Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja als ik iemand met kijk op de staat van zo'n motor mee moet nemen dan zou ik hier iemand lief moeten vragen of die dat voor mij wilt doen denk ik O-)
Heb verder niet echt iemand in de omgeving die dat weet helaas
 
Tja als ik iemand met kijk op de staat van zo'n motor mee moet nemen dan zou ik hier iemand lief moeten vragen of die dat voor mij wilt doen denk ik O-)
Heb verder niet echt iemand in de omgeving die dat weet helaas


Woonde je nu in de regio Eindhoven dan had ik je wel kunnen helpen.

Anders, een goede motorzaak weet dondersgoed wat zij verkopen.Een motor heeft algauw een honderdje of 6 aan verborgen onderhoud.vaak zie je motor te koop voor 2400 euro in tip top staat en ook qua techniek.En elders een andere handelaar of partikulier verkoopt dezelfde voor 1600 euro.Persoonlijk ga ik liever voor die ene van 1600 euro en laat er dan voor 600 euro aan versleutelen.Let hierbij ook goed op de km standen.

Probeer als het eventjes kan een injectiemotor te bemachtigen :t
 
Het liefste een stoere naked 2 cilinder dacht ik eerst
Maar nu ik de lesmotor Yamaha XJ600 naked heb gereden vind ik dat ook wel leuk eigenlijk en dat is een 4 cilinder dus iets soortgelijks denk ik zo
 
Het liefste een stoere naked 2 cilinder dacht ik eerst
Maar nu ik de lesmotor Yamaha XJ600 naked heb gereden vind ik dat ook wel leuk eigenlijk en dat is een 4 cilinder dus iets soortgelijks denk ik zo


Oke :t , niet de allerjongste XJ600 meer maar zelf kijk ik altijd uit naar dit type advertenties.

≥ Yamaha XJ600 Diversion - Motoren | Yamaha - Marktplaats.nl


of via een dealer

≥ YAMAHA XJ 600 S DIVERSION (bj 1994) xj600 xj 600 XJ600 - Motoren | Yamaha - Marktplaats.nl
 
Laatst bewerkt:
G E E N NIEUWE! (tenminste, dat zou ik doen)

want gehdeid dat je 'm het eerste jaar een (paar) keer neerlegt.

Nou nou, dat is misschien iets overdreven. Maar ik zou inderdaad ook geen nieuwe kopen.

Lenen doe voor een motor doe ik trouwens ook niet. Het is voor mij pure luxe. Ik heb begin vorig jaar via een kennis voor 1250 een Honda CBR 600F op de kop kunnen tikken en dat ding doet het nog steeds keurig. Nog niet laten vallen trouwens ;)

Oh ja sorry ik bedoelde dan eigenlijk de XJ6N
Al die namen ook :P

Ik heb op precies dezelfde uitvoering en kleur gelest en afgereden :)
 
Laatst bewerkt:
Een lening afsluiten voor een motor zou ik sowieso niet doen, daar ben ik niet zo van.
Ik spaar rustig door tot ik de juiste motor kan kopen, eentje die ik echt graag zou willen.
Het nadeel daarvan is dat ik nu al 2 maanden niet heb gereden.... misschien binnenkort maar eens een weekendje een motor huren, of zou dat zonde van het geld zijn?
 
Een lening afsluiten voor een motor zou ik sowieso niet doen, daar ben ik niet zo van.
Ik spaar rustig door tot ik de juiste motor kan kopen, eentje die ik echt graag zou willen.
Het nadeel daarvan is dat ik nu al 2 maanden niet heb gereden.... misschien binnenkort maar eens een weekendje een motor huren, of zou dat zonde van het geld zijn?


Welnee huren en waarom niet? Lekker afraggen vuil retour brengen 😄😁 en geen onderhoud kosten.

Let wel goed op het eigenrisico hoogte met schade en of je deze deels kunt afkopen?
 
Vinden jullie het 'oortje' dat de rijschool verschaft prima of nemen jullie toch zelf een afspeelapparaat mee? Wat de rijschool gebruikt vind ik persoonlijk niet echt comfortabel.
 
Het nadeel daarvan is dat ik nu al 2 maanden niet heb gereden

Dat vind ik echt wel een probleem. Als je je rbw haalt, kun je nog niet rijden. Daarvoor moet je eerst 10.000 km zelf hebben gereden. Nu je niet rijdt, verleer je ook datgene wat je hebt geleerd. Ik zou zelfs weer een les nemen voordat je gaat rijden.

En ik zou een motor kopen van €200 om op te kunnen rijden, totdat je je droommotor kunt kopen.
 
Kopen jullie zo'n motor direct met spaargeld na alle dure lessen + outfit ook aangeschaft te hebben of nemen jullie er een lening voor of.. andere optie?

Ik had al wat geld gespaard dus kon ik gelijk na het examen een motor kopen, en de outfit had ik al voor het lessen. Ik ben ook gelijk heel veel gaan rijden, om het echt te leren.
 
Hmm ok het zou mijn plan ook wel zijn om gelijk na het het behalen van het rijbewijs te gaan proef rijden en een leuke motor te kopen
Maar ja, laat ik maar niet op de zaken vooruit lopen
Eerst de examens halen
 
Hoi, Nieuw hier! Wel al enkele maanden mee aan het lezen en tips&trucs afgekeken. Waarvoor allen dank! Heel bruikbaar. Nu bezig met AVD lessen, 26-06 moet de dag gaan worden waarop ik het oortje vaarwel kan zwaaien.

Lessend rijbewijs: (A)
Eerste rijles: 27-03-2018
Theorie: 04-04-2018
AVB: 23-04-2018
AVD: 26-06-2018 als het goed is :]
Rijschool: Leeuw Eindhoven (fijne rijschool, heel flexibel met plannen en een eigen AVB terrein wat tevens de examenlocatie is)
Lesmotor: CBF 600 N (oudje, maar degelijk)

Ook van plan om in eerste instantie een motor te kopen voor niet al veel geld. Zat aan een Fazer 1000 of diversion 900 te denken, maar zal dit nog moeten bezien tijdens proefritten. Zoals de nick doet vermoeden trekken choppers me ook wel maar wil eerst kilometers maken op een semi toermotor.

Al met al, heel veel zin in! Tot zo ver mijn te lange intro.
 
Laatst bewerkt:
Welkom. Nog kleine 4 weken voor je AVD examen.

Is het niet handiger om een motor te halen met kleinere cilinderinhoud? Een Fazer 1000 is best wel een flinke.
 
Thanks Khayma, zat er puur om de zithoogte aan te denken om naar een zwaardere fiets te zoeken, zijn vaak toch wat hoger. Ben zelf 1.95m. Zal het moeten ervaren tijdens proefritten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan