Kawasaki motorscooter J300

hallo

sinds donderdag een j 300 (2014) , gelijk een vraag: " hoeveel lampen branden er ? niet de dagrij verlichting maar gewoon licht" bij mij doet alleen rechts het, klopt dit?
 
Vandaag mijn Suzuki burgman 200 ingeruild op een 2015 J300.
Dat is merkbaar een maatje groter en sneller.
Nu zit er op het stuur vermoedelijk een phone/navigatie bevestiging. Weet iemand welke merk deze bevestiging is?
IMG_20191009_174933.jpg


En is E10 brandstof geschikt voor een J300?
 
(...)

En is E10 brandstof geschikt voor een J300?
Volgens het werkplaatshandboek waarvan je de link hier bovenaan de pagina vindt (pag 23) heeft de motor minimum octane rating RON 91 nodig.
E10 heette tot voor enkele maanden "benzine 95" en die 95 staat voor de RON. Dus E10 zou goed moeten zijn.
E5 heette voordien "benzine 98", dus RON 98, en kan natuurlijk ook.
 
Bij E10check staat de kawasaki j300 er niet bij, dat betekent niet geschikt voor e10.
Wat ik er van begrijp is dat e10 niet octane 95 meer heeft, maar lager.
Ik zou een officiële dealer bellen.
 
Dan is e10 check niet correct.
Wel had ik gehoord dat e10 actaan 92 of 93 heeft, en je iets minder ver weg komt met een liter e10.
 
Dan is e10 check niet correct.
Wel had ik gehoord dat e10 actaan 92 of 93 heeft, en je iets minder ver weg komt met een liter e10.

Dat iets minder is 40km op een tank van 14L ! Ook merk je dat de motor minder vermogen heeft . Als je het gaat uitrekenen is er amper verschil in prijs/km tussen E10 en E5 . Dus ik tank E5.
 
Delight bedankt voor je reactie. Het is inderdaad een TomTom Vio stuurklem maar deze is op de stuurdop gelijmd. Eens kijken of in deze dop kan vervangen.

Heeft er iemand ervaring met het Ermax high screen? Ik ben 186cm lang en zit met het originele scherm vol in de wind met mijn helm.
l_ermax-scooter-screen-hp-77cm-kawasaki-j300.jpg
 
Ik heb vanmiddag handvatverwarming geinstalleerd op de J300, maar het rubber blijkt niet van het gashandvat te kunnen. Is de kunstof kern waar de gaskabels in hangen ook los verkrijgbaar zonder handvat? Ik krijg deze online niet gevonden.
 
Ik heb vanmiddag handvatverwarming geinstalleerd op de J300, maar het rubber blijkt niet van het gashandvat te kunnen. Is de kunstof kern waar de gaskabels in hangen ook los verkrijgbaar zonder handvat? Ik krijg deze online niet gevonden.
Ik gok dat je handvat aan het kunststof is gelijmd.
Handvat even doorsnijden kan helpen om hem te kunnen verwijderen.
 
hi everybody guys..i'm italian but i live in netherland!just 1 question please...maybe did u know how to change the headlights? looks it's really hard!i think i have to remove the front cover cap..beacause from below is really hard to do!
 
Hallo allen,

Ik rijd nu naar tevredenheid een Honda PCX 150 cc, binnen nu en 50.000 km moet er sowieso een vervanger komen. Dat kan natuurlijk een nieuwe PCX zijn, of iets zwaarder, een Honda SH300. Ik ga nl een nieuwe schuur bouwen, dus iets meer ruimte.
Scooteren vind ik ideaal en een snelheidsduivel ben ik niet, is puur voor goedkoop naar werk (45km enkele reis)

Paar vraagjes.
- Is de J300 een beetje betrouwbaar? (De PCX heeft me tot nu toe, maakt wel wat meer herrie nu, nog nooit in de steek gelaten, dus tevreden over Honda)
- Wat is het verbruik? (niet geheel onbelangrijk en de PCX is natuurlijk extreem zuinig)
- Zit er nog veel verschil in verschillende uitvoeringen, qua bouwjaar, aanpassingen, terugroepacties?
 
Ik heb 3 jaar de Kawasaki j300 gereden, en hij beviel me uitstekend, met een verbruik van 1 op 30 gemiddeld. Maar omdat ik op een gegeven moment veel meer autoweg ging rijden, wilde ik meer vermogen. Vandaar de Burgman 650 gekocht. Ook met de Kawa 300 kon ik met 130 km snelheid goed meekomen op autoweg, maar ik voelde dat je dan maar weinig extra over hebt.....en dat vond ik niet prettig. Maar ik heb er met heel veel plezier op gereden in die drie jaar, zo'n 18.000 per jaar, en was zeer betrouwbaar.....
 
Toch niet helemaal happy met de integra 750 Diny ? De nieuwe burgman is ook echt wel een hebbe dingetje veel veilige km ermee.
Het valt me op dat veel integra liefhebbers hem toch (na een tijdje) weer inruilen.

Groeten Cor
 
Integendeel, de Integra beviel me uitstekend. Gaf meer het gevoel van motorrijden ipv motorscooter rijden. Maar vanwege rugproblemen kan ik mijn rechterbeen niet meer achterlangs opzwaaien.....dus het opstappen werd een probleem. Was dus kwestie van realistisch zijn......bij Burgman kan ik met been voorlangs opstappen......en ik ben nu heel blij met de Burgman, maar was in begin toch wel effe afkicken. (Was hierboven inderdaad vergeten de Integra te noemen, dié kwam na de Kawa, en daarna pas de Burgman)
 
Terug
Bovenaan Onderaan