Aprilia Dorsoduro SMV 750/1200 Deel 5

Mooie uitvoering... vooral die wielen :}

Kan je helaas niet helpen aan antwoorden op je vragen
 
Iemand nog belangstelling voor een Dorsoduso 750 uit 2014?

Dorso is verkocht
 
Laatst bewerkt:
Hier ook nog maar even posten. Heb hier

Motor valt uit na (hard) remmen (dorsoduro 2009)

al n item over lopen maar misschien dat het bij een van jullie al is voorgekomen. Suggesties zijn welkom

Sinds vandaag het probleem dat bij harder remmen het lijkt alsof de motor geen benzine krijgt. Rem ik kort en krachtig dan hoor je de motor bijna afslaan en dan ineens komt het gas weer terug.

Rem ik stevig tot bijna stilstand dan valt de motor helemaal uit. Het starten lukt dan ook pas na n paar seconden.

Iemand n idee waar ik dit moet zoeken?...
 
Uitvallen heb ik niet gehad. Wel dat ie eens heel beroerd ging lopen, inhouden, etc.
Heb toen de originele bougies vervangen door iridium variant. Daarna nergens meer last van gehad.
Je zou het eens kunnen proberen. Veroorzaken wazige storingen die bougies..
 
Zal het vermelden. Dinsdag gaat die naar de garage. 200 km geleden nog grote beurt gehad incl. Nieuwe bougies. But you never know
 
Hoi Heren,

Ben wat aan het rondkijken naar een andere motor. Onder andere dus de Dorsoduro.
Nu woon ik in een flat waarbij ik mijn motor in een berging kwijt moet.

Met een CBR600RR gaat dat in samenwerking met een motormover voor onder het achterwiel.

Denk aan normale deur als ingang, smal gangetje en een haakse bocht die ik moet maken.

Heeft iemand ervaringen met smalle doorgangen. Vooral omdat het stuur heel wat breder is/lijkt dan de clip-ons op mijn CBR600RR.

Alvast bedankt,
 
Een normale deur, zoals de voordeur van je huis krijg je hem niet door naar binnen, ik heb het ook geprobeerd, zelfs met het stuur schuin naar binnen proberen te steken kreeg ik het niet voor elkaar.
 
Ik heb een Rizoma stuur erop zitten. Deze is 75cm breed. De spiegels zijn 95cm breed, maar deze zijn uiteraard in te klappen
 
Dank voor de antwoorden. Dan zal ik eens gaan meten, want de deur (normale deur) om hier de bergingen in te komen zijn niet heel breed.

Kijk met een fiets, scooter of supersport kan je met ingeklapte spiegels zo naar binnen, maar dan heb je niet dat brede stuur uiteraard.

Ben benieuwd, meten is weten zeggen ze ;)
 
Oke gemeten.

Deur om berging gang in te komen = 87 cm breed (doorgang)
Gang van berging zelf = 90cm breed (doorgang)
Deur om berging zelf in te komen = 80 cm breed (doorgang)

Dat gaat hem zo niet worden zie ik al. Weet niet of het Rizoma stuur breder of juist smaller is dan het origineel, maar zelfs dan is er 1 cm aan beide kanten over.

Mijn CBR is overigens 65cm breed met ingeklapte spiegels. Dat is nog een redelijk ruime marge.
Heb daar ook geen problemen mee.
 
Laatst bewerkt:
1 cm over aan beide kanten is niet veel inderdaad maar het kan dus wel...
Weet niet of bij het rizoma stuur de stuur einden meegeteld zijn?

Het origineel stuur is trouwens 87 cm...
 
Beste DD rijders heeft er iemand van barracuda crashpads/ sliders op ze DD?
Laat me weten alsjeblieft
Zo ja welken je hebt en misschien een fototje ? Alvast bedankt dap
 
Hallo,

Ik ben er achter gekomen nadat ik een heel klein plasje benzine (denk ik) zie liggen onder m'n motor nadat hij een tijdje heeft stilgestaan. Het gaat denk ik echt om 2 a 3 druppeltjes per dag maar ik weet niet of dit kwaad kan of dat ik er iets anders moet (laten) doen.

Hier de foto's.






Er komen druppeltjes bij de rechter schroef vandaan (onderste foto)

Iemand tips?

M'n Dorsoduro 750 komt uit 2012 heeft 8500km op de teller. Heeft wel 2 jaar stilgestaan. Héb dit jaar er weer een paar ritjes opnzitten.
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede Dorsoduro rijders.
Kan iemand mij misschien vertellen hoe je de tijdsweergave aanpast in de tellerunit?
 
~
Hallo,

Ik ben er achter gekomen nadat ik een heel klein plasje benzine (denk ik) zie liggen onder m'n motor nadat hij een tijdje heeft stilgestaan. Het gaat denk ik echt om 2 a 3 druppeltjes per dag maar ik weet niet of dit kwaad kan of dat ik er iets anders moet (laten) doen.


Is dit niet gewoon condens? Deze slang heeft toch met koeling te maken lijkt me.
 
Hallo mede Dorsoduro rijders.
Kan iemand mij misschien vertellen hoe je de tijdsweergave aanpast in de tellerunit?


Via de mode knop (linkerkant boven de richtingaanwijzer) ingedrukt te houden of n aantal keren naar rechts tikken bij het op contact zetten kom je in het menu. Hier is ook de tijd aan te passen (dacht ik)
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben er achter gekomen nadat ik een heel klein plasje benzine (denk ik) zie liggen onder m'n motor nadat hij een tijdje heeft stilgestaan. Het gaat denk ik echt om 2 a 3 druppeltjes per dag maar ik weet niet of dit kwaad kan of dat ik er iets anders moet (laten) doen.

Hier de foto's.
[~[url="https://preview.ibb.co/ggGTYK/BB27_C509_2_E15_48_C7_B3_CC_9_A3_CEA1_D51_C6.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/fVTLfz/326688_A9_6424_4_C07_AB85_09759299_D2_A9.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/jCvNtK/5_FB94_BDD_8204_4_D39_9_A94_7872_BC6_D06_DF.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/ksm2ce/02205_ADE_8391_44_A1_B31_F_74_AD01_A978_FC.jpg"]afbeelding~][/url]


Er komen druppeltjes bij de rechter schroef vandaan (onderste foto)

Iemand tips?

M'n Dorsoduro 750 komt uit 2012 heeft 8500km op de teller. Heeft wel 2 jaar stilgestaan. Héb dit jaar er weer een paar ritjes opnzitten.

Dat heb ik ook gehad, het is koelvloeistof wat daar uitkomt. Bij mij was het simpel op te lossen door de boutjes voorzichtig aan te draaien. Daarna het probleem nooit meer gehad.
 
Even goed kijken of het de boutjes zijn of de slangenklem. Ik heb het ook gehad, maar was de klem. Nieuwe heeft de lekkage opgelost. Maar het is inderdaad geen benzine
 
Terug
Bovenaan Onderaan