Het Newbies MotorWeekend, 25 t/m 28 Mei 2018

_O- _O-

Sommige heren zijn zo dom om hun vrouw / vriendin ook een motor en rijbewijs op te dringen.... meestal is de hobby dan zo teneinde


Ik ben ook 1 die zo “dom” is geweest. Maar gelukkig heb ik haar een 500tje gegeven en ik mezelf een 1000. Als ik klaar met der ben geef ik gewoon wat gas :]
 
Was just de week ervoor met Nancy weggeweest en kwam de verkoop van mij “ X “ ter sprake....

E
( en met de oude haat-liefde verhouding tussen V-max en X4 rijders kan zo’n flauwe opmerking natuurlijk niet achterwegen blijven ;) )

Da weet ik ;)
Maar zet er een emoticon bij om misverstanden te voorkomen als het een zwanske is ;)
 
Hallo allemaal,

NOG 1 WEEK en dan is het zover!!! Bij deze de 3e en voorlopig laatste nieuwsbrief voor het MF Newbies MotorWeekend 2018.

Papieren allemaal in orde? Onderhoud / reparaties aan je bike allemaal geregeld cq pechhulp beschikbaar? Navigatie up-to-date en de routes uit “Nieuwsbrief-update 2.1” ingeladen? Contant geld mee voor het betalen van het resterende bedrag aan het hotel + drankenkaart? (je kunt niet pinnen bij Daytona)

Alles ja? Mooi, dan zijn we bijna klaar voor de start.

Startpunt: Total 't Haasje / Maarheze aan de A2 Verzameltijd: Vrijdag 25 Mei, 9.45 uur
Vanaf het startpunt zullen we na een kort welkomstwoord gaan vertrekken voor 4 dagen motor fun.

Groepsindeling:

We hebben de deelnemende rijders in 3 groepen verdeeld, namelijk in:
Groep rood (snel)
Groep geel (gevorderd en overig)
Groep groen (beginnend)

groepen_newbie_2018.png

(ten opzichte van dit overzichtje is Devildriver's plaats via de reservelijst ingenomen door François / MotorMuis77)

Omdat het aantal rijders per groep erg hoog is laten we de deelnemers zelf kiezen of zij in een grote groep willen rijden, of zich willen opsplitsen in 2 of meer groepen.

Daarnaast wijzen wij geen vaste voorrijder aan. Onderling mag er dus besloten worden wie er voorop gaat, en dat kan ook per dag(deel) verschillen. (dit heeft ook te maken met de aansprakelijkheid bij ongelukken of overtredingen bij het rijden in Duitsland).

Bovenstaande houdt dus ook in dat (en dit geldt eigenlijk enkel voor groep Groen) wanneer je in een groep rijdt maar niemand in de groep een GPS mét ingeladen route heeft, er dus ouderwets via de kaart genavigeerd moet worden.

Het rijden in een groep:

  • Iedereen wordt geacht de uitgezette routes zelfstandig te kunnen rijden. Dit houdt in dat je de route tenminste bij je hebt, digitaal of op papier. De routebeschrijvingen zijn via de vorige nieuwsbrief per email verstrekt.
  • Als je voor de navigatie toch vertrouwt op iemand anders in je groep (degene die voorop rijdt dus); geef die persoon altijd voldoende ruimte; hij heeft al genoeg dingen om op te letten dus ga niet in zijn of haar dode hoek rijden.
  • De volgorde die bij het vertrek of na een stop ontstaat is de volgorde waarin we rijden. Inhalen binnen de groep is niet de bedoeling.
  • Weet wie er voor je rijdt, maar ook wie er achter je rijdt.
  • Check op ieder punt in de route waar twijfel kan zijn over de te volgen richting (kruisingen, splitsingen, rotondes) of de rijder achter je er nog is en dezelfde richting gaat volgen. (knipperlicht aan, etc) Op deze manier raken we niemand kwijt.
  • Rij pas verder als je zeker weet dat je gevolgd wordt. Zie je bij de kruising niemand achter je, stop op een veilige plaats en blijf even wachten. Zie je dat degene achter je stopt, stop dan ook. Degene voor je zal daardoor ook stoppen en zo staat in no time de hele groep stil.
  • Mocht het (verdacht) lang duren, groepeer op een veilige plek. Één rijder gaat terug om te kijken wat er aan de hand is. De rest blijft (bij elkaar) staan zodat degene die terugrijdt je/jullie niet alsnog kwijt raakt.
  • Rij altijd je eigen tempo en gebruik gezond verstand. Laat je niet verleiden om net zo hard door de bocht te gaan als de rijder vóór je want voor je het weet rij je boven je kunnen en vlieg je eraf... Rij je eigen snelheid en vertrouw erop dat men bij de volgende kruising op je wacht.
  • Rij voor jezelf. Bepaal zelf welke lijn je rijdt, bepaal zelf of je kunt inhalen, kruising oprijden, het oranje licht nog kunt halen, etc. Volg nooit zomaar je voorganger.
  • Rij op rechte stukken en in de bebouwde kom baksteensgewijs. Let op de onderlinge afstand.

Nuttige info voor onderweg:

Noodnummers:
Luxemburg: Brandweer / Ambulance 112 Politie 113
Duitsland: Politie / brandweer / Ambulance 112
België: Brandweer / Ambulance 112 Politie 101

Pech onderweg: Zie polis pechverzekering

Niet verder kunnen rijden door schade: Zie groene kaart

Organisatie telefoonnummers: bekend gemaakt via email.

Als je nog vragen of tips heb horen we graag van je, en we hopen jullie allemaal met blije gezichten in het altijd zonnige Maarheeze te zien! Startpunt: Total 't Haasje / Maarheze aan de A2 Verzameltijd: Vrijdag 25 Mei, 9.45 uur


Tot vrijdag! Paul, Wouter & Michel.
 
Yes! Mail in goede orde ontvangen! Zijn de kamer indelingen definitief ? Of mogen we daarin nog switchen? Heb me samen met Mn buddy Tim opgegeven, zou top zijn als we ook
Nog bij elkaar op de kamer zouden kunnen pitten natuurlijk 😁😁
 
Yes! Mail in goede orde ontvangen! Zijn de kamer indelingen definitief ? Of mogen we daarin nog switchen? Heb me samen met Mn buddy Tim opgegeven, zou top zijn als we ook
Nog bij elkaar op de kamer zouden kunnen pitten natuurlijk 😁😁

Of er iemand naar de snurkkamer wil verhuizen ?

:X :X
 
Whaha. Dan komt
Timmy wel richting snurkkamer. Ook geen probleem 🤣 snurk zelf ook niet Haha

Nee kan niet, dat betekend dat onze kamer dan een snurkkamer wordt :z

Ter info: ik heb een bandenreparatie kitje bij me, dus mocht er een lekke band zijn onderweg kunnen we daar lekker mee oefenen ;)
Heb zelf binnenband die pur ik wel vol bij lek rijden -O-
 
Nee kan niet, dat betekend dat onze kamer dan een snurkkamer wordt :z

Ter info: ik heb een bandenreparatie kitje bij me, dus mocht er een lekke band zijn onderweg kunnen we daar lekker mee oefenen ;)
Heb zelf binnenband die pur ik wel vol bij lek rijden -O-

Nieuwe michelin pilot road 5's... ik ga heel zot moete doen om ze lek te rijden :)
Mr good 2 know.
Ik heb ook een basic tool set bij. En pak de batterijlader ook mee.
 
Ik ben vrijdag niet op het startpunt omdat ik woensdag al vertrek richting Eifel. Zie jullie in Dasburg!
 
Voor de gene doe de post op Facebook gemist hebben.
Er zou iemand met de auto gaan en bagage meenemen, maar die komt toch op de motor.

Oftewel, er is GEEN bagagewagen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan