Almelo en omgeving deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Afgelopen dagen niet gereden, te warm gewoon....lekker in de schaduw en rustig aan.

Wel in de avond geknutseld aan de motor...ik ben nl overgegaan van Garmin naar TT. Mijn Garmin heeft het na bijna 10 jaar het begeven. Touchscreen is voor de tweede keer stuk en aangezien er geen lifetime update op zat was dit een mooie moment om over te gaan naar de betere TT. Kronkelroute optie blijkt vlgs Mr GPS uitstekend te werken en de snelheid is super zoals ik gemerkt heb....
 
Wil niet spammen maar wel even onder de aandacht brengen hier 8-) :]

Voor een ieder die een verbouwde motor of complete zelfbouw heeft is hier van harte welkom :Y

FlyerA3.jpg
 
Afgelopen dagen niet gereden, te warm gewoon....lekker in de schaduw en rustig aan.

Wel in de avond geknutseld aan de motor...ik ben nl overgegaan van Garmin naar TT. Mijn Garmin heeft het na bijna 10 jaar het begeven. Touchscreen is voor de tweede keer stuk en aangezien er geen lifetime update op zat was dit een mooie moment om over te gaan naar de betere TT. Kronkelroute optie blijkt vlgs Mr GPS uitstekend te werken en de snelheid is super zoals ik gemerkt heb....


heb wel een aantal dagen nog wel gereden morgens als het nog geen 25 + was

maar wilde vanmorgen weer op pad ,, miezert het weer.....
maar de hitte is wel weg...
 
Had vandaag ook op pad gewild maar zie er toch maar vanaf...

Ben nog steeds op zoek naar een motor voor erbij. Dealers hebben genoeg staan maar op veel motoren zitten veel beschadigen. Als ik kijk hoe mijn oude motoren erbij staan dan vind ik sommigen motoren (van heel recente bouwjaren) er niet meer uitzien ondanks hun lage km stand. Neem nu bijvoorbeeld het balhoofd waar de sleutels op hebben liggen rammelen, soms compleet versleten tot op het (blanke) metaal. Ik dacht dat motorrijders altijd heel erg zuinig op hun spullen waren maar dat blijkt in de praktijk niet altijd zo te zijn..

Jammer maar we blijven zoeken...

Fijn weekend allen!
 
Had vandaag ook op pad gewild maar zie er toch maar vanaf...

Ben nog steeds op zoek naar een motor voor erbij. Dealers hebben genoeg staan maar op veel motoren zitten veel beschadigen. Als ik kijk hoe mijn oude motoren erbij staan dan vind ik sommigen motoren (van heel recente bouwjaren) er niet meer uitzien ondanks hun lage km stand. Neem nu bijvoorbeeld het balhoofd waar de sleutels op hebben liggen rammelen, soms compleet versleten tot op het (blanke) metaal. Ik dacht dat motorrijders altijd heel erg zuinig op hun spullen waren maar dat blijkt in de praktijk niet altijd zo te zijn..

Jammer maar we blijven zoeken...

Fijn weekend allen!

_O- Het is ook een gebruiksvoorwerp , geen etalage materiaal . Je heb toch ook niet geen sex met je partner om het vers te houden voor de volgende _O-

Dat motorrijders "zuinig" zouden zijn is een algemeen sprookje , pas naar zandvoort geweest , werd bij de technische keuring door andere deelnemers uitgelachen door hoe de motor er uitziet .... ja is allemaal bij elkaar gesprokkelt maar wel technisch in goede staat ..... De ene na de andere met zn mooie bling of patser motor werd afgekeurd . Leuk dat je een mooie durre fiets heb gekocht , Beetje jammer dat ze dan geen geld meer hebben voor onderhoud :N |(

RjIwhzCR6zHTvvvwg4Ib0gqBZda5fQbZLbK2m4E0IXM%2C-JrIa5LTuEad9lnLNTXvry_QFtcgd1qIRVZ2jssfunI

TSrWAN6-3NmHF_9zzKwU5ZrWOTxgXoN8pR7fFQbsZQo
 
Had vandaag ook op pad gewild maar zie er toch maar vanaf...

Ben nog steeds op zoek naar een motor voor erbij. Dealers hebben genoeg staan maar op veel motoren zitten veel beschadigen. Als ik kijk hoe mijn oude motoren erbij staan dan vind ik sommigen motoren (van heel recente bouwjaren) er niet meer uitzien ondanks hun lage km stand. Neem nu bijvoorbeeld het balhoofd waar de sleutels op hebben liggen rammelen, soms compleet versleten tot op het (blanke) metaal. Ik dacht dat motorrijders altijd heel erg zuinig op hun spullen waren maar dat blijkt in de praktijk niet altijd zo te zijn..

Jammer maar we blijven zoeken...

Fijn weekend allen!

Je moet ook niet voor een dubbeltje eerste rang willen zitten ;)

Zie dat bij veel grote handelaren. Kwaliteit van de motoren is gewoon laag.
Veel kleine beschadigingen, geen historie, etc. Ook bij jonge motoren.

Zoals die eigenaar aangaf, je moet de goedkoopste zijn van Nederland, anders komen de mensen niet. Als je 500,- meer probeert te vragen voor een veel nettere motor blijft hij staan.
 
Ik heb met geen letter over geld gehad maar normaal gesproken wil je iets nets en iets goeds voor je centen. Ik weet het niet hoor maar als jullie iets kopen voor veel geld en het zit vol met krassen en deuken dan ben of een idioot of het interesseert het je geen barst. Als je een wijf uitzoekt dan trouw je toch ook niet met de eerste de beste "Heks" die je tegenkomt. Ik neem aan dat je iets zoekt wat je aanstaat en niet waar iedereen overheen is geweest en die compleet beschadigd is. Wil je dat toch dan moet je misschien necrofiel worden of zo...

:+ ;)
 
Zoals die eigenaar aangaf, je moet de goedkoopste zijn van Nederland, anders komen de mensen niet. Als je 500,- meer probeert te vragen voor een veel nettere motor blijft hij staan.

Dan heeft die eigenaar het niet goed begrepen want ik geef liever 500 meer voor een nette en goede motor dan dat ik die 500 in de zak hou en een niet goed uitziende of slechte motor koop.

Ik snap je punt wel, maar ik heb hier een paar motorfietsen staan die er gewoon als nieuw uit zien en dat kunnen de meesten van dit forum wel beamen. De één is van 1992 een ander van'96 en nog één van '06 en met elkaar goed voor ruim 170000 kilometer.
 
Ik heb met geen letter over geld gehad maar normaal gesproken wil je iets nets en iets goeds voor je centen. Ik weet het niet hoor maar als jullie iets kopen voor veel geld en het zit vol met krassen en deuken dan ben of een idioot of het interesseert het je geen barst. Als je een wijf uitzoekt dan trouw je toch ook niet met de eerste de beste "Heks" die je tegenkomt. Ik neem aan dat je iets zoekt wat je aanstaat en niet waar iedereen overheen is geweest en die compleet beschadigd is. Wil je dat toch dan moet je misschien necrofiel worden of zo...

:+ ;)

_O- :Y _O- :+

Tja dat is zo idd :Y , maar aangezien dat de afwerking (verf,blankelak etc) tegenwoordig minimaal is , want goedkoop produceren en duur verkopen . heb je dat al snel .

Dat was in t verleden toch wel beter :Y
 
Dan heeft die eigenaar het niet goed begrepen want ik geef liever 500 meer voor een nette en goede motor dan dat ik die 500 in de zak hou en een niet goed uitziende of slechte motor koop.

Ik snap je punt wel, maar ik heb hier een paar motorfietsen staan die er gewoon als nieuw uit zien en dat kunnen de meesten van dit forum wel beamen. De één is van 1992 een ander van'96 en nog één van '06 en met elkaar goed voor ruim 170000 kilometer.

Dat weet ik, vandaar ook het grapje van voor een dubbeltje op de 1e rang :)

Maar blijkbaar zijn mensen die willen betalen voor iets goeds in de minderheid.
 
Dat weet ik, vandaar ook het grapje van voor een dubbeltje op de 1e rang :)

Maar blijkbaar zijn mensen die willen betalen voor iets goeds in de minderheid.

Ik begrijp wel dat mensen zo weinig mogelijk willen geven, het leven is al duur genoeg natuurlijk maar als het je hobby is en je bent motorliefhebber dan zou ik het wel weten.

Een hobbyvoetballer die zijn hobby een beetje serieus neemt gaat ook niet in het veld staan met Action voetbalschoenen als hij iets meer te besteden heeft. Ik zou dat wel doen, maar ik haat dan ook voetbal..
Om maar even in de motor-taal van Guy Martin te blijven: ""I have nothing against football. It just seems very wastefull losing two hours of my life to watch 22 millionairs on TV chasing a bag full off wind in their underwear"

:+ ;)
 
Ik heb met geen letter over geld gehad maar normaal gesproken wil je iets nets en iets goeds voor je centen. Ik weet het niet hoor maar als jullie iets kopen voor veel geld en het zit vol met krassen en deuken dan ben of een idioot of het interesseert het je geen barst. Als je een wijf uitzoekt dan trouw je toch ook niet met de eerste de beste "Heks" die je tegenkomt. Ik neem aan dat je iets zoekt wat je aanstaat en niet waar iedereen overheen is geweest en die compleet beschadigd is. Wil je dat toch dan moet je misschien necrofiel worden of zo...

:+ ;)
Heeft met de generatiekloof te maken Henri....uitzonderingen daargelaten. Het gaat ze te gemakkelijk af cq gemakkelijk gemaakt vandaar een chronisch probleem bij de schuldsanering....

Overall lenen gebruiken daarna wegpleuren....en op naar de volgende is de gedachte.


Gebruiksartikel tuurlijk, voor mij ook maar ondertussen wel netjes onderhouden. Vandaar dat mijn speeltjes er netjes bijstaan....ook op gezocht mbt mijn laatste aankoop...de VFR.
 
Laatst bewerkt:
_O- :Y _O- :+

Tja dat is zo idd :Y , maar aangezien dat de afwerking (verf,blankelak etc) tegenwoordig minimaal is , want goedkoop produceren en duur verkopen . heb je dat al snel .

Dat was in t verleden toch wel beter :Y

Bij sommige merken is dat inderdaad zo. IK hoor dat ze bij de nieuwe Yamaha's dat ook hebben gedaan. Ik heb in 2006 een nieuwe BMW gekocht maar je mag komen kijken als je wilt, daar zitten geen beschadigingen, roest, blaren of andere narigheden aan. Ook niet na 70000 km.

Het kan wel maar ze doen het gewoon niet. Te duur en te weinig winst maken inderdaad. Of het een goed idee is van die motormerken vraag ik me af. De vele Engelse merken die erg vroeger waren wilden ook niet met de tijd mee en nu zijn vrijwel alle Engelse merken (op Triumph en in kleine mate Norton na) verdwenen. Ooit is hier een zeer interessant boek (whatever happened to the British motorcycle industry) over geschreven. Ook het feit dat ze in eerste instantie weigerden om horizontale carters te maken i.p.v. die lekkende verticale carters. Als je het boek in een PDF bestand wil hebben kan ik je het via een mail sturen..
 
Heeft met de generatiekloof te maken Henri....uitzonderingen daargelaten. Het gaat ze te gemakkelijk af cq gemakkelijk gemaakt vandaar een chronisch probleem bij de schuldsanering....

Overall lenen gebruiken daarna wegpleuren....en op naar de volgende is de gedachte.


Gebruiksartikel tuurlijk, voor mij ook maar ondertussen wel netjes onderhouden. Vandaar dat mijn speeltjes er netjes bijstaan....ook op gezocht mbt mijn laatste aankoop...de VFR.


Zo is het Wil. Als ik ergens keihard voor moet werken dan wil ik er ook iets moois en goeds voor. Ik zie bij jou hetzelfde, zoeken naar een nette goede motor die aan jou maatstaven voldoet. Ik weet dat jou motoren ook na jaren gebruik nog in uitmuntende staat zijn. Zo hoort het, ook zal het niet bij iedereen zo zijn helaas..

Tja, met "gebruiksvoorwerpen" hoor je in mijn ogen ook zuinig te zijn. Een auto is ook een gebruiksvoorwerp maar als ik morgen met mijn klompen aan, m'n benen op het dashboard leg van mijn buurmans hagelnieuwe Mercedes en daarbij een paar flinke krassen maak op z'n teller unit dan zal die vast niet zeggen van dondert niets, het is maar een gebruiksvoorwerp...

:+ ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik had mijn zumo 550 bijna in de ‘otto’ gegooid...even op MP gezet en verkocht, de koper komt als het goed is vanmiddag ophalen..... ;)
 
Laatst bewerkt:
Toevallig.

Ik heb afgelopen week mijn ouwe trouwe Garmin Streetpilot 2820 verkocht. Was ondertussen bijna 12 jaar oud maar ik had al een paar jaar een Zumo 590. Die TomTom doet het mooi op de kronkelroutes, beter dan de Zumo met het normale standaard kaartmateriaal. Heb er ook een motorkaart in zitten en dan komt ie aardig overeen met de Tomtom. Als ik nu weer een nieuwe Navi zou willen hebben neem ik de TomTom zeker mee in mijn overwegingen...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan