Overnachten zonder camper/caravan

Ik heb in het verleden ook in een koepeltentje geslapen. Ging prima met een luchtbed en goede slaapzak.
Wat ik ook wel heb gedaan is de open aanhanger, naast de motor in de partytent (3x3) rijden en dan op de aanhanger slapen. Dan lig je toch een beetje van de grond af. Ook hier helpt een luchtbedje en een goede slaapzak weer.

De camper bevalt tegenwoordig overigens nét iets beter :)
 
In de pitbox mag je inderdaad niet overnachten. T gebeurt wel maar t probleem is ook dat t licht steeds aan gaat als je beweegt. Dus een tentje in de pitbox 😀 ik heb een aantal jaren een tent mee gezeuld met motortrailertje. Nu een sleurhut. Wat een verademing !! Eigenlijk meteen moeten doen , ding effe aangepast dat. De motor erin kan. Motor eruit spul terug bouwen en je kan er niks van zien. Kacheltje koelkast alles werkt
 
Zo'n caravan (of camper) is natuurlijk ideaal op het paddock.

Maar dan moet je eerst een redelijke caravan kopen, verbouwen en heb je meestal ook stallingskosten.
En gaat je brandstofverbruik ook aardig omhoog, tov alleen een motortrailer erachter.
Niet zo erg wanneer je 100 km moet rijden, maar 500 km rijden...

Zeker wanneer je ultra-lowbudget wil rijden (Ben mijn eigen sponsor en de grote baas houdt het sponsorbudget laag..), wordt een caravan te duur.

Easy up tent met zijwanden is wel een goed idee.
 
Zelf zit ik elke circuitdag ook hierover te peinzen wat ik ga doen. Het liefste pakte ik de sleurhut mee, echter past de motor hier helaas niet in. Camper huren met de car erachter is helaas niet mogelijk. Tot nu toe elke ochtend op tijd aangereden, maar ook telkens een slopende dag gehad. Hier wil ik eigenlijk vanaf.
 
In september 6 dagen Duitsland huur ik een bestelbus waar de motor in past en waarin ik kan slapen.

Douchen doe ik bij een blonde duitse :) of 6 dagen niet }) Of op het paddock O-)

Busje huren is prijzig maar al met al goedkoper als met de eigen zuipauto en ook hotel.

Op Assen slaap ik lekker bij vd valk. :z

De bijkomende kosten zijn vaak hoger als het circuitrijden ansich .

Als jij je in sep 6 dagen niet doucht dan neem ik een supersoaker mee en zal je wel eens laten douchen :P

In de pitbox mag je inderdaad niet overnachten. T gebeurt wel maar t probleem is ook dat t licht steeds aan gaat als je beweegt. Dus een tentje in de pitbox 😀 ik heb een aantal jaren een tent mee gezeuld met motortrailertje. Nu een sleurhut. Wat een verademing !! Eigenlijk meteen moeten doen , ding effe aangepast dat. De motor erin kan. Motor eruit spul terug bouwen en je kan er niks van zien. Kacheltje koelkast alles werkt

Ja hé? Ik had hetzelfde. Heb nu 3 jaar de mijne nog erg blij mee, maar heb nu een iets grotere gekocht dus als die omgebouwd is gaat de oude weg.

Zo'n caravan (of camper) is natuurlijk ideaal op het paddock.

Maar dan moet je eerst een redelijke caravan kopen, verbouwen en heb je meestal ook stallingskosten.
En gaat je brandstofverbruik ook aardig omhoog, tov alleen een motortrailer erachter.
Niet zo erg wanneer je 100 km moet rijden, maar 500 km rijden...

Zeker wanneer je ultra-lowbudget wil rijden (Ben mijn eigen sponsor en de grote baas houdt het sponsorbudget laag..), wordt een caravan te duur.

Easy up tent met zijwanden is wel een goed idee.

Een slechte nachtrust kan ook duur worden ;) Een opgevouwen motor kost meer :P

Ik rij met caravan overal heen, ja het verbruik is hoger maar het comfort vele malen hoger.
Easy up dus voorheen ook gedaan maar dat geflapper bij sterke wind deed ik geen oog dicht.

Zelf zit ik elke circuitdag ook hierover te peinzen wat ik ga doen. Het liefste pakte ik de sleurhut mee, echter past de motor hier helaas niet in. Camper huren met de car erachter is helaas niet mogelijk. Tot nu toe elke ochtend op tijd aangereden, maar ook telkens een slopende dag gehad. Hier wil ik eigenlijk vanaf.

Caravan aanpassen!
 
Laatst bewerkt:
Iemand wel eens van een daktent gehoord
Past bijna op elke auto.
.aanhanger kan nog steeds achter de auto
En je dekbed / kussen kan gewoon in de tent blijven.
Dus geen extra spullen in de auto.
En ik heb een model dat uitklapt naast de auto(of achter de auto) waaraan je ook een voortent zet en daar past de motor dan weer in.
Een echte aanrader.

https://www.dewitschijndel.nl/dare-to-be-different-140cl-170-cm-ondertent-olive/

Het klinkt als een evt oplossing, is het toepasbaar op elke type auto? Dat heb ik niet gevonden in de beschrijving
 
ik wil ook een easyuptent gaan kopen (dus als er iemand een over heeft hou ik me aanbevolen :) ), maar vraag me ook af of er mensen zijn met een caravan die dat ding voor een circuitdag zouden willen verhuren. Aankoop is niet zo'n probleem. Er is genoeg te vinden voor een paar honderd euro en ik ben handig genoeg om er een deur in te zagen/zetten, maar stallen maakt het weer een dure hobby voor die paar circuitdagen die ik wil gaan doen.
 
Laatst bewerkt:
In een pitbox slapen is idd een optie, maar dan zit je met de kosten van een pitbox huren.
Dan kun je beter een hotel pakken.

Ik heb gekeken naar hotels in de buurt van folembray en ecuyers, maar dan ben je snel 60 euro p.n. kwijt en elke avond naar de Mac is ook niet alles..
En zit je al snel 40 km van het circuit.
Een andere optie waar ik naar gekeken heb is b&b.
Redelijk betaalbaar maar meestal ook een eind van het circuit

Een caravan of grote bestelbus is helaas geen optie.

Wij hebben in het verleden van alles geprobeerd (in de ochtend heen en avond weer terug, hotel, tent met partytent, pitbox), maar voor ons is het meest ideale toch echt een pitbox.. Alles binnen hand bereik, je kunt het goed afsluiten en je hebt ook alle rust en ruimte. Ik kan dit dus alleen maar aanraden. Kost misschien wat meer (wellicht met meerdere delen), maar bespaard je veel moeite en je zit fit op de motor.

Succes!
 
Wij hebben in het verleden van alles geprobeerd (in de ochtend heen en avond weer terug, hotel, tent met partytent, pitbox), maar voor ons is het meest ideale toch echt een pitbox.. Alles binnen hand bereik, je kunt het goed afsluiten en je hebt ook alle rust en ruimte. Ik kan dit dus alleen maar aanraden. Kost misschien wat meer (wellicht met meerdere delen), maar bespaard je veel moeite en je zit fit op de motor.

Succes!

Heb je de caravan nog niet geprobeerd.
Meer ruimte (tenzij je met 2-3 man de pitbox deelt en bijkomend voordeel de meeste spullen kan je in de caravan laten liggen.
 
Heb je de caravan nog niet geprobeerd.
Meer ruimte (tenzij je met 2-3 man de pitbox deelt en bijkomend voordeel de meeste spullen kan je in de caravan laten liggen.

Daar sluit ik mij bij aan. De caravan hebben wij dan ook sinds kort in ons bezit alleen nog niet gebruikt :+ , maar deze optie werd toch door de TS uitgesloten? Wij zijn over het algemeen met 3 man vertegenwoordigd.
 
Fiks barbecuen zorg dat je veel kolen hebt
Sleuf graven, daar de kolen ingooien
Sleuf dichtgooien met de grond die je er VTV uitgeschopt hebt
Slaapzak erop en welterusten

Zo deden wij dat vroeger altijd😁


Gr JORGOSSSSS
 
Wanneer je de kosten kan delen, is een racecaravan ideaal(mits er meerdere motoren in passen)
1x aanschafkosten en jaarlijks onderhoud en stallingskosten die je kan delen.

Ook is een pitbox een serieuze mogelijkheid met meerdere mensen, maar heb begrepen dat bv Assen bewegingsmelders heeft, dus wanneer iemand beweegt of moet pissen, floept elke keer het licht aan...
En volgens mij mag je in de pitbox in Assen officieel niet overnachten...
 
Wanneer je de kosten kan delen, is een racecaravan ideaal(mits er meerdere motoren in passen)
1x aanschafkosten en jaarlijks onderhoud en stallingskosten die je kan delen.

Ook is een pitbox een serieuze mogelijkheid met meerdere mensen, maar heb begrepen dat bv Assen bewegingsmelders heeft, dus wanneer iemand beweegt of moet pissen, floept elke keer het licht aan...
En volgens mij mag je in de pitbox in Assen officieel niet overnachten...


Ideetje?
 
Laatst bewerkt:
Wij nemen voortaan altijd een hotel. Te vaak helemaal gaar op een circuitdag gestaan door te kort aan slaap.

Kost wel best wel wat meer, maar het is het mij waard
 
Terug
Bovenaan Onderaan