Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Als ik een tip mag geven over zadels: ik heb de mijne opnieuw laten opvullen en bekleden met speciaal zadelleer bij een profesional. Kost ongeveer acht tientjes en ziet er uit als nieuw! Is daarmee ook een stuk duurzamer dat het spul wat Suzuki standaard levert.
 
Weet iemant ook welke maat oliekeerring ik nodig heb voor mijn aftapschroef van mijn Bandit 650 (oliekoeler). Ik kan het niet vinden in het werkplaatshandboek.
 
Weet iemant ook welke maat oliekeerring ik nodig heb voor mijn aftapschroef van mijn Bandit 650 (oliekoeler). Ik kan het niet vinden in het werkplaatshandboek.
Had zelf deze besteld bij Louis, dan krijg je er een aantal zodat er altijd een past.
kost een paar euro.
 
full

Bagagenetje binnen die ik via Ali-express besteld had. Paar dollar inclusief verzenden uiteraard. Kon dan alleen niet zelf kiezen of ze een rode, een witte, een zwarte of een blauwe zouden sturen. Ik had natuurlijk het liefste één van de eerste drie kleuren gehad, maar de chinezen vonden een blauwe toch leuker voor mij. :')

Maargoed, +1 voor functionaliteit. Rijdt wel lekker zeg zonder rugzak! :Y
 
Als ik een tip mag geven over zadels: ik heb de mijne opnieuw laten opvullen en bekleden met speciaal zadelleer bij een profesional. Kost ongeveer acht tientjes en ziet er uit als nieuw! Is daarmee ook een stuk duurzamer dat het spul wat Suzuki standaard levert.

Tips zijn altijd welkom. Foto?
 
Goedemorgen, lees al geruime tijd mee maar ook maar hoog tijd om actief te worden. Ik heb een groot gedeelte van het topic doorgenomen en veel van jullie geleerd, dus dank! Maar nu, aanstaande vrijdag ga ik kijken bij een mooie Bandit 650 SA uit 2011 met 12800 op de teller. De motor ziet er ontzettend goed uit, goed onderhouden en ik neem een vriend mee die nuchter is want dat ben ik zeker niet. Alleen wat ik me nu afvraag, ik wil er wat andere dingen op zetten zoals een topkoffer en rekje maar bij MLM parts dien ik dan het model in te voeren. Alleen kan iemand mij vertellen hoe ik kan achterhalen of de motor een k7, k8, k9 L0, L1, etc is?

https://www.mlmparts.com/nl/topkofferrek-monolock-4acaed-voor-suzuki-gsf-650-bandit-2011.html
Onder pasvorm zie je dan verschillende modellen staan. Wie kan mij hierbij helpen?
 
Logischerwijs zou ik zeggen dat K7 = 2007, k8 = 2008, (...) L0 = 2010, L1 = 2011.
Als je "GSF650 SA k7" intikt in Google vindt je namelijk 2007 modellen en als je "GSF650 SA k8" intikt verschijnen er 2008 modellen, etc etc...

Lijkt me dat jij dus met het topkoffermodel versie "k9 - L4" goed zit.
Maar ik zou je aanraden te wachten met bestellen tot iemand al het voorgaande bevestigd :Y

Veel succes met kijken vrijdag en het is toch wel aan te raden er nuchter heen te gaan hoor, mocht je nog een proefritje willen maken :+
 
Geweldig, ontzettend bedankt voor de toelichting, dat klinkt ook zeker hartstikke logisch.

Hahaha, inderdaad;).
 
Logischerwijs zou ik zeggen dat K7 = 2007, k8 = 2008, (...) L0 = 2010, L1 = 2011.
Als je "GSF650 SA k7" intikt in Google vindt je namelijk 2007 modellen en als je "GSF650 SA k8" intikt verschijnen er 2008 modellen, etc etc...

Lijkt me dat jij dus met het topkoffermodel versie "k9 - L4" goed zit.
Maar ik zou je aanraden te wachten met bestellen tot iemand al het voorgaande bevestigd :Y
Oké bij deze.


Suzuki vindt de tientallen maar lastig, dus die verwisselen ze voor letters. God knows why.
 
Oké bij deze.


Suzuki vindt de tientallen maar lastig, dus die verwisselen ze voor letters. God knows why.
Het is al heel wat dat ze rond de millenniumwissel 0 t/m 9 onder de knie hebben gekregen!
Voor alles voor 2000 deden ze het nog met S/T/V/W/X/Y(GSF600), ST/SV/SW,SX/SY(GSF1200), en SAV(GSF650)
Om het over de GSF400 nog maar niet te hebben...

_O-
 
Laatst bewerkt:
Even ter toevoeging, MLM parts geeft het volgende aan: "je kan de k7 - k8 modellen herkennen aan de voetsteunen van de passagier, die hebben dan ronde buizen met een haakje eraan. De nieuwere modellen hebben geen buizen voor de bevestiging van de voetsteunen van de passagier."
 
Ben er al uit. Heb dit model:
1zmo8eg.jpg



(ik weet dat dit geen Naked is...;)).

Motor rijdt heerlijk, heb er nu 600km opzitten sinds vrijdag en geniet er echt van. Olie en het filter heb ik al ververst en wil zeer binnenkort alle vloeistoffen ook doen. Maar daarover heb ik een vraag waar ik maar geen antwoord op kan vinden.

Weet iemand welke vloeistof er gaat in het reservoir van de koppelingshendel?
 
Of 5.1, maar niet 5. Hoe dan ook, zelfde spul als er in je remleidingen gaat.


Hydraulische vloeistof is hydraulische vloeistof, of je ermee remt of koppelt boeit niet :)
 
Laatst bewerkt:
Ben er al uit. Heb dit model:
[afbeelding]


(ik weet dat dit geen Naked is...;)).

Motor rijdt heerlijk, heb er nu 600km opzitten sinds vrijdag en geniet er echt van. Olie en het filter heb ik al ververst en wil zeer binnenkort alle vloeistoffen ook doen. Maar daarover heb ik een vraag waar ik maar geen antwoord op kan vinden.

Weet iemand welke vloeistof er gaat in het reservoir van de koppelingshendel?

dat is geen echte bandit die zijn oliegekoelt O-)
 
Ben er al uit. Heb dit model:
[afbeelding]


(ik weet dat dit geen Naked is...;)).

Motor rijdt heerlijk, heb er nu 600km opzitten sinds vrijdag en geniet er echt van. Olie en het filter heb ik al ververst en wil zeer binnenkort alle vloeistoffen ook doen. Maar daarover heb ik een vraag waar ik maar geen antwoord op kan vinden.

Weet iemand welke vloeistof er gaat in het reservoir van de koppelingshendel?
Mooi ding hoor, wel van plan de kuip er af te laten of hou je 'm zo?
Wel apart eigenlijk zo'n vloeistofgekoeld blok, nooit zo op gelet.

Veel plezier er mee en veel fijne kilometers!
 
Dank je, qua kappen houd ik de motor zo. Ik ben van plan om er zelfs een iets groter ruitje op te zetten. Op de snelweg pak ik nog redelijk wat wind. Aangezien ik juist veel snelweg zal rijden (tourtjes, woon/werk) is dat wel een must.

De eerste bestelling is een feit, deze week komen er 2 Michelin Road 5's onder, nieuwe vloeistoffen (rem, koel en koppeling), (olie heb ik ik al gedaan) bougies, andere uitlaat demper (MIVV GP Black), tanktas, hoger ruitje, topkoffer en eventueel nog zijkoffers. Dan is de motor behoorlijk naar mijn wens.
 
Laatst bewerkt:
Een andere uitlaat zal 'm zeker goed staan! (Wat een beschuitbus is dat zeg!)
Ik lees hier op het forum wel eens dat je met een hoger ruitje niet perse lekkerder uit de wind zit, iets met windklappen op je helm ofzo? Maargoed, lijkt mij ook afhankelijk van lengte e.d. dus dat zal je zelf moeten ondervinden.

We zien de foto's van je updates wel verschijnen!
 
Wel apart eigenlijk zo'n vloeistofgekoeld blok, nooit zo op gelet.
Je bedoelt bij Bandits :+?
Bijna alle niet-oldtimer 2 motoren met meer dan 50pk hebben waterkoeling. Behalve de bandit 600/1200 , de oude gixxers 750/1100 en hier en daar een uitzondering ;)
 
Laatst bewerkt:
Je bedoelt bij Bandits :+?
Bijna alle niet-oldtimer 2 motoren met meer dan 50pk hebben waterkoeling. Behalve de bandit 600/1200 , de oude gixxers 750/1100 en hier en daar een uitzondering ;)
Ja daar ga je al, m'n '95 Bandit is mijn eerste niet-oldtimer, al duurt dat niet lang meer :')

Nee maar ik heb wel eens vaker een watergekoeld blok van dichtbij gezien hoor, alleen onder de Bandit ziet het er zo "plasticjes" uit...Maar zal ook wel komen omdat deze er nog zo strak in de lak bij staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan