Racen op een ZX6R (alle jaren)

Even 2 vragen voor de ervaringsdeskundige op het circuit. Even een lijstje aan het maken voor het nieuwe seizoen en het eerste wat ik wil veranderen zijn stalen remleidingen op de ZX-6RR maar dan gelijk maar andere remblokken, maar welke? Deze moeten dan nog wel voor op de straat en circuit kunnen. De andere vraag is over tandwielen, zie nog wel regelmatig voorbij komen voor een tand eraf en achter erbij of andere vormen daarvan, nu snap ik dat het met sneller optrekken te maken heeft en lagere topsnelheid. De vraag hierbij is wat is nu een goede verhouding voor bijv zandvoort of assen? Is het echt nodig in de begin fase van het circuitrijden of juist een prima verbetering?

Alvast dank.
 
Even 2 vragen voor de ervaringsdeskundige op het circuit. Even een lijstje aan het maken voor het nieuwe seizoen en het eerste wat ik wil veranderen zijn stalen remleidingen op de ZX-6RR maar dan gelijk maar andere remblokken, maar welke? Deze moeten dan nog wel voor op de straat en circuit kunnen. De andere vraag is over tandwielen, zie nog wel regelmatig voorbij komen voor een tand eraf en achter erbij of andere vormen daarvan, nu snap ik dat het met sneller optrekken te maken heeft en lagere topsnelheid. De vraag hierbij is wat is nu een goede verhouding voor bijv zandvoort of assen? Is het echt nodig in de begin fase van het circuitrijden of juist een prima verbetering?

Alvast dank.

Ik gebruik altijd de SBS dual carbon remblokken. Deze gaan lang mee en hebben een heel goed aangrijp gevoel. Ik zweer erbij. Nadeel is dat ze in de regen sneller slijten, dus dat zou op straat een nadeel zijn, maar daar rem je lang zo hard niet.

Om te beginnen is de standaard verhouding prima. Je zal de 6de versnelling alleen niet gebruiken maar dat is geen probleem tot je op Zandvoort onder 2:05 gaat rijden.
 
Even 2 vragen voor de ervaringsdeskundige op het circuit. Even een lijstje aan het maken voor het nieuwe seizoen en het eerste wat ik wil veranderen zijn stalen remleidingen op de ZX-6RR maar dan gelijk maar andere remblokken, maar welke? Deze moeten dan nog wel voor op de straat en circuit kunnen. De andere vraag is over tandwielen, zie nog wel regelmatig voorbij komen voor een tand eraf en achter erbij of andere vormen daarvan, nu snap ik dat het met sneller optrekken te maken heeft en lagere topsnelheid. De vraag hierbij is wat is nu een goede verhouding voor bijv zandvoort of assen? Is het echt nodig in de begin fase van het circuitrijden of juist een prima verbetering?

Alvast dank.
Hoi Michel

Geen ervaringsdeskundige nog, heb nog niet veel op mijn ZX6 gereden, maar wat algemene tips hier.

Als je zowel op straat als circuit rijdt zal ik kiezen voor gesinterde remblokken. Sommige carbon/race remblokken hebben warmte nodig om te functioneren dus op straat werken ze amper. Gewone, organische remblokken zullen bij circuitrijden heet worden en snel slijten, dus gesinterde remblokken van bijvoorbeeld EBC (eigen ervaring) kan ik je aanraden.

Wat betreft de twv hangt dit ook af van jezelf en van het circuit.
De standaard twv is vaak wat aan de lange kant. Hier kun je wel mee uit de voeten als je de juiste versnellingen gebruikt, zo gebruik ik dan de 6e versnelling vaak niet. Je zou het korter kunnen maken wil je alle versnellingen benutten. Omdat bij de ZX6 de snelheid op de teller dan niet meer klopt moet ik dit aanpassen, dus ga het eerst eens met de standaard verhouding proberen.
 
SBS Racing Sinter is prima voor straat en semi circuit.

Puur circuitgebruik zou ik gaan voor SBS dual carbon of SBS dual sinter / Brembo Z04
 
Nissin klauwen zijn binnen en ik ben echt spekkoper geweest voor €50 _O-
Spul ziet er keurig uit en alle zuigers bewegen soepel. Komende maand eerst verhuizen en dan de Zx6r voorzien van 19 RCS, deze Nissins en ff een beurtje olie en filters.
 
Kleine update van mijn kant.
De kabelboom is geminimaliseerd
y4mjuiVBvUvA4iXBcoGJfqOtImEp2ZTDN-Un-tKeNDBZ4DQ2wxcqThPF0dS1F_OcSZcphGHbLxgO1cTz0bI44nRt8yB421oSS1nCIN9FVQbo_v6J0MvnQFYxq5-eEYn9zRgwwXoIeTFHLoVkT62jq4ZOqlxWyB39UjnhT7MET4GCL7SWYAzgdnbgy78LRZUUYTPuESJX_8riTD_gBNIQIN1Qg
Servo mechanisme verwijdert en servo eliminator aangesloten.
Misschien met de tijd woolich spul aanschaffen. Powercommander kan dan eraf, de immobilizer en valsensor bedrading kunnen er dan ook aan geloven })

2013 voorkuipen gemonteerd, boel is nu klaar om naar de spuiter te gaan.
y4m30sT2o7Yw1WoXHPymC8GAYsYiN7r0174osKiREk3aoeGhBVxy4mfhoFK54d8vGrpPpySNHU09ZYpxkh0UGprOlov00fHcgouVeD4jo7hPm2BlJZ5_oQeCn0xMLO4AIRLZk2km-In1Gu8twT5VKy7PisH9P9lwFAcpsz8CFUrQwR3897khT4u2ocdeXtgQAc6iamHpo29k8CUto7ernVjeQ
 
Bij een kennis laten doen.
Ondertussen het spul op de motorfiets gemonteerd.
Door de vorm van de zijkuip krijg ik alleen de stickers niet geplakt die er eigenlijk hoorde.
Heb voor de vorm nu de stickers van de tank op die plek gedaan.

Vindt het er zelf goed uitzien :9~

y4mXqvYrtfi9dMCD00VTXEcfdQTIKrCwZEsAizlaU9DiY4xH3TZCRlEfcor4hYJ86Kz5Bdx5QoqCThu7LY-67jvNKSbTyMuC06a8zYMMgL2XCQAQHpVbM8Up-NQFKA-OZvu_IiezX2h8lriSwQDAUD-6KE_47PqK9aac2rHY1ClO2jgn4QEaoGKDKDBvTo8QbNSLin-Pjkaa17-QJsKGcE6Gw


y4mOcpfOGez8eT7qqCa6gyRBW3nOhFj6dYEQBX0XoXTPsSz6KxNeSjNYW4bfgvRu-NUGzSVQT6WbXMDi0O0JPjIcfSxPIAmRnbw3Q15LEoYnKpKD1AWGmUr710FObzLuy4ls-5xnrd5IWiveG031H-ZIcEykB_tAxpQ5XmU2cWEM9wc2pn0_EZ7bhuqdDcwckL64ES-TYA35fpex8kQyTMdQg
 
Fiets ziet er prachtig uit.

De mijne is zo goed als klaar. Alleen nog even remschijven wisselen. Deze zijn krom.
Voordeel van een fiets met kenteken is dat je af en toe een testrondje kunt rijden :]
 
Ziet er strak uit! heb je veel moeten aanpassen voor die 2013 voorkuip?

Zit er nog wat onder die dichte racekont trouwens? iets van een beugel ofzo ter hoogte van het zadel?

Mijn vorige circuitkuipen van 2006 zx6r had ook een dichte racekont, maar die scheurde omdat daaronder geen ondersteuning zat of iets dergelijks. Mn nieuwe racekont is open en dus met een origineel zadel. Maar ik glij veelsteveel rond op dat zadel.
 
Ziet er strak uit! heb je veel moeten aanpassen voor die 2013 voorkuip?
Een topkuiphouder van een 2013 model, zelf gekozen voor een motoholder met carbon inlaat. Voor minder is ook imitatie op ebay te krijgen.
Zijkant past het montagepunt niet 1 op 1, er moet een alu strip met bijv. m6 draad tussen.
Ik had toevallig nog iets liggen maar zag dat je het hier eventueel kan bestellen.
Zit er nog wat onder die dichte racekont trouwens? iets van een beugel ofzo ter hoogte van het zadel?

Mijn vorige circuitkuipen van 2006 zx6r had ook een dichte racekont, maar die scheurde omdat daaronder geen ondersteuning zat of iets dergelijks. Mn nieuwe racekont is open en dus met een origineel zadel. Maar ik glij veelsteveel rond op dat zadel.
Ja, volgens mij bij de meeste (wat duurdere) kuipwerken is hier al rekening meegehouden.
In mijn geval heb ik een sebimoto achterkuip nu gemonteerd, aan de binnenkant is een blok polyster welke rust op de steunpunten van het subframe.
Mijn reserve achterkuip heeft weer een alu frame wat je eerste op het subframe moet schroeven en daar schroef ik dan weer die achterkuip op.
 
Laatst bewerkt:
Bij een kennis laten doen.
Ondertussen het spul op de motorfiets gemonteerd.
Door de vorm van de zijkuip krijg ik alleen de stickers niet geplakt die er eigenlijk hoorde.
Heb voor de vorm nu de stickers van de tank op die plek gedaan.

Vindt het er zelf goed uitzien :9~

[afbeelding]

[afbeelding]

Mijn fietsie!
Heb je netjes gedaan zeg. Nu gaan voor die sub 1:50!
 
iemand interesse in een setje originele remklauwen van een 2006 zx6r inclusief remblokken en remleidingen?

gaat eraf wegens overstap naar monoblock
 
Alle Japanse radiale remklauwen met 108mm steek zijn uitwisselbaar. Alleen Yamaha klauwen hebben soms een randje due je weg kan slijpen
 
Alle Japanse radiale remklauwen met 108mm steek zijn uitwisselbaar. Alleen Yamaha klauwen hebben soms een randje due je weg kan slijpen

Ja dat wist ik. Maar vallen de blokken dan ook correct op de schijven? Heeft de hoogte van de klauw zelf bijv. nog invloed?
 
Nu 2 circuitdagen met de '03 ZX6R gereden, 1x Zandvoort 1x Assen.

Op Assen ook voor het eerst wat fading van de voorrem ervaren, het hendel kwam wat dichterbij het stuur. Op een gegeven moment kwam het hendel echter niet meer dichterbij dus kon er gewoon de sessies mee rijden. Trillingen zijn door nieuwe schijven grotendeels weg, een lichte trilling zit er nog in, misschien komt dit door de klauwen zelf (blokken die rammelen in de klauw) of de voorband. Toch maar kijken voor andere remklauwtjes denk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan