Yamaha x-max 400

deze
full
 
Hi MTeun-03, hoe is de bevestiging? Worden de stuurgewichten vervangen door pluggen of zo van de Givi om de bevestiging mogelijk te maken aan het stuureinde?
En aan het stuur zelf? Aan de spiegel montage?
Want bij de Xmax is het allemaal plastic.
volgens mij zitten ze alleen vast aan de stuurgewichten.
als je op het linkje klikt en naar flash scooters gaat dan staat er een beschrijving hoe het vast moet
 
Laatst bewerkt:
volgens mij zitten ze alleen vast aan de stuurgewichten.
als je op het linkje klikt en naar flash scooters gaat dan staat er een beschrijving hoe het vast moet
Ah ik zie het bij jouw gaat er een M8 bout in je stuurhelft. Dat is bij de XMAX anders veel grotere diameter. Ook bij de montage kits zie ik niets wat zou passen.
Thx anyway, we zoeken verder.

Update:
Hé ik denk dat handkappen voor de Yamaha MT09 ook zullen passen als ik de montage handleiding zie
 
Laatst bewerkt:
Beste dames en heren.
Ik ben op zoek naar een motorscooter en twijfel nu tussen een yamaha xmax 400 (met of zonder abs) uit 2013/2014 of een tmax 500 uit 2009/2010.
Ga hem gebruiken voor ritjes door de stad, woon/werkverkeer. Iemand die mij kan helpen de knoop door te hakken? Welke is hier volgens jullie het best voor geschikt?

Thanks alvast!
Bob
 
Laatst bewerkt:
ligt er aan hoeveel km per jaar je rijd onder de 10000km per jaar zijn ze alletwee goed.maar bij meer zou ik voor de 400 gaan.
 
is voor mij idd aandachtspuntje.iedere 10000km setje banden en of een grote of kleinebeurt twv 400 tot 1000 euro.2 cilinder beurtjes zijn stukken duurder.
 
Laatst bewerkt:
Onderhoud tot 1000€ :? ...dan zit je toch bij de foute dealer. Bandjes en deftige olie + wat degelijke filters kom je makkelijk toe met 400€ voor de Tmax 530.

is voor mij idd aandachtspuntje.iedere 10000km setje banden en of een grote of kleinebeurt twv 400 tot 1000 euro.2 cilinder beurtjes zijn stukken duurder.
 
Ok, helder.

Tegenwoordig lijken de 1 cilinders een hoge kilometrage aan te kunnen. Goedkoper in gebruik en onderhoud, daarentegen loopt een 2 cilinder net iets rustiger. Ik denk dat de scooters qua acceleratie niet veel voor elkaar onderdoen, het zou zomaar kunnen dat de 400 tot de 100 km zelfs sneller is dan de 500.

Wat overblijft is de bagageruimte, de 400 heeft aanzienlijk meer ruimte en een moderne look.

Ik zou voor een 400 gaan, maar dit is persoonlijk.

Mish
 
full

full


Nou eindelijk de knoop door gehakt en deze handkappen: SW-Motech Handguard Kit Kobra Yamaha MT-10, besteld. De montage is simpel de stuurgewichten verwijderen en de meegeleverde gewichten erin en klaar. Moet hem nog wel een beetje verbuigen om een maximale stuuruitslag te krijgen, nu komen de kappen tegen het scherm.
Voor het mooie de kappen spuiten in hetzelfde grijs als de scoot en klaar. vandaag een ritje gedaan en het verschil duidelijk voelbaar!
 
Hallo beste Xmax400 rijders.
Nou......het begon me aardig te kriebelen de laatste tijd.
Rij zelf al een tijdje met een Xmax250, maar wil graag meer vermogen.
Dan komt met name een 300 of toch een 400 meer in het plaatje naar voren.
Ben momenteel druk bezig met zoeken naar een nette Xmax400.
Wil er dan gelijk een nette upgrade uitlaat onderzetten.
Zou dan wellicht gaan om een Leo Vince, want vind die Akrapovic ook wel mooi maar net effe iets te dik/fors.
Ook gelijk een hogere ruit erop staat dan op het lijstje, want mijn hogere Puig ruit op de Xmax250 bevalt super.
Ik heb er zin aan en durf de Xmax400 ongezien te kopen zonder op voorhand een proefrit ermee te hebben gedaan.
De Xmax250 is al een super fijne scooter, de Xmax300 is dat ongetwijfeld ook dus de Xmax400 zal geen negatieve punten scoren.
Nu alleen nog even het geduld.
Oja......zou er ook graag een topkoffer op willen.
Iemand van jullie advies en tips welke dan het beste te kiezen?
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
Nou......ben zelf nog even op onderzoek uitgegaan wat ook best wel leuk werk kan zijn, en ben tot de slotsom gekomen dat ik zou kiezen voor een originele Yamaha topkoffer van 50 liter.
Daarbij de originele draagsteunen die passend zijn bij een Xmax zoals ik het nu ook al heb op mijn huidige Xmax250 zou volgens mij het strakst staan optisch gezien.
Het zou overigens ook geen Leo Vince uitlaat worden, maar toch een nette en mooie Akrapovic uitlaat.
Ene in Carbon look.
Zijn trouwens wel flink aan de prijs, maar het heeft the looks off a winner.
Mooie machine die Xmax400.
Ik krijg er steeds meer zin aan.
Maar goed dat we allemaal de zomer en het najaar nog voor de boeg hebben.
Heerlijk.
Vr Gr
 
Heren/Dames Xmax400 rijders.
Kan iemand van jullie mij vertellen hoeveel toeren een Xmax400 draaid bij exact 120km per uur?
Vr Gr
 
Heren/Dames Xmax400 rijders.
Kan iemand van jullie mij vertellen hoeveel toeren een Xmax400 draaid bij exact 120km per uur?
Vr Gr


7000 toeren. :Y Bij 160km/h draait hij 8000 toeren. Heb ik gezien op een filmpje op YouTube. Alvast veel rijplezier gewenst op je nieuwe Xmax 400. :Y
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.
Ik hoop dat de Xmax400 straks goed gaat bevallen.
Het is in elk geval een puike machine, want heb er vandaag eens op kunnen zitten bij ene die bij een motorzaak stond.
Vr Gr
 
Nog een weekje geduld.
Met goede hoop kan en mag ik volgend weekend rijden op miene Xmax400.
Alle bestelde extra losse onderdelen zijn reeds binnen dus die slag heb ik al gewonnen.
Nu de motorscooter nog en dan wordt het feest.
Vr Gr
 
7000 toeren. :Y Bij 160km/h draait hij 8000 toeren. Heb ik gezien op een filmpje op YouTube. Alvast veel rijplezier gewenst op je nieuwe Xmax 400. :Y

Dan kan niet kloppen, ervan uitgaande dat de polies op hun max bereik staan bij 120 km/u, en het toerental dan lineair opbouwt met de snelheid. Er zijn volgens mij 2 mogelijkheden:
1. 160 op de teller is in werkelijkheid 137 (8/7 x 120).
2. hij draait geen 8000 maar 9333 tpm bij 160 (160/120 x 7000).

Ik ben daar wel benieuwd naar de topsnelheid van de X-max 400, want mijn opvolger heeft bij voorkeur een wat hogere topsnelheid dan mijn huidige SW400 (155 GPS/ 165 teller).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even gekeken maar mijn x-max 400 loopt plm 6300 toeren bij 120km/uur op de teller. Afhankelijk van de wind en helling op of helling af ligt het toerental tussen de 6100 en 6500. Scooter is verder helemaal standaard maar heeft wel een origineel hoog windscherm.
 
Bedankt voor je aanvullende informatie en reactie.
Mijn Xmax400 is binnen.
Wordt vandaag rijklaar gemaakt en voorzien van de nodige upgrade parts.
Met beetje geluk en hoop kan ik haar morgen ophalen en dan wordt het weer een fantastisch weekend.
Droog, zon en heerlijke zomerse temperaturen.
Ideaal en perfect om deze schitterende motorscooter eens goed en netjes in te rijden.
Op naar het weekend.
Vr Gr
 
Terug
Bovenaan Onderaan