suzuki gsx 400 e HELP

roelofhil

Rookie
22 nov 2017
25
2
Emmen
Wie oh wie denkt even mee.
De 2 cilinder gsx 400 E liep altijd goed
Voor kort begon hij op 1 cilinder te lopen , waarna hij soms de 2e pakte en er tussen uit ging.
Een paar nieuwe bougies gezet 1 bleek toch door te slaan.
Toen ging het even goed en na een poosje begon hij weer.
De laatste maal proberen te starten soms even aan dan direct weer uit.
Op een gegeven moment stroomde overal benzine uit(overloop)
benzine toevoer afgesloten---maar stroomde zeker een 20 minuten door potjes geplaatst die de donkere benzine opving.
De tank verwijderd ---bougie test nette vonk---tank controle ivm roest afzetting filter schoon.
Toen het luchtfilter eruit gehaald deze was voor de helft drijfnat van de benzine.
Langzaam aan denk ik aan de ontsteking die verlopen is-----maar ja kan dat zomaar?
geen idee.
Daarom de vraag heeft iemand van jullie een idee of suggestie wat ik nog kan proberen.
Heb zelf een klein budget dus de garage is het laatste waar ik aan denk.
groet Roelof
 
zo hij is heel schoon geworden door Dasty. Helpt echt.
Vanmiddag naar een motorzaak geweest met mijn benzinekraantje die zomaar spontaan begon te lekken. Niets te krijgen wat ik nodig had. Dus nu via een motoronderdeshop.nl Een 2e hands voor 12 euro besteld. Bij de motorzaak zei men als alles in elkaar zit kunnen wij hem goed synchroon afstellen. Maar even bijgaan zei hij.
Dus achter het huis een dikke jas aan en morgen monteren van de caburateur. En dan wachten op de benzine kraan.
 
caburateurs geplaatst nu nog kijken hoe het zit met de benzine aansluitingen
1e dikke vanaf de tank naar de verdeler tussen de caburateurs. nr 62
verder 3 aansluitingen waarvan ik niet meer weet wat waar van is
zie tekening boven 54 ben 55 ik weet dat er vanaf de tank nog een dunnere gaat naar 1 van de caburateurs en er een overloop is ----maar wat is wat
 
is het nodig een O ring te plaatsen onder het blok voor olie aftappen
zie nu niets (of misschien weg gevallen in een opvang bak)
Voor aftappen heb je een opvangbak nodig.

Daarna is het de bedoeling dat je een nieuwe pakkingring (meestal koper) gebruikt bij de aftapbout. En die bout op juiste moment aandraaien.
 
heb inmiddels alweer een rondje gereden
alleen met de kou heeft hij veel choke en gas nodig dan voorzichtig laten draaien.
en met een beetje geluk blijft hij lopen.
eenmaal warm dan gaat het redelijk goed.

nog tips van harte
 
zo revisie van de carburateurs gedaan. En hij loopt weer.
alleen het synchroniseren moet nog gebeuren. want hij heeft het wel moeilijk om aan de gang te blijven.
2 motorzaken bijlangs geweest
nr 1 wachttijden tot meer dan een maand en nr 2 neemt dit soort klussen niet aan.
nog iemand suggesties in de buurt van Emmen *O*
 
Synchroniseren wordt vaak genoemd als oorzaak van slecht lopen, maar dat is zelden terecht.
Tenzij er iemand aan heeft zitten prutsen kan dit niet de oorzaak zijn. Verloop door slijtage is echt heel gering, evenals verloop na kleppen stellen.
 
Zo een hele tijd verder.Na mijn vraag bij een motorzaak wat ultrasoon schoonmaken koste volgens hem 6 uur a 40 euro, daarvoor heb ik nieuw een ultrasoon apparaat met vloeistof.
Toen kwam ik een goeie bekende tegen die heel wat vlieguren heeft ,de vraag kwam hoe is het met het motor rijden ---even kort uitgelegd---wat verbaasd me hij zei; he zoveel kom dinsdagmiddag maar langs ik heb zo,n ding op de plank staan nemen wij een bak koffie en even bij kletsen dat kost niks.
DUS
D,r kwam toch een smeer uit en vettigheid .
Dus daarna geinstalleerd en BRRRMMM LOPEN. Yipppeee.
Nu moet de lucht verhouding nog even ingeregeld worden
Bedankt voor alle goeie adviezen
Roelof
 
Vervolg caburateur afstellen gsx 400e. Vandaag de tank los gemaakt klein balkje eronder om de lucht toevoer te kunnen instellen
1 bougie los en andere kant proberen af te stellen verneem dat hier iets veranderd hij loopt dus op deze cilinder.
toen de andere kant geprobeerd loopt niet ook na lucht toevoer proberen af te stellen.
Vorig jaar dus ultrasoon schoon gemaakt. hij reed ooit 1 op 20 nu ongeveer 1 op 7 tips .
 
Vonkt je bougie ❓ Als je weinig rijdt, kan ook je carb zomaar weer verstopt zijn, vooral als je E10 tankt. Dat is rommel. Heeft de motor wel eens een fatsoenlijke (echte 😉) beurt gehad ❓ Ik heb de indruk dat dit de hoogste tijd daarvoor is, wil je niet van het één in het andere probleem blijven vallen. En rust roest, ook bij motoren, regelmatig rijden is gewoon het beste.
 
VONKT GOED
vorig jaar ultrasoon gereinigd.
tank e95 sinds ik de motor heb zijn er alleen accu ketting en tandwielen en achterband op gekomen.
geen grote beurt of afstelling
heb klein budget afgekeurd.
zal eens informeren wat de kosten zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: AWH
Terug
Bovenaan Onderaan