MG Griso rijders

*O*
full
 
Kijk wel uit met import Griso's wat het juiste bouwjaar is, haal vooral de term "eerste ingebruikname" en "bouwjaar" niet door elkaar!
Pas vanaf eind 2012 begin 2013 zijn door de fabriek de juiste roller-tappets gemonteerd.
Koop je er één die pas in 2013 in gebruik genomen is, dan kan hij zomaar in 2011 geproduceerd zijn!

Dit is eenvoudig aan het frame/VIN nummer te zien.

Het gaat hierover de 8V trouwens.
 
Op 14 Oktober, ja ja, al bijna! is de jaarlijkse Moto Guzzi najaarsmeeting. Kom gerust! Zie "Waar is wat te doen".
 
Nokvolgers vorige week laten ombouwen. Dit was de staat van de nokvolgers en nokkenassen (km stand 13k), min of meer net op tijd dus:











Vanmiddag zet ik er een nieuwe fuelmap op en dan klaar voor de zomer *O*
 
Laatst bewerkt:
Al 50 dagen oud. Toch maar een gokje wagen hier. Iemand in ons motorgroepje heeft een griso gekocht. Welke mogelijkheden voor een tanktas zijn er. Oja met zo,n ring.
 
Zo, lekker aan het sleutelen geweest vandaag.

Iets trekt constant 50mA door de 30A hoofdzekering. Tot nog toe zo'n beetje alles gecontroleerd (alle afzonderlijk gezekerde onderdelen, koplamp, knipperlichten, startmotor, alternator, enz. enz. zelfs de ECU losgekoppeld en de enig connector die deze 50mA drain laat verdwijnen is de connector van de hoofdkabel die aan het instrumentenpaneel vastzit. Dus nu alle onderdelen aan het checken die door het instrumentenpaneel gevoed worden. O. a brandstof sensor, startonderbreking antenne, knipperlichten en de oliedruksensor.

Vandaag de tank verwijdert om de oliedruk sensor te checken, maar ook dat had geen invloed op de drain. Wel weer wat nieuws gedaan dus was wel informatief. En ik kon eindelijk onder de tank schoonmaken :)

IMG_5200.jpg

IMG_5201.jpg
 
Als ik de foto's zie, krijg ik bijna de neiging om ook maar eens bij mijn Griso een grote schoonmaak uit te voeren!
Heb je nu die drain inmiddels al gevonden?
 
Als ik de foto's zie, krijg ik bijna de neiging om ook maar eens bij mijn Griso een grote schoonmaak uit te voeren!
Heb je nu die drain inmiddels al gevonden?
Ja! Die zat toch in het instrumentenpaneel. Gelukkig op ebay een nieuwe gevonden (oude voorraad motorzaak uit Estland) voor 1/3e van de prijs. Probleem is nu verholpen.
 
Nee ik ben niet zo'n merk-fan dat ik de fabriek graag wil zien ofzo. Ben er in 2018 op weg naar Napels praktisch langsgereden maar niet eens gestopt 🙈
 
Heb een 1100 van 2008 gekocht met nog maar 14k op de teller. Super strakke motor. Haal hem over een paar weken op.

Bedankt voor de tip, ga ik daar kijken.
 
Voor een actief Griso forum kan je beter het internationale Griso-ghetto bezoeken. Die 5 Griso rijders in Nederland/België zijn niet voldoende om dit topic in leven te houden.
Ik ben in Nederland nog geen andere in het wild tegen gekomen nee. Met mijn fjr is dat wel anders 😋
 
Dat trekt mij altijd aan in motoren. Geen 13 in dozijn. Duurde ook even voordat een mooie op mijn pad kwam.
 
Ik zag er voor het eerst een in Valencia in 2008 toen we de motogp bezochten. Was enorm onder de indruk. Toen was ik nog van de racers, in 2015 heb ik de Griso aangeschaft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan