KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Ik heb zelf Pilot Roads 3 en 4 onder mijn SMT gehad. Zeer fijne banden maar het voelde ook inderdaad alsof de motor bij grotere hellingshoeken de neiging had om "door te vallen". Vooral met de 3.

Ik ben net terug van een weekend Sauerland op Metzelers Roadtecs 01.
Super banden, zeer neutraal stuurgedrag, makeklijk corrigeren in de bocht, lengterichels voel je niet, makkelijk insturen en totaal geen omval neiging in de bocht.
Was nooit een fan van Metzelers naar dit zijn de beste banden to nu toe ooit.
Ik vond de Pirelli Angel GT's onder mijn Tuono ook hele fijne banden, maar qua grip voelen de Metzelers beter. Maar goed, een Tuono en SMT is appels met peren vergelijken.

Metzeler en Pirelli is hetzelfde concern ondergronds, karkas van beiden is gelijk. Ik heb ooit op vakantie een nieuwe voorband moeten steken, hadden geen Pirelli maar wel Metzeler, was een prima band, net zo goed als Pirelli dus...geen klagen over gehad.
 
Iemand ervaring met de Puig tour ruit voor de SMT?

Voor vetrek naar Duitsland zo'n scherm gemonteerd maaar holy moly, wat een ellende op de autobahn.
Vanaf 150 begon de voorkant te pendelen/zwabberen, zo erg dat tegen de 170/180 ik het gevoel kreeg alsof de voorkant zou kunnen worden weggevaagd. Het voelde alsof ik in een orkaan reed terwijl het echt niet hard waaide. Bloedlink vond ik het.Alsof de voorkant aan het kwispelen was.
Ik had welliswaar mijn vering niet heel strak staan qua ingaande demping achter (vind ik fijner voor de sommige hobbel weggetjes in het achterland) maar dat zou toch niet echt heel erg van invloed mogen zijn denk ik.

Ik ben geen 200+ kandidaat maar ik heb wel eens "relaxter" over de autobahn gekacheld.
Iemand een gelijksoortige ervaring?

Man the fuck up, weg met die heaumeauschermen 8-)


zo :P
 
Goed verhaal Burgerking.
Wat is er mis met een schermpje voor enig comfort? Op de SE zit je na een uurtje jagen op snelheid helemaal stuk (iig aant begin van het seizoen).
Schermpjes hoezee!!! :)

Nou dit gaat niet over een schermpje, in dat SMT toerscherm gaat een maandproductie lexan van een middelgrote chemische fabriek. Een Goldwing rijder is er jaloers op :')
 
Laatst bewerkt:
Deze is het, maar vanaf morgen ben ik weer een paar dagen naar Duitsland/Luxemburg dus ff geduld

NZReSNz.jpg
 
Bij gas los knalt mijn SMT nogal. Ik vind het wel geinig, maar kan het kwaad?

Was al aanwezig na Ruud Fredriks mapping maar nadat ik de LeoVince dempers heb geplaatst lijkt het erger geworden. Ik ga volgende week sowieso weer langs Ruud voor een aanpassing van de map ivm de dempers.
SAS hardware is allemaal nog origineel/niet weggehaald.
 
Bij gas los knalt mijn SMT nogal. Ik vind het wel geinig, maar kan het kwaad?

Was al aanwezig na Ruud Fredriks mapping maar nadat ik de LeoVince dempers heb geplaatst lijkt het erger geworden. Ik ga volgende week sowieso weer langs Ruud voor een aanpassing van de map ivm de dempers.
SAS hardware is allemaal nog origineel/niet weggehaald.

Dat is de reden van de klappen, het is niet best voor de levensduur van je dempingswol.
 
Laatst bewerkt:
Linkje van de website van die set?

En wat voor een olie doen jullie in een 990 adventure van 2006, 10w50 volsyntheet?
 
Bij gas los knalt mijn SMT nogal. Ik vind het wel geinig, maar kan het kwaad?

Was al aanwezig na Ruud Fredriks mapping maar nadat ik de LeoVince dempers heb geplaatst lijkt het erger geworden. Ik ga volgende week sowieso weer langs Ruud voor een aanpassing van de map ivm de dempers.
SAS hardware is allemaal nog origineel/niet weggehaald.

Wat je kunt doen is in de slang die uit de luchtfilterkast komt (van het SAS systeem) even loshalen, knikker erin en de slang er weer op zetten. Probleem opgelost en je kunt gemakkelijk weer terug naar origineel.
 
Bedankt Nampus & TokTok,

Het knallen (en dat is soms echt hard, niet alleen pruttelen) kan dus beetje kwaad voor de dempers. Niet voor het blok?

Ik zal de slang eens dichtstoppen met iets als een knikker of kogel. Leuke tip!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Nampus & TokTok,

Het knallen (en dat is soms echt hard, niet alleen pruttelen) kan dus beetje kwaad voor de dempers. Niet voor het blok?

Ik zal de slang eens dichtstoppen met iets als een knikker of kogel. Leuke tip!

Schijnt ook voor je uitlaatkleppen niet zo goed te zijn heb ik gelezen...dus...knikker erin, is ruim voldoende...
 
Terug
Bovenaan Onderaan