Bo Bendsneyder deel 2

Wat denkt die Poncheral nou precies te bereiken dan door Bo af te zeiken in de pers? Denkt hij nou echt dat Bo hierdoor beter gaat presteren? Nee natuurlijk niet, die jongen heeft nu juist steun en vertrouwen nodig.

Ik sluit niet uit dat dit de start is van een vooropgezet plan om Bo er uit te werken. Waarschijnlijk onder druk van KTM die liever andere coureurs op hun machine ziet volgend jaar. Ze hebben Bo vorig jaar immers ook al laten zitten.
 
Wat denkt die Poncheral nou precies te bereiken dan door Bo af te zeiken in de pers? Denkt hij nou echt dat Bo hierdoor beter gaat presteren? Nee natuurlijk niet, die jongen heeft nu juist steun en vertrouwen nodig.

Ik sluit niet uit dat dit de start is van een vooropgezet plan om Bo er uit te werken. Waarschijnlijk onder druk van KTM die liever andere coureurs op hun machine ziet volgend jaar. Ze hebben Bo vorig jaar immers ook al laten zitten.

Nou he, stelletje kl**tzakken, zomaar een Nederlander die geen eigen geld meebrengt 2 jaar in een fabrieksteam zetten, nu gedumpt in zo'n derderangs team waarmee hij hooguit kan doorstromen naar het MotoGP KTM opleidingsteam als hij zijn best doet.... en nu nog een grote bek van zijn teambaas omdat hij nog geen punten weet te pakken, ze kunnen toch best een paar jaar geduld opbrengen, denk dat KTM gewoon betaald word door Luxemburg die als enige land in de Benelux geen GP rijders heeft en dat ons ook niet gunnen, kan niet anders.

Verder alles goed Tet? Hoor het volgende maand wel :t
 
Ja hoor het kan nog droeviger. Wedstrijdje wie de droevigste reactie kan posten _O-

En voor de volgende race: Go Bo, Gooooooo!
 
Hoezo heeft KTM Bo laten zitten? Ze wilde hem graag mee naar de Moto2 nemen in een satelliet team. Alleen was dat team er pas nadat Bo bij tech3 zen krabbel zette en daarvoor was er geen garantie.. Bo was bang naast de boot te pissen en koos tech3. En wie weet waren er in de gespreken destijds ook al meer plannen met KTM bekend binnenshuize, niet perce voor Bo maar wel voor Herve en/of KTM. Wie weet..

Uiteindelijk moet Bo het zitje voor 2019 gewoon verdienen. Met welke prestaties hij die verdient is niet aan ons. Bo kan alleen maar gas geven en een stijgende lijn laten zien met goede feedback naar het team

Daarnaast is RedBullNed gewoon nog prive sponsor van Bo.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij zijn er vele die het "gedrag "van Poncheral niet kunnen verklaren of juist beoordelen ;

Reken maar dat er druk op die man staat, en helemaal in Frankrijk waarbij ene Zarco dan ook ngo eens de pole rijd en de fransen hem al zagen winnen.. dat gebeurde niet. enige climax die bereikt werd was de anti climax :P

Je hebt een rijder als Gardner, begint lekker mee te lopen en raakt geblesseerd.. je zet er ene Garzo op en die weet blijkbaar niet dat je pas weg mag rijden als de lichten uit zijn.. om hem later alsnog in de hoek te gooien.

Dan rijd er nog ene bendsneyder rond, zit in zn leerjaar en word verwacht rond de punten te rijden , of misschien wel top 10.
Dat hem dat momenteel gewoon niet lukt is inderdaad tegen vallend en zal te wijten zijn aan dat hij in het begin niet goed er bij zit.. begin van de training duurt te lang voordat hij fatsoenlijke tijden rijd, kwali net zo ( terwijl er toch vaak een snelle tijd aan het begin gezet word door de rest ) eerste paar rondes van een race laat Bo zich opzij zetten en duurt het lang voordat er een goed ritme is.

Poncheral bevalt dat allemaal niet en geeft dat ook aan ! Niets meer dan terecht lijkt me.
Dat het er niet helemaal lekker en heel duidelijk is uitgekomen heeft er denk ik mee te maken dat dit niet het weekend was voor Tech 3 :P
 
Het enige wat ik mis bij Bo is vechtlust net dat beetje bereidheid om er toch voor te beuken, dat gaatje te pakken. Hij lijkt ij een beetje te lief.
En de zenuwen tja, er staat inmiddels wel wat druk op lees ik zo.
Misschien helpt een mental coach?
Voor de rest GO BO!!!
full
 
Hier zitten veel kenners dat merk ik wel ga vooral zo door :P

Het is al heel erg knap dat Bo binnen de 2 seconden blijft ? Daarnaast wie weet exact met wat voor materiaal ( wellicht een overgangsjaar) hij nu rond rijdt?
 
Laatst bewerkt:
Het enige wat ik mis bij Bo is vechtlust net dat beetje bereidheid om er toch voor te beuken, dat gaatje te pakken. Hij lijkt ij een beetje te lief.
En de zenuwen tja, er staat inmiddels wel wat druk op lees ik zo.
Misschien helpt een mental coach?
Voor de rest GO BO!!![afbeelding]

Jaaaa, mooie plaat! :t :}
 
Hier zitten veel kenners dat merk ik wel ga vooral zo door :P

Het is al heel erg knap dat Bo binnen de 2 seconden blijft ? Daarnaast wie weet exact met wat voor materiaal ( wellicht een overgangsjaar) hij nu rond rijdt?

Tijdverschil in deze klasse is minimaal en het is een moeilijke klasse om boven de rest uit te steken, bij Marquez heeft dat ook een paar seizoenen geduurd. Ook Fenati heeft het niet makkelijk, daar word toch ook wel wat van verwacht na zijn jaren bij de top in de Moto3. Lowes was ook van gedachte dat hij voor de titel zou kunnen gaan, gaat hem ook niet worden, dat weet Poncharal toch ook wel, af en toe wat druk erop zetten kan ook geen kwaad.
 
Poncheral zette druk en ineens werd er wat gevonden tijdens de test na de GP ;)

Bendsneyder moeten ze het gevoel geven dat ie alles kan doen en laten, beetje vertrouwen geven dus.
Misschien dat hij dan eens een keer zo hard rond gaat (of crasht) dat hij precies weet waar de grens ligt.. en ja ik geloof echt wel dat hij zn best doet maar in zn doen en laten op en naast de fiets komt hij gewoon soft over !
 
Poncheral zette druk en ineens werd er wat gevonden tijdens de test na de GP ;)

Bendsneyder moeten ze het gevoel geven dat ie alles kan doen en laten, beetje vertrouwen geven dus.
Misschien dat hij dan eens een keer zo hard rond gaat (of crasht) dat hij precies weet waar de grens ligt.. en ja ik geloof echt wel dat hij zn best doet maar in zn doen en laten op en naast de fiets komt hij gewoon soft over !

Nou Robin in de racerij lopen geen mannetjes rond die soft zijn,kijk eens met alle respect maar Dani , dat is toch ook de ideale schoonzoon ...👊
 
Nou Robin in de racerij lopen geen mannetjes rond die soft zijn,kijk eens met alle respect maar Dani , dat is toch ook de ideale schoonzoon ...👊

Precies. Het zijn allemaal bikkels en beslist geen Sissies als het er werkelijk op aan komt.
 
Voorlopig heb ik het alleen bij racesport gelezen dus het bericht misschien met een korreltje zout nemen
 
Blijkbaar hebben ze tijdens de test op Le Mans de motor aangepakt, wat positief was voor Bo.

Hopelijk kan Bo nu wat plaatsen stijgen tijdens de kwalificatie en einduitslag.
 
Hier zitten veel kenners dat merk ik wel ga vooral zo door :P

Het is al heel erg knap dat Bo binnen de 2 seconden blijft ? Daarnaast wie weet exact met wat voor materiaal ( wellicht een overgangsjaar) hij nu rond rijdt?

Feit blijft dat ie de laatste rondes vaak de snelste tijden zet.
Dat moet dus anders.
Duidelijk verhaal.
Het moet beter; dit jaar nog,
Direct vanaf de start.
Want anders ben je kansloos voor punten in dit veld.
Iemand die 2 x Redbull seizoen en 1 x Moto3 gereden heeft weet dit zelf natuurlijk als de beste.
The heat is on!
 
Dit zegt duidelijk iets over de motor & specs waarop hij nu zit :t

Of over de coureur, die niet van de meet af aan voluit gaat / kan gaan..

de reden is voor ons als buitenstaanders denk ik niet helemaal te achterhalen.

Persoonlijk denk ik dat er zeker ook een deel bij Bo zelf zit, hoezeer ik hem ook waardeer als coureur.
Maar het is toch wel vaak dat het goed gaat tijdens de tests, zoals in het voorseizoen, en nu NA de GP weer.

En het verhaal was steeds, ik pas niet op de Moto 3, wacht maar af, in de Moto 2 ga je het zien.
En dat blijft vooralsnog uit.

Door welke reden dan ook, je krijgt dan toch de schijn tegen en in een wereldje als dit is dat gewoon niet gunstig....
 
Of over de coureur, die niet van de meet af aan voluit gaat / kan gaan..

de reden is voor ons als buitenstaanders denk ik niet helemaal te achterhalen.

Persoonlijk denk ik dat er zeker ook een deel bij Bo zelf zit, hoezeer ik hem ook waardeer als coureur.
Maar het is toch wel vaak dat het goed gaat tijdens de tests, zoals in het voorseizoen, en nu NA de GP weer.

En het verhaal was steeds, ik pas niet op de Moto 3, wacht maar af, in de Moto 2 ga je het zien.
En dat blijft vooralsnog uit.

Door welke reden dan ook, je krijgt dan toch de schijn tegen en in een wereldje als dit is dat gewoon niet gunstig....

Zo heb ik het Bo nog nooit horen zeggen 😕
 
Niet letterlijk wellicht Gerrit, maar wel dat hij zoveel nadeel had van zijn lengte in de Moto3, en dat je in de Moto 2 op eigen kracht je rondjes kan rijden. en dat het dan vast beter zou gaan.

dat is misschien ook wel zo nu, maar de concurrentie is ook beter...
 
Als je in het begin minder vraagt van je banden, hou je aan het eind meer over zodat je dan sneller gaat icm een legere tank?

M.a.w. het is niet geheel onterecht dan men zegt dat Bo het in de begin van de wedstrijd laat liggen.
Plus als Bo nog een stap kan maken in de kwalificatie, zie ik het helemaal goed komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan