Aprilia SR Max 300cc

Gisteren m'n eerste ritje gedaan met m'n Malossi luchtfilter.
Zit waarschijnlijk tussen m'n oren maar hij voelde sneller tussen 60-100 km pu....vreemd.

Maar heb wel lichtere rollen nodig, want bij volle acceleratie gaat hij naar 8.000 RPM en dat kan hoger.

Ook heeft hij door luchtweerstand moeite om m op topsnelheid te krijgen.
Vanaf 135-140 krijgt hij m niet verder, maar ff slipstream en dan gaat hij wel harder.
Hopelijk met lichtere rollen wel door die blokkade.
En zo niet dan in ieder geval n snellere acceleratie

Let op: bij 140 gaat die net 124 GPS :')

Opabert: weet dat je niet graag valt en zeker niet in herhalingen, maar hoeveel grams rollen gaven nou de snelste acceleratie?

En Jan: kan ik dr pulley rollen gebruiken of moeten die dan van n ander gewicht?
Nog iets voor jou: zo'n dr pulley hit clutch, zou dat bij mij ook helpen of moet ik dan juist zwaardere rollen nemen?

Hm, die dr pulley rollen zijn wel duur zeg! Alleen geschikt als je precies weet welke je moet hebben
Ah, op de site van maskor zie ik het...11 gram dr pulleys
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk dagje vandaag.
Lekker n ritje gemaakt rond t mooie Waver. Kronkelend langs riviertjes, molens etcetera.

IMG_20170827_184136.jpg


IMG_20170827_184151.jpg


Blijft n heerlijke scoot, maar de MP3 van m'n vriendin rijdt me helemaal zoek op de lange baan.
Op acceleratie en op topsnelheid.
 
En in Mallossi vario kan geen Dr pulley zeker niet in combinatie met de Malossi riem.
De riem komt dan te veel omhoog !
Dr pulley alleen in de originele vario.

Onder bij de oliefiller carter vuldop en deksel, daar voel je met je vinger de pakking uitsteken.
Bij Dr Pulley moet je dat stukje pakking heel voorzichtig en zorgvuldig weg snijden met een goed heeeel scherp mesje.
WAAROM?
Omdat bij dr pulley de riem HOGER komt te liggen dan raakt de riem dat stukkie pakking.
Hierdoor bestaat de kans dat de pakking scheurt en door de kracht vd riem tussen de deksel vandaan getrokken wordt met gevolg een fijne olie lekkage in je aandrijving

De pakking steekt onderin ongeveer 3 - 4 mm uit en dat moet heeeeeel voorzichtig weg snijden.
Moet goed glad zijn daar onderin, ik heb het gepolijst ;)

Onderin op de carter HUIS / DEKSEL
daar zet je met een ZWARTE EDDING STIFT een groot zwart vlak.
Zo kan je controleren hoe hoog de riem komt en of de riem de carter raakt.
Zelfde doe je aan binnenkant vd voorste poelie ook om te controleren hoe hoog de riem komt.

Wat jij nu zwart heb gemaakt, had ik een maand na aankoop al gedaan ....
Maar dan met carbon folie hahaha
Daar rijd er maar 1x van rond in Nederland.

Maaarrrr heb dit jaar bar weinig gereden totaal staat er nu 21000 op.
Misschien gaat hij wel weg en komt er iets elektrisch voor terug.

Ik rij tegenwoordig meer op mijn E-racebike tot dik 70km/h voor de wind en de heuvel af.
Natuurlijk is dat gevaarlijk, maar met de motor 200km/h is ook gevaarlijk.
De trap af lopen is ook gevaarlijk
Vrouwen zijn ook gevaarlijk

hahaha hohoho
 
ik ben ook 1.94 rij er zonder problemen op, rij vaak in de eifel uren achter elkaar ook dat is geen probleem, hij zit heerlijk
 
Ik ben er super tevreden mee, rijd lekker en lekker zuinig ook, pittig genoeg zelfs op de snelweg
 
Old and wise,
Time to say goodbye

IMG_20180408_121507.jpg


Zo ziet het eruit als de uitlaat eraf is

IMG_20180408_121520.jpg


Samen met m'n handige schat.

IMG_20180408_121556.jpg


Hij zit erop!!

IMG_20180408_154331.jpg


IMG_20180408_133629.jpg



IMG_20180408_164520.jpg




IMG_20180408_154318.jpg


Het is een G&G uitlaat en ik vond m gelijk prachtig, al zie je ze weinig.
Het is een Italiaans merk. Ik vind m mooier bij m'n scoot passen dan een akra die groter is.
Ook is de G&G goedkoper.

Toch heb ik lang zitten dubben, want hoewel deze goedkoper is dan een Akra, kost deze nog steeds €440.
Pfff wat een geld.
Maar toen ik wat info vroeg aan G&G, schreven ze terug dat ze een kortingsactie zouden doen tijdens de Utrechtse Motorbeurs.

Ik schrok want ik was niet van plan om te gaan, maar de korting zou gewoon op de site komen.
Ik keek op de site en ipv €440 nu tijdens de motorbeurs €378. Dat moest ik doen.
5 weken moeten wachten! Maar ze zeiden al: hij wordt op bestelling gemaakt dus zodoende een wachttijd.
Maakte niet uit, want het was toch vreselijk koud.

De uitlaat is echt een stuk lichter. Als ik handen loslaat valt hij nog maar nauwelijks naar rechts. Groot verschil.
Hoe klinkt hij? :}
Veel dikker!

De DB killer kan er gemakkelijk uit, maar ik heb m laten zitten. Hij is perfect.
Stil als je stationair draait, maar als je gas geeft komt die tot leven.
Echt dik!

En ik vind m prachtig. Ook omdat hij omhoog staat.
Eigenlijk staat de originele uitlaat ook zo, maar dat valt totaal niet op. Bij deze zie je dat enorm *O*
 
Laatst bewerkt:
En in Mallossi vario kan geen Dr pulley zeker niet in combinatie met de Malossi riem.
De riem komt dan te veel omhoog !
Dr pulley alleen in de originele vario.


_O-

malossi heeft de maat 20x17 en die zijn er gewoon in Dr Pulley hoor en dat de riem hoger komt kan maar hoeft niet gewoon kijken en enventueel uit shimmen
 
Ik heb mijn snaar van mijn scarabeo 300, dacht ik dezelfde als de sr max vervangen bij 21.000km nog geen schuurtje te bekennen, maar hij wordt wel wat dunner en zakt de topsnelheid een paar km.
Zelf doen kan als je handig ben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan