Waar nog wegen zonder drempels, stoplichten en stoplichten

arjandevries

Rookie
22 feb 2018
27
2
Waar moeten we naar toe in Nederland om eens langer dan 5 minuten op een weg te rijden zonder alle oponthoud van verkeerszaken?
Moeten we daarvoor Nederland al uit?
Hoe kom ik hier zo op?
Ik zit een film te kijken van een motortocht door Canada en dan denk ik: Dan kan je echt nog alleen zijn.

Roep maar waar het is in Nederland! Of waar in het buitenland? Europa?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het wel, maar ik zeg het niet want dan gaat iedereen daar rijden...
 
Daarom ga ik zo graag naar de Eifel/Luxemburg/Sauerland relatief dicht bij en regelmatig 5 minuten rijden zonder andere weggebruiker te zien. Als je zorgt dat je niet in de steden komt ook nauwelijks drempels, stoplichten en af en toe rotondes (die ik niet eens zo erg vind op de motor)

Nog beter is Zweden. Daar waren wij echt verbaast dat we na dagen weer eens stoplicht zagen. (maar daar zijn de bochten niet zo mooi als Eifel/Luxemburg/Sauerland) En met de boot vanuit Kiel ook niet zo heel ver rijden.
 
~
Waar moeten we naar toe in Nederland om eens langer dan 5 minuten op een weg te rijden zonder alle oponthoud van verkeerszaken?
Moeten we daarvoor Nederland al uit?
Hoe kom ik hier zo op?
Ik zit een film te kijken van een motortocht door Canada en dan denk ik: Dan kan je echt nog alleen zijn.

Roep maar waar het is in Nederland! Of waar in het buitenland? Europa?[/quote]


Eifel ,luxemburg op woensdagmiddag 13 uur :t :t

Ettelbruck-Esch sur sure (langs de sure,binnendoor) om 19 uur,volledig : Remi :Y
 
Laatst bewerkt:
Waar moeten we naar toe in Nederland om eens langer dan 5 minuten op een weg te rijden zonder alle oponthoud van verkeerszaken?
Moeten we daarvoor Nederland al uit?
Hoe kom ik hier zo op?
Ik zit een film te kijken van een motortocht door Canada en dan denk ik: Dan kan je echt nog alleen zijn.

Roep maar waar het is in Nederland! Of waar in het buitenland? Europa?
Langs de zeedijk op bepaalde stukken in het hoge noorden?
 
Achterhoek/Twente?

Hangt er ook vanaf wat voor wegen je pakt. Als je alleen maar op N wegen blijft rijden schiet het niet op natuurlijk. Gewoon het buitengebied in en kleine landweggetjes inslaan.
 
Canada, ja, daar kan het idd nog.
Maar ook veel dichter bij huis.
Zweden is onderandere al genoemd. Niet zo bochtig schijnt? Geen idee, ben er nog niet geweest.
Noorwegen anders, ook daar nog niet geweest, maar heb al heel wat filmpjes gezien, en daar blijken toch heel mooie bochtige wegen te zijn.

Het kan ook nog dichter bij huis. Denk even niet aan de putten, barsten, en eeuwig twijfelende koekblikkers aan de ronde punten, en je kan naar Wallonië. Niet in en rond de steden blijven rijden, maar de buitenwegen opzoeken.

Maar misschien moet je dat ook in je eigen streek doen, meer de buitenwegen opzoeken?
 
Achterhoek/Twente?

Hangt er ook vanaf wat voor wegen je pakt. Als je alleen maar op N wegen blijft rijden schiet het niet op natuurlijk. Gewoon het buitengebied in en kleine landweggetjes inslaan.

Dat dus. Als je in Duitsland alleen over B-wegen rijdt kom je ook veel stoplichten en ander verkeer tegen.
 
Als je echt lekker wil rijden moet je weg uit Nederland.

Eigenlijk is elk land ten zuiden van ons mooier rijden en met uitzondering van Belgie zijn de wegen er doorgaans erg goed.

Zelf veel in Spanje, Frankrijk, Duitsland en Luxemburg gereden. Heerlijk slingeren, over rustige wegen, zonder stoplichten, drempels en ook vaak eens wat langer dan 5 minuten rijden voordat je weer in een dorp zit.

Vorige week heb ik me laten verassen door mijn TomTom met een 'spannende route' in Noord Limburg en Oost- en Midden Brabant. Dat viel ook niets tegen, moet ik zeggen.
Het kan dus wel, maar je moet het echt (op)zoeken, en zeker niet via de bewegwijzering gaan rijden, want dan is een groot drama.
 
Ik ervaar precies hetzelfde als de TS. In Nederland kun je niet echt meer zo lekker rijden als je eenmaal verwend bent door het buitenland. Als je al een mooie bocht kunt vinden ligt er altijd een drempel. Ook de drukte speelt echt een rol. Op de openbare weg rijdt je van auto naar auto. Nee in Nederland vind ik het rijden nog niet half zo leuk als in het buitenland.
 
Nee in Nederland vind ik het rijden nog niet half zo leuk als in het buitenland.

Dat vind ik op zich ook wel. Maar ik vind motor rijden in Nederland nog steeds leuker dan op de bank zitten of in een auto rijden.

En wat ook scheelt is dat voor mij rijden in het buitenland bijna altijd vrije tijd is en rijden in Nederland ook vaak gewoon vervoer is (waarbij ik dan wel zoveel mogelijk de snelweg en N-wegen probeer te vermijden). Dat is dus ook een andere mindset.
 
Dat vind ik op zich ook wel. Maar ik vind motor rijden in Nederland nog steeds leuker dan op de bank zitten of in een auto rijden.

En wat ook scheelt is dat voor mij rijden in het buitenland bijna altijd vrije tijd is en rijden in Nederland ook vaak gewoon vervoer is (waarbij ik dan wel zoveel mogelijk de snelweg en N-wegen probeer te vermijden). Dat is dus ook een andere mindset.

Dat maakt natuurlijk een groot verschil. Met de motor naar werk is voor mij geen optie (korte afstand) dus motorrijden is voor mij puur plezier en hobby.
 
Ik ervaar hetzelfde, hoe meer kilometers je in het buitenland maakt hoe minder het in Nederland wordt. Moet zeggen dat ik er nog steeds wel van geniet om met mooi weer terug uit het werk even een leuke omweg te maken, maar dat is toch anders. Vorige week sinds lange tijd weer eens hier door de omgeving gereden en gewoon een beetje op de gok wat weggetjes ingeslagen en kijken waar ik uitkwam. Moet eerlijk zeggen dat ik me een paar uurtjes toch best wel vermaakt heb, dus voor een keertje was het best wel weer leuk. Maar iedere keer als ik na een vakantie weer hier door de omgeving rijdt vraag me toch wel weer af wat ik hier eigenlijk nog doe.
 
_O- _O- ,vooral in het weekend.
lekker file rijden :] :]

Afgelopen woensdag weer Letzebourg......heerlijk :t
 
Laatst bewerkt:
Dat maakt natuurlijk een groot verschil. Met de motor naar werk is voor mij geen optie (korte afstand) dus motorrijden is voor mij puur plezier en hobby.

Voor mij is naar het werk ook gewoon een kwartiertje lopen. Maar als ik ergens heen ga is dat bijna altijd met de motor (zowel werk als privé) en van die ringetjes probeer ik ook iets leuks te maken. Maar het is natuurlijk altijd een andere mindset dan gewoon toeren voor de lol.

Als ik dat een dagje doe gaat er een thermosfles koffie mee, pak ik ca. 50km snelweg vanaf Den Haag en weet dan toch altijd wel weggetjes te vinden waar je niemand tegenkomt. En de truc is altijd niet de N-wegen te pakken. Op de Zeeuwsche eilanden is het ook heerlijk rustig, ook in een mooi weekend, zolang je die N-wegen vermijdt. En dan zit ik regelmatig ergens op een dijkje een krentenbol te eten met een kopje koffie en zie ik in de verte een file staan van strandgangers. Terwijl waar ik rij, ik een paar motoren en enkele fietsers tegenkom op zo'n dag.
 
Ontopic O-)

WAAR NOG WEGEN ZONDER DREMPELS, STOPLICHTEN EN STOPLICHTEN

Letzebourg :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan