De nieuwe Suzuki Burgman 400

full

HP3115 is het nummer voor 2017 model op de givi side moet je kijken givi.it
 
de beugeltjes pasten niet heel mooi niet wat ik gewend ben van givi en na wat buigwerk paste het wel goed.
 
effe een uppdate alles nog steeds in orde 10000km erop zitten hij verbruikt vanaf het begin tot nu 3.8 liter op 100km is netjes met mijn rijstyl. banden zijn nog steeds goed ongekend na 10000km.
 
Ik heb er nu 6000km opzitten, woensdag service beurt.
Geen klachten, olie verbruik 0,5 liter op 5000km, ik weet niet hoe het verbruik bij andere is.
Kan alleen maar beter worden, als alles op elkaar ingelopen is.
Benzine verbruik 1 op 27 km.
 
bij 1700km de eerste olie wissel gehad 29 euro kosten,de 2 beurt bij 9000km was oliewissel en kleine beurt 119 euro dat zijn de kosten na 10000km. valt mij mee.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad Teun dat valt mee, ik was bij de tweede beurt 185€ kwijt.
Bevallen de handkappen nog steeds, ik twijfel nog steeds
 
ik heb hoog give scherm in combi met de hand kappen vind k het niet idiaal het raakt mekaar net aan. en ik vind de montage van de handppen ook niet 100 % zit een beetje gammel. ik twijfel of ik de handppen er op laat zitten.
 
morgen 4 dagen zwarte woud met de burgman mjammie.
scooters in de bus hopen dat alles heel blijft.
 
Laatst bewerkt:
530km van hier begint het ,baden baden heet het.
van Karlsruhe naar basel km of 100 breed.
 
Laatst bewerkt:
mijne gaat binnekort voor de 15000km beurt ,heb de drp 17 gram besteld op aanraden van maksor.ben benieuwd wat hij gaat doen.
mijn vraag is moet ik meteen de snaar ook vervangen?
hoop op wat vlotter optrekken en lager toerental volgas want ik rijd vaak volgas.
hoogscherm en topkoffer geeft ie op de teller 140km per uur meer zit er niet in en dan maakt hij 8500 toeren bijna in rood.
 
ik ben benieuwd of dat wat gaat helpen.
ik ga volgende week een proefrit maken op de burgman 400 , na 6 jaar zeer tevreden op de beverly 350
te hebben gereden.
 
[QUOTE="
mijn vraag is moet ik meteen de snaar ook vervangen?
.[/QUOTE]

De snaar hoeft pas bij 24.000km vervangen te worden, dus die kan nog wel even mee.
 
ik ben benieuwd of dat wat gaat helpen.
ik ga volgende week een proefrit maken op de burgman 400 , na 6 jaar zeer tevreden op de beverly 350
te hebben gereden.
de burgman is niet sneller maar wel in alles beter vind ik vooral de vering en wind bescherming.
 
ik ben benieuwd of dat wat gaat helpen.
ik ga volgende week een proefrit maken op de burgman 400 , na 6 jaar zeer tevreden op de beverly 350
te hebben gereden.

Als de mogelijkheid er is, dan zou ik ook een proefrit op de Forza 300 maken, en de X max 300. Je zult er versteld van staan hoe fijn die rijden. Voor de rest succes met je proefritten.
 
Hallo, ik heb ook 6 jaar Beverly 350 gereden, en er naast nog een BMW R1200RT.
Sinds januari heb ik ze allebei weggedaan en een Suzuki Burgman 400 gekocht.
Nu 10000 km gereden en eerlijk tot op heden been spijt.
Natuurlijk zit er verschil in, daar is de prijs ook naar.
Maar de Burgman 400 rijdt boven verwachting, rustig en met comfort
De beverly is sneller in het weg trekken, dat is zo.
 
Ik heb vandaag proefgereden en dat is goed bevallen, wat een comfort en ruimte !
Goede houding voor mij, veel beenruimte, stuur zit ook wat hoger dan meeste andere modellen die ik geprobeerd heb.
Rijdt lekker soepel, verder kan ik er nog niet zo veel over zeggen.
Heb hem besteld en kan hem vrijdag ophalen :)
Zwart met rode velgen !
Wel laat ik er meteen ook een givi hoog scherm op zetten, voor mij te veel wind op je helm met
het kleine standaard scherm.
 
Als de mogelijkheid er is, dan zou ik ook een proefrit op de Forza 300 maken, en de X max 300. Je zult er versteld van staan hoe fijn die rijden. Voor de rest succes met je proefritten.
Heb vorig weekend een testritje van 2u gedaan met de X-Max 300. Wat een leuke machine! Ik kom van een fireblade 10 jaar geleden, maar vond het toch wel fijn rijden. Enige nadeel was dat de X-Max een sportscherm had, zo'n kleintje. Dus was doodmoe van het vechten tegen de wind. Het viel me op hoe snel je te snel rijdt met een automatisch geschakelde scooter. Het optrekken ging vlot maar na een half uurtje was het de kraan volledig open zetten elke keer. Met mijn vriendin achterop haalde de X:Max toch nog een 150km/u, gemiddeld verbruik was 3.3l/100km. De vering stelde wel wat teleur. Elk putje in de weg voel je. Maar ik denk dat dat gepaard gaat met het sportieve rijgedrag. Dus toch maar even verder kijken.

Dit weekend even rijden met de nieuwe Forza 300 en een X ADV. De Suzuki Burgman 400 staat ook nog op het lijstje. Enige nadeel van de X-Max is dat de voorste voetzone totaal onbruikbaar is door mijn lange benen, 1m77.

Ik denk dat de Burgman nog comfortabeler rijdt door zijn betere windbescherming. Alleen weet ik niet of ze een 50l top koffer hebben voor hem. Wat ik echt wel jammer vind is dat er geen traction control op de Burgman zit. Veiligheid lijkt me toch wel belangrijk, zeker met een scooter waar je sowieso al minder voeling hebt met het achterwiel.

Nu wachten op het motto salon in januari en zien of er verbeteringen uitkomen voor één van deze drie kandidaten. Een leuke korting is ook altijd handig meegenomen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind een sportscherm op de X Max net beter. Ik werd gek van het gebulder rond de helm met het gewone scherm. Al moet ik zeggen dat ik zelden of nooit boven de 90km per uur rij.
 
Heb vorig weekend een testritje van 2u gedaan met de X-Max 300. Wat een leuke machine! Ik kom van een fireblade 10 jaar geleden, maar vond het toch wel fijn rijden. Enige nadeel was dat de X-Max een sportscherm had, zo'n kleintje. Dus was doodmoe van het vechten tegen de wind. Het viel me op hoe snel je te snel rijdt met een automatisch geschakelde scooter. Het optrekken ging vlot maar na een half uurtje was het de kraan volledig open zetten elke keer. Met mijn vriendin achterop haalde de X:Max toch nog een 150km/u...

Ja hoor, 150 met een x-max 300. Dat haalt de 400 volgens mijn informatie niet eens.
Houd er rekening mee dat de teller van een x-max op de snelweg zeer optimistisch is (kan zomaar +15 km/u zijn).
 
Burgman 400 en X-max 400 vind ik erg mooi (en praktisch genoeg), maar ik heb liever iets meer topsnelheid (niet om hard te gaan, maar om marge te hebben).
 
Terug
Bovenaan Onderaan