele mijlpaal.
nhPjPgM-0sdQZRlXLTQvpdEboUzy9Iw_Nfi_OVLx1ruXsDvg3LYnA6o0s_G-6cEWH0wKaJU6YKByrPErpmVbNX03J3ALuimPKoETfSSZ83xNqo4xHRCGtVNTFUo4I5Xn7Eb1EiRHjQ=w1711-h962-no
 
Nog heel even en de hoezen kunnen eraf , de druppelladers losgekoppeld en de winterbanden gewisseld worden voor plakrubber 8-)
 
Ik las net het accuprobleem topic van "Bert99" bij zijn hagelnieuwe SH150i en dacht waar zijn de andere SH150i rijders gebleven ?

Hier staat i nog onder de stofhoes ( nog niet genoeg mooi weer volgens de chef B| ) maar ik hoop dat jullie lekker aan het rond knallen zijn.
 
Ik ben alweer vol op aan het rijden ( woon- werkverkeer )
Eind deze week tik ik de 28.000km aan, dan ff olie vervangen en dan op naar de 32.000km
 
Laatst bewerkt:
Ik las net het accuprobleem topic van "Bert99" bij zijn hagelnieuwe SH150i en dacht waar zijn de andere SH150i rijders gebleven ?

Hier staat i nog onder de stofhoes ( nog niet genoeg mooi weer volgens de chef B| ) maar ik hoop dat jullie lekker aan het rond knallen zijn.

Ik weet niet waar je woont, maar in NL is het zomerweer! Op wat voor weer wacht je dan? :?
 
Sorry, had iets duidelijker moeten zijn. De SH150i is haar troetelkindje.
Voor haar woonwerk verkeer / minder mooi weer dagen ritjes pakt ze haar XR125L.

Edit :
Ook hier is ie onder de stofhoes vandaan 8-)
Samen rondje gedaan tot een uur of 12:00 voor het echt druk wordt met fiets en wandeltuig ;)

opwr4in9d.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo, even wakker schudden.....

Ik heb een vraagje waar ik al aan het zoeken ben geweest hier op het forum. Maar kom er niet achter.

Weet iemand de juiste maat rolletjes voor een standaard honda SH150I uit 2016. Ik kan het juiste antwoord niet vinden.

Ik ga de snaar (gevonden bij easyparts)en rolletjes vervangen (hebben nu 24000 km gedraaid)maar wil wel de juiste hebben.

Ik hoor graag van iemand zodat ik weer verder kan.

Alvast bedankt voor de moeite.
(Ps, heeft er iemand nog een linker spiegel liggen, die van mij kon er niet tegen dat ik de motor er op neer zette.... |( ;( )

Prettige avond. Gert Jan
 
Laatst bewerkt:
Is dat echt al nodig dan snaar en rollen vervangen?

Ik heb een 2009 SH150i met nu ruim 22.000km en niet het idee dat ik ze moet vervangen. Bij 24.000km einde van dit jaar alleen litertje olie, remvloeistof dot4, cardanolie, bougie vervangen en variofilter, luchtfilter en slang schoonmaken/uitblazen.

Enige wat er wel aan zit te komen is de uitlaat, achterste rondje roest eraf (zit nog op 1 van de 3 punten vast) en heb het stuk waar de middenbok op leunt al een keer opnieuw gelast.

Beste optie lijkt een Leovince Granturismo RVS van 321 euro bij Easyparts.
Misschien heeft iemand hier nog een goede standaarduitlaat liggen die reeds wat anders gemonteerd heeft?
 
30.000 km hier en mijn monteur kijkt gewoon of het nodig is, dus vertrouw ik op hem
 
Kijk, thanks daar heb ik wat aan.

Ze is nu een stuk langzamer gaan rijden. Op de snelweg haal ik net de vrachtwagens in. Dus ik dacht bij 24000 km maar vervangen.

Ga maar eens open halen en kijken hoeveel mm de snaar nog is.

Goed weekend
 
De SH is onlangs in standaard trim verkocht waardoor er een Puig hoog scherm voor model 2013 en > en een set YSS voor model 2013 en > achterveren los te koop is overgebleven.

Misschien een mooi sinter/kerst kado voor jezelf scoren op MP.8-)
 
Vandaag weer nieuwe winterbanden laten monteren. Ik heb een jaartje met het oude setje gedaan, welgeteld 10.000 km. Ook nu weer Heidenau Snow-Tex M+S.
Ik zeg klaar voor de winter!
IMG_20181108_202420.jpg
 
Begin september de v-snaar vervangen door een malossie snaar. Nu 2 maanden later, komt er een stuk van de snaar via de carter kap weer naar buiten.... hoe is dit mogelijk? Is dit normaal na 2000 km?
20181111_155658.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan