BMW F-Reeks Topic deel III

De smerigste motor.. is meestal de mijne..
uit principe weinig of niet gewassen,
stof van 23 landen erop.
en vliegen.

42119651152_48f4985ec4_z.jpg


Er zit een microvezel doekje klem tussen dashboard en windscherm, maar dat is om af en toe de vliegen eraf te weken (en dan vooral om het helmvizier in te weken..), of om het zadel droog te vegen na een nachtje buiten.

Wassen... nah.
Rijden!!
 
Haha het is geen wedstrijdje wie de schoonste of meest vieze motor heeft toch? #isitapissingcontest :+

@pdv_moto: ik deel je mening dat het ding gemaakt is om te rijden, voor mij helpt regelmatig schoonmaken wel ook om een soort van controleronde langs de motor te doen of alles er nog op, aan en in zit en of het allemaal nog heel of in goede conditie is.

Ik neem gewoon van alle werelden het beste :) Ik word er heel blij van als ik aan m'n fiets kan zien dat erop gereden is en ik word er ook heel blij van als 'ie tegen me aan staat te blinken. Eigenlijk ben ik dus altijd een blij ei met m'n blauwe monstertje *O*
 
*Grinnikt om wedstrijdje*

de ST (mijn grijze beauty-ST), is nog steeds mijn favoriet.
de slanke, vlotte ST oogt (en voelt) toch iets lekkerder dan de wat meer aangeklede en rechtopzittende GT...
(en het plastic van de GT voelt en klinkt wel heeeel dun)

op bv deze (pats)foto zie je niet dat er stof op zit..
sept 2016 tour

(en je kan dus met zo'n ef-je ook heel Europa rond, een keer of 7)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben wat begonnen zeg.. _O- Het was niet de bedoeling om er een wedstrijd van te maken, maar wel een hoop leuke plaatjes zo! :t
Ik zeg.. Doorgaan en de zelf-benoemde-winnaar/zelf-benoemde-winnares* mag/mogen* zich smeerpoets van het jaar noemen *O* . Maar die van mij lijkt, zeker in verhouding, dan wel weer mee te vallen. En poetsdoekjes van een niet nader te noemen supermarkt lijken ook te helpen (na de foto gedaan op de kuip, doekjes van wit naar zwart...)


*doorhalen wat niet van toepassing is
 
Ik ben wat begonnen zeg.. _O- Het was niet de bedoeling om er een wedstrijd van te maken, maar wel een hoop leuke plaatjes zo! :t
Ik zeg.. Doorgaan en de zelf-benoemde-winnaar/zelf-benoemde-winnares* mag/mogen* zich smeerpoets van het jaar noemen *O* . Maar die van mij lijkt, zeker in verhouding, dan wel weer mee te vallen. En poetsdoekjes van een niet nader te noemen supermarkt lijken ook te helpen (na de foto gedaan op de kuip, doekjes van wit naar zwart...)


*doorhalen wat niet van toepassing is


Daar was het allemaal om te doen :+
 
Hoi hier PJ,

Ik heb een vraag. Ik wil mijn Suzuki SV 650 S 2007 gaan omruilen voor een nieuw exemplaar. BMW F800 GT heb ik daar ook in meegenomen.
Nu lees ik hier veel berichten over verschillende zaken waar mensen tegenaan lopen. Positieve berichten maar ook uiteenlopende negatieve. Ik hoor deze berichten ook om mij heen over de slechte service die BMW zou verlenen en enkel motoren aan de computer legt. Omdat zij zelf de kennis niet hebben om deze problemen zelf te ontdekken. Ook zou er slijtage matig ook meer mis zijn. Ik las in dit forum ook een bericht over dat BMW motoren alleen geschikt zou zijn voor mensen met diepe zakken omdat er toch regelmatig grotere reparaties nodig zijn. Kortom ik laat mij niet alleen leiden wat ik hoor maar hoor ook graag jullie ervaring.
 
In de regel zal je meer negatieve dingen lezen dan positieve, omdat mensen die geen nukken hebben gewoon aan het rijden zijn, en mensen met negatieve ervaringen een plek zoeken om te klagen :+
 
Iemand de nieuwe conceptbike van bmw gezien op insta?

YvD1SG8.jpg


voor zover ik kan zien bevat het het nieuwe F750/850 motorblok
 
In de regel zal je meer negatieve dingen lezen dan positieve, omdat mensen die geen nukken hebben gewoon aan het rijden zijn, en mensen met negatieve ervaringen een plek zoeken om te klagen :+

:^
Onvrede uiten op internet ligt meer voor de hand dat posten hoeveel plezier je
van je motor hebt.

Het hangt natuurlijk ook nogal van je dealer af.
Die van mij zit in IJsselstein, en ben ik zeer tevreden over.
Motoport hier in Almere is ook BMW-dealer, maar die laat ik echt niet aan mijn motor komen.

BMW onderdelen zijn inderdaad niet het goedkoopst.
Er zijn ook aftermarket onderdelen te vinden die minder kosten.
Maar de Honda die hier ook staat kost minstens net zoveel aan onderhoud.

De GT is gewoon een goede motor, en als onderhoud door een goede dealer gedaan wordt,
ga je er jaren plezier van hebben.
 
:^
Onvrede uiten op internet ligt meer voor de hand dat posten hoeveel plezier je
van je motor hebt.

Het hangt natuurlijk ook nogal van je dealer af.
Die van mij zit in IJsselstein, en ben ik zeer tevreden over.
Motoport hier in Almere is ook BMW-dealer, maar die laat ik echt niet aan mijn motor komen.

BMW onderdelen zijn inderdaad niet het goedkoopst.
Er zijn ook aftermarket onderdelen te vinden die minder kosten.
Maar de Honda die hier ook staat kost minstens net zoveel aan onderhoud.

De GT is gewoon een goede motor, en als onderhoud door een goede dealer gedaan wordt,
ga je er jaren plezier van hebben.

Leuke Ervaringen: zie Reizen en Touren...

BMW onderdelen: laatste beurt zat er een mannetje bij de dealer die net als ik moest grinniken om de chef-werkplaats die mij kwam vertellen dat mij achterband toch echt niet meer dan 250km kon hebben... en zeker niet tot aan Riga kon..
nah. ik gun die man zn marge op het bandje wel, en ik wist al dat Riga inderdaad wat ver was voor het nog overgebleven profiel.

Het andere manneke, 1m65, maar welbespraakt, bleek eigenaar van een heuse K1600GT-ELLLL, en hij, le malin, ging altijd vooraf aan onderhoud, voor banden en remmerij naar een lokale beun.. hij was slimmer.. 20min later kwam de chef-werkplaats hem vertellen dat zijn remschijven vervangen moesten vanwege ondeugelijke remblokjes.. Hij sprong bijna uit zn vel, maar .. de ene Brembo is de andere niet.. en het moet wel "BMW-Spec zijn anders vervalt de garantie enzo...
BMW prijzen onderdelen dus.

Ik denk.. dat ik tzt maar maar eens over ga op een Kawa Versys 1000.
Betrouwbaarder, minder shady werkplaatsen, en al 2x een overduidelijke Hint van een wegenwachter gehad.
Jappanners zijn blijkbaar toch gewoon betrouwbaarder dan duitse statussymbolen.

Met BMW-Houtrust en met Motoport Goes wel goede ervaringen, maar mn "huis" garage is toch wat... hm
en BMW algemeen: voor oude mannen met geld teveel en een compensatie-complex.
(shit, dan ben ik dus... )
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je bij iedere garage je opletten moet aanhouden, en bij de BMW dealer misschien iets meer. Ik rij nog te kort om daar echt iets zinnigs over te kunnen zeggen. Ik rij nu 3 jaar op m'n F800ST en dat heeft me niet bijster veel gekost aan onderhoud (lokale geen BMW garage). *klopt nu even af om te voorkomen dat ik me komend jaar blauw betaal O-)

Ik heb vandaag helaas niet heel veel geluk gehad en wel weer veel geleerd. Ik reed via een helling naar een veerpont die überhaupt niet bleek te gaan... Toen dus keren op een helling B| De weg was te smal en de berm te slecht om 'm gewoon vooruit rijdend te draaien). Afgestapt, in z'n 1 laten staan zodat ie niet zomaar van me weg kan rollen en heel voorzichtig achteruit gelopen, toch balans verloren en motor op zijn kant tegen de helling op '( Niemand in de buurt natuurlijk dus moest (aangezien ik nog soort van in een revalidatie van een hernia-operatie zit) toch even denken wat ik moest doen. Uiteindelijk toch relatief makkelijk de motor zelf weer overeind gekregen, toch nog dat stukje naar achteren geduwd en weer verder kunnen rijden. Wat ik tot dusver heb kunnen ontdekken alleen een klein schaafplekje op de kuip en op een koffer.

Ik ben blij dat ik nu weet dat ik, indien echt nodig, mijn fiets zelf weer op de wielen krijg, maar toch... Ik had deze actie liever achterwege gelaten :$

Als er nog iemand goede tips heeft voor keren op een helling dan hou ik me aanbevolen |(

O ja en rijden zeker niet alleen oude mannen met (te) veel geld een compensatie-complex op BMW motoren hoor :W
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring met de 800GT zijn positief te noemen.Als ik bij de huidige km stand alle kosten van reparaties en banden bij elkaar tel kom ik op 6,5 ct/km. Wel ff schrikken als je 20000 eu af moet tikken voor een nieuwe riem,poulies ,dempers en een grote beurt. Gisteren van Tilburg naar Leeuwarden gereden op max {toegestane} snelheid.Verbruik ong. 1:23
 
Mijn ervaring met de 800GT zijn positief te noemen.Als ik bij de huidige km stand alle kosten van reparaties en banden bij elkaar tel kom ik op 6,5 ct/km. Wel ff schrikken als je 20000 eu af moet tikken voor een nieuwe riem,poulies ,dempers en een grote beurt. Gisteren van Tilburg naar Leeuwarden gereden op max {toegestane} snelheid.Verbruik ong. 1:23

Jeetje, dan kreeg je toch wel een nieuwe motor terug in plaats van je eigen?

Wat voor dempers bedoel je?
Neem aan dat er ook nieuwe banden bij zaten dan?
 
Hoi allen,

Ik zit te kijken naar een nieuwe motor en mijn oog is op de f800 gevallen. Het liefst zou ik de GS willen maar de R is een stuk goedkoper.

Ik rijd elke dag redelijk wat kms en vind een windscherm wel zo prettig. Ook is de houding voor mij belangrijk.

Is de R met een scherm ook goed geschikt voor wat langere trajecten? Is de houding erg sporty?

En misschien wat brutaal, zou ik eens bij iemand in omgeving Utrecht een korte proefrit kunnen komen rijden?
 
Hoi allen,

Ik zit te kijken naar een nieuwe motor en mijn oog is op de f800 gevallen. Het liefst zou ik de GS willen maar de R is een stuk goedkoper.

Ik rijd elke dag redelijk wat kms en vind een windscherm wel zo prettig. Ook is de houding voor mij belangrijk.

Is de R met een scherm ook goed geschikt voor wat langere trajecten? Is de houding erg sporty?

En misschien wat brutaal, zou ik eens bij iemand in omgeving Utrecht een korte proefrit kunnen komen rijden?

Waarom niet de 'wegvariant' van de F800GS? De F650GS Twin vanaf 2008.
 
Hoi allen,

Ik zit te kijken naar een nieuwe motor en mijn oog is op de f800 gevallen. Het liefst zou ik de GS willen maar de R is een stuk goedkoper.

Ik rijd elke dag redelijk wat kms en vind een windscherm wel zo prettig. Ook is de houding voor mij belangrijk.

Is de R met een scherm ook goed geschikt voor wat langere trajecten? Is de houding erg sporty?

En misschien wat brutaal, zou ik eens bij iemand in omgeving Utrecht een korte proefrit kunnen komen rijden?

In de buurt van Utrecht zit Molenaar, in IJsselstein.
Daar kun je zo een proefrit maken.

Ik vind de R te sportief zitten.
De ST/GT zitten wel prima voor mij.

Wat noem je "redelijk wat kms"?
 
Ben me aan het inlezen. Snap het nog niet helemaal. Zouden vergelijkbare motoren moeten zijn, maar prijs verschil online is flink.

Verschil voor zover ik weet tussen de F800GS is het volgende:

F800GS heeft spaakwielen, F650GS heeft 'normale' velgen
F800GS heeft een 21" voorvelg, F650GS heeft een 19" voorvelg
F800GS heeft een upside down voorvork, F650GS heeft hem downside up.
F800GS heeft +- 85PK, F650GS heeft +- 72pk

De F650gs is een soort geknepen versie van de F800gs. Verder is de F800GS offroad gericht, vandaar ook de 21" voorvelg en de upside down voorvork.
 
Terug
Bovenaan Onderaan