Linkpijp(jes) van Sebring dempers naar aansluiting trx850

Fredvans

Die hard MF'er
9 nov 2005
921
176
Rotterdam
Bij deze een vraag.
Ik hink op 2 gedachten nl.
Aanschaf van 2 dempers rvs ovaal van Delkovic, speciaal voor de trx850.
Voordeel: is compleet met linkpijpen en db killers, dus is 1 op 1 monteren.
Nadeel: er zit geen E- keur op.
Nu kan je zeggen lekker belangrijk maar ik woon in Rotterdam en daar hebben ze wel eens een bevlieging om motoren te controleren op geluid.
Nu kan ik ook twee dempers van Sebring overnemen van iemand.
Aansluitdiameter ca. 54 mm slip-on.
Bestaande uitlaat is volgens mij rond de 48 mm ( motor staat niet bij huis)
Voordeel: E-keur op de dempers, db killers erbij.
Nadeel: fabriceren van 2 linkpijpjes (links en rechts)
Daardoor mogelijk een allergaartje aan uitlaatdelen, of heb ik dit mis.
-
Wie kan mij verrtellen wat de mogelijke kosten zijn mocht ik voor de Sebring dempers kiezen en pijpjes laten maken?
Wiezou mij eventueel tegen betaling willen helpen deze pijpjes te maken?
Aan welke kosten moet ik dan denken?
Is er iemand omgeving van mijn woonplaats die hiervoor mogelijkheden ziet.
 
Wie kan mij verrtellen wat de mogelijke kosten zijn mocht ik voor de Sebring dempers kiezen en pijpjes laten maken?
Wiezou mij eventueel tegen betaling willen helpen deze pijpjes te maken?
Aan welke kosten moet ik dan denken?
Is er iemand omgeving van mijn woonplaats die hiervoor mogelijkheden ziet.

Je zou deze laatste vragen misschien beter in dit topic kunnen stellen: Verspanen, draaien, frezen, ervaringen en vragen topic.
 
Bij deze een vraag.
Ik hink op 2 gedachten nl.
Aanschaf van 2 dempers rvs ovaal van Delkovic, speciaal voor de trx850.
Voordeel: is compleet met linkpijpen en db killers, dus is 1 op 1 monteren.
Nadeel: er zit geen E- keur op.
Nu kan je zeggen lekker belangrijk maar ik woon in Rotterdam en daar hebben ze wel eens een bevlieging om motoren te controleren op geluid.
Nu kan ik ook twee dempers van Sebring overnemen van iemand.
Aansluitdiameter ca. 54 mm slip-on.
Bestaande uitlaat is volgens mij rond de 48 mm ( motor staat niet bij huis)
Voordeel: E-keur op de dempers, db killers erbij.
Nadeel: fabriceren van 2 linkpijpjes (links en rechts)
Daardoor mogelijk een allergaartje aan uitlaatdelen, of heb ik dit mis.
-
Wie kan mij verrtellen wat de mogelijke kosten zijn mocht ik voor de Sebring dempers kiezen en pijpjes laten maken?
Wiezou mij eventueel tegen betaling willen helpen deze pijpjes te maken?
Aan welke kosten moet ik dan denken?
Is er iemand omgeving van mijn woonplaats die hiervoor mogelijkheden ziet.

Delkovic leuk spul maar het is het allemaal net niet.Ga voor de EU keur men zal ooit een APK gaan invoeren en ( men de politie) zal al in eerder gaan letten op de EU keur.Ook al zegt dit niets qua max DB geschiktheid voor je motor.

Tweedehandse uitlaten zijn vaak veel te prijzig en hebben al een verminderde demping.Je koopt troep van een ander.

Geef 300 euro meer uit dan weet je ook wat je koopt en je hebt meer keuze.Let erop als je een carburatie hebt.Die zal meestal de testbank op moeten om opnieuw afgesteld te worden!

Oh ja, twee linkpijpjes maken zal je tussen de 150-200 gaan kosten afhankelijk van de bewerkingen die gedaan moeten gaan worden.
 
Laatst bewerkt:
Triker.
Bedankt zal ik ook daar vragen.
Willem.
M.b.t de apk maak ik me niet al te veel zorgen, op het moment van keuren de standaard pijpen erop en klaar.
Ben overigens wel een voorstander van de apk, laat maar komen.
Misschien niet vermeld maar de dempers die ik op het oog heb zijn nieuw, dus voor verbrande vulling enz. ben ik niet zo bang voor.
Van de mogelijke prijs van 2 linkpijpjes schrik ik wel, maar goed dat is mijn probleem.
Dat Delkevic niet goed zou zijn kan ik niet tegenspreken maar zeker niet bevestigen, lees zeer geode ervaringen van gebruikers. En om nu voor een motor uit 1996 even €600,00 of meer uit te geven voor een paar dempers.
Ik moet er nog altijd voor werken, weet niet hoe dat bij jullie is.
 
Triker.
Bedankt zal ik ook daar vragen.
Willem.
M.b.t de apk maak ik me niet al te veel zorgen, op het moment van keuren de standaard pijpen erop en klaar.
Ben overigens wel een voorstander van de apk, laat maar komen.
Misschien niet vermeld maar de dempers die ik op het oog heb zijn nieuw, dus voor verbrande vulling enz. ben ik niet zo bang voor.
Van de mogelijke prijs van 2 linkpijpjes schrik ik wel, maar goed dat is mijn probleem.
Dat Delkevic niet goed zou zijn kan ik niet tegenspreken maar zeker niet bevestigen, lees zeer geode ervaringen van gebruikers. En om nu voor een motor uit 1996 even €600,00 of meer uit te geven voor een paar dempers.
Dan zijn we snel uitgepraat :t Als er de dagwaarde van een motor erbij gehaald wordt
.

Ik moet er nog altijd voor werken, weet niet hoe dat bij jullie is.

Ik zit in de WW en laat liever anderen voor mij werken :+
 
Laatst bewerkt:
Leg eens uit wat er mis mee is? De set die ik op mn Fazer had klonk heel leuk (niet hard, wel vol) en zag er erg netjes uit. Goede prijs ook!

N=1 natuurlijk, maar ik was zeker tevreden.


B kwaliteit ! Leuk idd edoch voor 150 euro meer heb je A kwaliteit.

Delkovic klinkt net alsof je een harde scheet laat in een vuilnisbak van blik _O-
 
Laatst bewerkt:
Geen idee waar je de dagwaarde vandaan haald, geef alleen aan dat de bedragen van vervangingsdempers behoorlijk pittig zijn.
Dat afgezet tegen een motor van 22 jaar oud is behoorlijk.
Dat wil niet zeggen dat het het niet waard is, misschien doe ik de motor wel nooit meer weg, wie zahet zeggen.
 
Geen idee waar je de dagwaarde vandaan haald, geef alleen aan dat de bedragen van vervangingsdempers behoorlijk pittig zijn.
Dat afgezet tegen een motor van 22 jaar oud is behoorlijk.
Dat wil niet zeggen dat het het niet waard is, misschien doe ik de motor wel nooit meer weg, wie zahet zeggen.

En om nu voor een motor uit 1996 even €600,00 of meer uit te geven voor een paar dempers.


Die dagwaarde lees ik in je betoog ;)

Ga liever eerst eens na of dat je motor nog goed zal rijden na de montage van een sportuitlaat ? Je carburateurs en die hebben meestal andere sproeiers nodig met een afstelling op een testbank.
 
B kwaliteit ! Leuk idd edoch voor 150 euro meer heb je A kwaliteit.

Delkovic klinkt net alsof je een harde scheet laat in een vuilnisbak van blik _O-

Let's agree to disagree. Het is geen Akropovic, nee. Maar het klinkt prima en kost weinig. Precies wat ik wilde voor mn Fazer (en wat TS ook overweegt voor zijn motor-op-leeftijd). Inclusief bochten was ik 352 euro kwijt, daar koop je bij andere merken niet eens een slip-on voor. Slip-on alleen kost 150 euro, dus 150 euro meer.. dan heb je 2x zoveel uitgegeven.
 
Laatst bewerkt:
Daan, dat is wat ik bedoel, zeg niet dat een A merk het het niet waard is.
De vraag is of je het er voor over hebt, ik niet vandaar de mogelijke keuze voor Delkevic.
Lees overigens goede dingen over Delkevic, voor wat het waard is op het net!
 
Terug
Bovenaan Onderaan