Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Gisteren wezen proefrijden op een DL1000 uit 2002 met net geen 36000 op de teller, zaterdag ophalen!
Zit een topkoffer, scottoiler, handvatverwarming en middenbok op.

Had hiervoor een sv650 (2004) voor in de weekenden en een bmw k75 (1989) voor ww. Heb ze allebei verkocht, wilde meer pk's voor in de weekenden en een iets modernere motor voor ww.

Vandaag meteen een fork brace en nieuwe spiegels gekocht en heb ook nog een TT rider 410 liggen, van het weekend maar even monteren en gaan touren!
 
Laatst bewerkt:
De forkbrace is erg fijn! Ben blij met de mijne. :)

Ik zoek nu een handige throttle lock, ik zie dat er dure, maar mooie dingen zijn zoals de Kaoko, maar een simpel hendel die tegen de remhendel an drukt waardoor de gashendel net verder draait is niet zo duur.

.. en sparen voor die Hyperpro veren...
 
Ik heb inmiddels 4000 km erop zitten en de strom bevalt meer dan goed.
Net een lang weekend Eifel gedaan. Heuvelop merkte ik.wel dat terugschakelen voor meer trekkracht soms noodzakelijk is..

Wat een fijne motor !!
 
Twee dagen geleden heb ik Metzeler Roadtec 01 banden laten zetten op de V-strom 650 XT uit 2017. Sindsdien heb ik enorm last van shimmys ofwel stuurzwabberingen.

Nou schijnt dit voor de V-strom wel een bekend fenomeen te zijn met bepaalde banden, maar het effect is momenteel gewoon te heftig en zorgt voor vertrouwensverlies in de motor.

Ik had het ook al in het algemene banden topic geplaatst, maar wou het hier toch nog een keertje herhalen zodat iedereen er eventueel rekening mee kan houden.


Ik heb inmiddels 4000 km erop zitten en de strom bevalt meer dan goed.
Net een lang weekend Eifel gedaan. Heuvelop merkte ik wel dat terugschakelen voor meer trekkracht soms noodzakelijk is..

Wat een fijne motor !!

Leuk dat je er zoveel plezier mee hebt! Ik heb er nu 8500 kilometer op zitten en vind het (los van bovenstaand nieuw probleem) ook een super motor. Trouwens, heb valbeugels, veel met top en zijkoffers gereden en ook dat gaat (ging) prima!

Wat ik vooral ook bijzonder vind is dat ik nooit merk te weinig kracht te hebben, terugschakelen bij stijl bergop inderdaad, maar dat werkt verder prima.
 
Banden is idd wel een dingetje, ben ook zeer benieuwd wat jullie eronder hebben liggen.
Bij mij zaten die Semi-offroad banden eronder (Anakee?)

Maar die worden veel te snel plat in het midden naar mijn zin, en in de regen geven ze ook maar weinig vertrouwen.

Op mijn Div heb ik jaren gereden met de Michelin Pilot Road 3 en later de 4. Dat beviel heel goed.
Vraag me af hoe deze performen onder de DL650
 
Bij mij zitten de A40 eronder.
Overigens rijd ik ook met topkoffer en valbeugels..
Op de autobahn kort de 175 aangetikt en nog steeds strak als een tgv..
Was nog niet aan de top. Maar dat vind ik niet belangrijk...
 
Heb al wat verschillende banden onder de Strom gehad.
Maar ik ga zelf weer terug Naar Bridstone .
Heb nu Micheln erop liggen , maar Achterband vreet bij mij weg .
Ook met Conti's gereden hele fijne banden, maar GING gauw Cuppen. ( teveel trillingen door het stuur)
 
Dat gevoelig zijn voor lengterichels en onstabiele gevoel heb ik bij snelheden < 50 km. sinds ik de Scorpion Trail van Pirelli heb.

In het begin had ik het met name boven de 120 en bij stapvoets rijden had ik het gevoel dat de bandenspanning te laag was (Was op dat moment 2,4 en 2,9)
Na het verhogen van de bandenspanning tot 3,0 en 3,3 werd het wel beter.
Na ca. 7000 km. is het zoekende gedrag boven de 120 grotendeels weg, maar het lekkebandengevoel bij lage snelheid is nog steeds niet weg.

Ik heb er over gesproken met iemand van Pirelli op de beurs maar ze hadden hier uiteraard nog noooooit van gehoord....
Nu is mijn motor niet helemaal een standaard VStrom, qua gewichtsverdeling en stroomlijn, dus geef ik mezelf maar de schuld, maar in mijn geval is de PS2 geen fijne band. Het is me te kostbaar om een goede set banden weg te doen, maar hierna komen er gewoon weer Anakees onder.
 
Hallo allemaal,

Sinds 1.5 maand in het testbezit van een KLV 1000 (ik neem aan dat dit dan het juiste topic is voor de KLV :9 )
Na een proefrit van 4450 kilometer besloten om deze toch maar aan te schaffen.

Motor bevalt super, is inderdaad niet de zuinigste maar het rijd fantastisch!
full
 
Die KLV is precies hetzelfde ding in een ander kleurtje met een ander logo erop toch?

Klopt, volgens mij alleen andere tellerunit en een verstelbaar ruitje..Verder exact hetzelfde als de V-Strom.
Zelfs het typeplaatje op het frame vermeld Suzuki
 
Was van een maat van mij en hij wou er eventueel wel vanaf.
Dus een 10 daagse trip door Italie was een mooie testroute :]
LOL. _O-
Ik heb de mijne ( V-strom) afgelopen zaterdag na een proefrit van net 2 kilometer gekocht })
Kan niet wachten tot komende zaterdag om hem op te halen. O-)
Als ik hem heb zal ik hier wel uitgebreider wat posten met wat foto's.
 
Hallo,

Ik ben mij aan het orienteren op een nieuwe Vstrom 650 L7, zijn er bepaalde accesoires die
de Vstrom echt verbeteren. Ik snap dat dit allemaal op persoonlijke mening gebasseerd is, maar
toch ben ik benieuwd.
 
Ola. Mooie klv! Volgens mij ken ik Dat ding.

In verband met een aanvaring met een eend ben ik op zoek naar een took uit (alleen binnendeel) en een mra vario ruit. Iemand toevallig nog iets liggen?
 
Hallo,

Ik ben mij aan het orienteren op een nieuwe Vstrom 650 L7, zijn er bepaalde accesoires die
de Vstrom echt verbeteren. Ik snap dat dit allemaal op persoonlijke mening gebasseerd is, maar
toch ben ik benieuwd.


Toen ik de mijne (een 2007 met ABS) kocht, zat er een middenbok op, handkappen, valbeugels en een topkoffer. Dit zijn de dingen die ik er ook op zou willen als ik hem nieuw had gekocht. Een goede handvatverwarming kan ook heel fijn zijn.
 
Hallo,

Ik ben mij aan het orienteren op een nieuwe Vstrom 650 L7, zijn er bepaalde accesoires die
de Vstrom echt verbeteren. Ik snap dat dit allemaal op persoonlijke mening gebasseerd is, maar
toch ben ik benieuwd.


Handkappen.
Handvatverwarming.
Stuurverhoging.
Spiegels Er 5 Kawa.
Vering .
Vorkbrace..
 
De Forkbrace van Cosmo bevalt me ook goed, het maakt de motor stabieler en minder gevoelig voor zijwind.

Een chain-oiler (Tutoro of Scott-oiler) is in mijn ogen essentieel, je ketting gaat er langer van mee, je hoeft niet meer te stellen en te prutsen met smeren. Op lange termijn is het ook goedkoper, tenzij je van plan bent de motor korter te houden dan de ketting mee gaat.

Verder wat Deputy Duc ook al zei. :) Ik zou niet weten wat je met een motor moet zonder middenbok, handkappen en handvatverwarming zijn prettig tegen de kou en regen. Valbeugels besparen je een berg gedoe als je hem een keertje laat vallen.
 
De Forkbrace van Cosmo bevalt me ook goed, het maakt de motor stabieler en minder gevoelig voor zijwind.

Een chain-oiler (Tutoro of Scott-oiler) is in mijn ogen essentieel, je ketting gaat er langer van mee, je hoeft niet meer te stellen en te prutsen met smeren. Op lange termijn is het ook goedkoper, tenzij je van plan bent de motor korter te houden dan de ketting mee gaat.

Verder wat Deputy Duc ook al zei. :) Ik zou niet weten wat je met een motor moet zonder middenbok, handkappen en handvatverwarming zijn prettig tegen de kou en regen. Valbeugels besparen je een berg gedoe als je hem een keertje laat vallen.

:^ vrouwlief heeft hem al een keer om laten kieperen bij het parkeren, haar been sliep...

klein krasje op de valbeugel voor, en op de koffer beugel, verder niets *O*

Handkappen uiteraard, heb de Black Rhino uitvoering.

Handvatverwarming komt er na de zomer op. 1 Winter zonder gedaan, waarbij de handkappen al een heel verschil maakten ten opzichte van mijn Div 900, maar wil ze er nu toch wel graag op hebben.

Mijn vrouw rijdt 400 kilometer in de week, dan zijn warme handjes toch wel fijn, en ook veiliger
 
Hartelijk bedankt voor jullie feedback. Valbeugels had ik inderdaad al genoteerd, vind ik cosmetisch ook wel mooi op de vstrom. Middenbok heb ik lang over zitten twijfelen onder het mom kan ik dat ook niet met een paddockstand.
 
tot dat je hem van je paddock laat donderen, ik zie m'n eigen sv1000 nog liggen....

gewoon middenbokkie doen :Y het is zo makkelijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan