Kawasaki KLE (3)

Afgelopen maandag bij @Delcasa op visite geweest om de kle te bekijken.
8 maanden buiten staan word een motor helaas niet beter van, maar onder de roest en viezigheid zit naar mijn inzien een goeie basis om verder mee te gaan.
Gisteravond de voorremschijf behandeld met de staalborstel, en de klauw gereviseerd, het begin is er.

full


Helaas 2 weken geleden tot de conclussie gekomen dat de KLE van mijn vriendin (Desiree) en van mijzelf allemaal magneet problemen hebben -O-
Ondertussen heb ik dus 3 kle's in de schuur, maar er zijn 2 nieuwe vliegwielen onderweg van HPI racing uit belgie *O*

full


Afgelopen winter helaas druk met een hele hoop dingen waardoor het project van Desiree niet heel veel is opgeschoten, wel hebben we enkele weken geleden het frame en een bult onderdelen naar Waaijenberg coatings in barneveld gebracht, zie de foto voor het resultaat.
Bij diverse sites alle lagers, keerringen, enkele pakkingen voorvork olie etc besteld, aangezien ze eind april mag afrijden word het ook tijd om deze weer op te gaan bouwen. :]

full


ik zal zo nu en dan wat foto's blijven posten van de progressie :)
 
Ik heb nog een nieuwe Heidenau k60 scout liggen inclusief binnenband, ik heb net een 18 inch achtervelg gemonteerd, dus heb hem niet meer nodig. Ik wil er 90 euro voor hebben inclusief binnenband. De band is nooit gemonteerd geweest. Hij is af te halen in Assen, Utrecht of Leiden.
 
Zo mijn KLE is ook weer een stukje verder. Inmiddels wat op gereden. Afgelopen week ontdekte ik wat lichte krakjes met het sturen. Dus voorvork er uit. Balhoofd uit elkaar. Lagers leken goed, dus alles weer lekker in het vet en gemonteerd en nu kraak vrij. Zat erg weinig vet in en was uitgedroogd. Nu kunnen we discussies opstarten over het al dan niet vervangen van lagers. Maar ik heb het voor dit moment zo opgelost. En mocht het alsnog nodig zijn dan vervang ik ze alsnog. Stuurt prima zonder krakjes en speling. Ik heb wel meteen de stofhoezen vervangen door Sealsavers. De oude waren aardig aan het aftakelen. Keerringen in de veerpoten waren nog lekvrij.
 
Laatst bewerkt:
Ik ook eindelijk afgelopen vrijdag mijn motor op gehaald in Amsterdam. Zijn uiteindelijk 2 nieuwe zuigers + veren ingegaan en een hele hoop tijd. Deze dienen volgens de zaak 500km ingereden te worden, dus moet helaas nog even rustig aan doen. De eerste +- 200km zitten er al op door simpelweg naar huis te rijden.

De motor lijkt het vooralsnog prima te doen, had slechts 100km gereden sinds aankoop dus moet de motor nog leren kennen. Wel merk ik dat de nieuwe Dominator demper een groot verschil is t.o.v. de standaard demper, wat een geluid komt daar uit. Helaas wel onderweg naar huis de DB-killer verloren, dus nu is het een tikkeltje te extreem (en ruimschoots illegaal), hier moet dus even snel iets aan gebeuren.

Heb in de tussentijd van 'commuter' hier een K&N-filter gekocht en ook een 42 liter GIVI-koffer (lelijk maar zeer praktisch). Deze dus snel monteren en komende week vooral lekker rijden *O* . Verder ben ik benieuwd of iemand hier de carbs professioneel heeft laten afstellen. Ben met mijn 1e ZXR bij Ruud Frederiks geweest in Zeeland, dit toen als zeer positief ervaren. Hij kan ook het luchthuis aanpassen, wat me wel nodig lijkt volgens de verhalen (Rimfire-mod).

Ik had een hard hoofd in de hele afhandeling van de garantie, maar vooralsnog erg tevreden. Hier een plaatje van mijn schoonheid (inclusief gespoten engine cover en buddy foot pegs)!

full
 
Laatst bewerkt:
altijd fijn als bedrijven toch nog in staan voor hun garantie.
helaas bij veel bedrijven is de klant alleen koning totdat dat de rekening betaald is.
 
al een tijdje miste ik een hoop kappen, maar nu overal wat vandaan gesprokkeld om de motor weer compleet te maken.

De topkuip is wel van een later mode, maar dat mag de pret niet drukken.

Even een paar bussen zwarte lak er over, en als alles goed uitgehard is wil ik er nog wat groene vlakken bij aanbrengen.

En uiteraard moet er nog een ruitje op, dus mocht iemand toevallig wat moois hebben liggen dan hou ik me aanbevolen O-)


ip19a8.jpg
 
Laatst bewerkt:
al een tijdje miste ik een hoop kappen, maar nu overal wat vandaan gesprokkeld om de motor weer compleet te maken.

De topkuip is wel van een later mode, maar dat mag de pret niet drukken.

Even een paar bussen zwarte lak er over, en als alles goed uitgehard is wil ik er nog wat groene vlakken bij aanbrengen.

En uiteraard moet er nog een ruitje op, dus mocht iemand toevallig wat moois hebben liggen dan hou ik me aanbevolen O-)


[afbeelding]
Heb je er Acerbis handkappen op? En past dat allemaal? Die wil ik eigenlijk ook, maar het ziet er allemaal zo krap uit op het stuur. Ooit bij een XR600 gehad dat het allemaal met veel moeite paste.
 
De handkappen zijn van polisport.
Ze passen er nét op (wel een inkeping moeten maken voor de banjobout).
Of ze ook passen icm het ruitje weet ik niet, als het past dan is het sowieso erg krap.
 
Hallo,

Ff vraagje...
Ik zie veel over het vliegwiel probleem voorbij komen.
Geld dit voor alle bouwjaren? Ik dacht ooit eens ergens iets gelezen te hebben dat het na 1995 was aangepast.
Weet iemand hoe dit zit? En hoe kun je dit zien aan het bloknummer?

En wat is het goedkoopste "goede" alternatief en waar te krijgen?

Alvast bedankt.
 
De handkappen zijn van polisport.
Ze passen er nét op (wel een inkeping moeten maken voor de banjobout).
Of ze ook passen icm het ruitje weet ik niet, als het past dan is het sowieso erg krap.
Dank voor je reactie. Dan laat ik gewoon de oude kappen zitten. Die Acerbis of Polisport zijn me te duur om voor niets te kopen.
 
Hallo,

Ff vraagje...
Ik zie veel over het vliegwiel probleem voorbij komen.
Geld dit voor alle bouwjaren? Ik dacht ooit eens ergens iets gelezen te hebben dat het na 1995 was aangepast.
Weet iemand hoe dit zit? En hoe kun je dit zien aan het bloknummer?

En wat is het goedkoopste "goede" alternatief en waar te krijgen?

Alvast bedankt.

De kle die ik laatst had gekocht, de zwart met grijze, is dacht ik van 2002 en had ook het vliegwiel kapot.
goedkoopste die ik heb gevonden en waar ik nu 2 kle's mee heb rondrijden is van HPI racing uit belgie
Flywheel Magneto Kawasaki KLE400 KLE500 1991-2007 (RO5) | eBay
 
Mijn KLE staat op non-actief tot ik tijd en geld vind om hem weer lopend te krijgen. Het ruitje blijft erop. Als ik hem ooit toch verkoop zal ik het ruitje voor jou bewaren.


laat hem maar nie te lang stilstaan..daar rijd hij te fijn voor,succes!
ga zelf wat knutselen met plexi om te proberen..komt wel goed! Ik ben ook van Tongeren ma woon nu in Bilzen..grappig,zo dichtbij en zo ver op forum ;-)

grtz
 
Ik heb ff wat hulp nodig of adviezen. Na veel gedoe loopt de KLE weer leuk. Inmiddels een 600 km mee rond gereden. Maar er is de laatste dagen een storing. Volgens mij rechter cilinder, want die bougie is wat zwarter dan de Linker. Niet vies zwart, maar een beetje. Motor loopt ook niet lekker. Soms op 1 cilinder, dan weer even op beide. Bougies, bougiekappen en kabels waren allen al vervangen. Ik had een andere bobine gebruikt gekocht en die omgewisseld met de rechter bobine. Maar het beroerde lopen blijft. Ploft ook af en toe uit de uitlaat. stationair loopt de KLE ook wat onregelmatig. Aansluitingen van bedrading heb ik al los gehad en weer in elkaar gezet. Ik weet het even niet meer.

Iemand een idee wat er nog aan de hand kan zijn?? Of kan proberen.
 
Ik heb 2x aan toe bij de kle gehad, dat tank afvoer verstopt zat en er flink water in mijn tank zat. Na geheel aftappen 3/4e fles water. Is ook nie5 van eventjes maar daardoor liep die net lekker 😂 wel een sterk beestje die kle!
 
Ik heb ff wat hulp nodig of adviezen. Na veel gedoe loopt de KLE weer leuk. Inmiddels een 600 km mee rond gereden. Maar er is de laatste dagen een storing. Volgens mij rechter cilinder, want die bougie is wat zwarter dan de Linker. Niet vies zwart, maar een beetje. Motor loopt ook niet lekker. Soms op 1 cilinder, dan weer even op beide. Bougies, bougiekappen en kabels waren allen al vervangen. Ik had een andere bobine gebruikt gekocht en die omgewisseld met de rechter bobine. Maar het beroerde lopen blijft. Ploft ook af en toe uit de uitlaat. stationair loopt de KLE ook wat onregelmatig. Aansluitingen van bedrading heb ik al los gehad en weer in elkaar gezet. Ik weet het even niet meer.

Iemand een idee wat er nog aan de hand kan zijn?? Of kan proberen.

Is de brandstofaanvoer zeker weten goed? Een zwarte bougie klinkt mij als onverbrande benzine, dus óf er is teveel benzine om te verbranden, óf er wordt helemaal niet ontbrand.
Het laatste (helemaal geen ontbranding) heeft een falend elektrisch systeem als oorzaak (want er wordt geen vonk gemaakt), in het geval van teveel brandstof is het je carburatie die faalt.

Je zou, om uit te sluiten dat de door jou aangeschafte bobine misschien ook stuk is, je bobines eens om kunnen wisselen (links naar rechts en vice versa). Als dan je rechtercilinder blijft lopen en links begint te storen, heb je een defecte bobine gekocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan