Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 34

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik dacht vanmiddag lekker met de SP1 naar mijn werk te gaan.
lerenpak aan, helm op. starten en niks.......
accu lijkt voldoende prik te hebben als ik de brandstofpomp hoor draaien en de claxon werkt ook.
van de week maar eens met een multimeter in de weer. ik verdenk het startknopje

Ik had laatst ook accu problemen.
Contact aan, benzine pomp hoorde je, lichten deden het, claxon ook, starten ho maar. hij probeerde wel te starten zonder aanslaan.
Aan de startkabels incl auto, zelfde verhaal.
Accu vervangen en startte weer als een zonnetje. Gelijk een lithium accu erin gezet!
 
mijn accu is in de 7 jaar dat ik hem heb nog nooit vervangen, zou wel kunnen
Ik had laatst ook accu problemen.
Contact aan, benzine pomp hoorde je, lichten deden het, claxon ook, starten ho maar. hij probeerde wel te starten zonder aanslaan.
Aan de startkabels incl auto, zelfde verhaal.
Accu vervangen en startte weer als een zonnetje. Gelijk een lithium accu erin gezet!
 
Als er verder níks gebeurd als je op 't knopje drukt, denk ik niet snel aan de accu eerlijk gezegd..
Ik zou eens bij de contactpunten/stekkers beginnen vanaf 't knopje en verder.
 
Vandaag even nieuw rubber er omheen laten leggen, Michelins PP3.

Moet de underslung en de kuipbouten set nog steeds doen, maar nog steeds geen zin in gehad. Zweet me al helemaal suf als ik met mijn ogen knipper, dus denk dat ik die aankomend weekend icm de nieuwe remblokken voor maar even ga doen.
 
Thnx, wellicht nog meer tips op het wereldwijde web _O-
Geen idee eigenlijk, er komt nog wel eens wat moois voorbij op www.rc51forums.com, verder heb je de groepen op Facebook nog (enige reden dat ik op FB zit, verder doe ik er ook niet veel mee).
 
Vandaag even nieuw rubber er omheen laten leggen, Michelins PP3.

Moet de underslung en de kuipbouten set nog steeds doen, maar nog steeds geen zin in gehad. Zweet me al helemaal suf als ik met mijn ogen knipper, dus denk dat ik die aankomend weekend icm de nieuwe remblokken voor maar even ga doen.

Wederom thnx Ghetto Bassie, zit er een motivatie achter de keuze voor de michelin PP3? Ik als nieuwkomer lees met veel plezier/interesse het grote VTR topic. Wellicht is het iets om aan het begin zaken toe te voegen naast de mod's welke olie, banden, filters men het best kan gebruiken (blijft natuurlijk vaak een persoonlijke keuze) maar waarom het wiel twee keer uitvinden/proberen :t
 
Nou, had eerlijkgezegd de Conti roadattack 2evo in gedachten omdat ie een harder middenvlak heeft en wellicht daardoor beter is voor mijn rijstijl (veel rechttoe rechtaan ritten). Maar ik kon van een kennis het setje PP3 voor een mooi prijsje overnemen (had er maar iets van 300 km mee gereden, maar wilde andere banden ivm circuit). Hiervoor de PP2 gehad en dat waren ook fijne banden.
 
Nou, had eerlijkgezegd de Conti roadattack 2evo in gedachten omdat ie een harder middenvlak heeft en wellicht daardoor beter is voor mijn rijstijl (veel rechttoe rechtaan ritten). Maar ik kon van een kennis het setje PP3 voor een mooi prijsje overnemen (had er maar iets van 300 km mee gereden, maar wilde andere banden ivm circuit). Hiervoor de PP2 gehad en dat waren ook fijne banden.

PP3 zijn zeker goede banden voor op straat hoor. In de regen zijn ze zelfs heel erg goed, maar ik denk dat jouw SP weinig regen ziet...
 
wat bedoel je hier mee?
ik heb vandaag de startschakelaar uit elkaar gehaald. als ik deze door verbindt gebeurt er niks. het is dus net de startschakelaar.
de accu heb ik gedemonteerd en neem ik vanavond even mee naar werk. daar heb ik een goede accu tester. accu is van de winter 1x helemaal leeg geweest, daar knappen ze meestal ook niet van op.
Tik eerst eens een paar keer op de tip-over sensor.
 
PP3 zijn zeker goede banden voor op straat hoor. In de regen zijn ze zelfs heel erg goed, maar ik denk dat jouw SP weinig regen ziet...
Nou.... Dacht vandaag ff met de SP naar de arbeid te gaan. Ja, gisteren droog gebleven, dus vandaag vast ook... |(
Buienradar gecheckt, maar helaas valt er meer dan ik verwacht had. Dat wordt weer poetsen B| :/
 
wat bedoel je hier mee?
ik heb vandaag de startschakelaar uit elkaar gehaald. als ik deze door verbindt gebeurt er niks. het is dus net de startschakelaar.
de accu heb ik gedemonteerd en neem ik vanavond even mee naar werk. daar heb ik een goede accu tester. accu is van de winter 1x helemaal leeg geweest, daar knappen ze meestal ook niet van op.

Zit een sensor onder de kont van de motor die de motor uitschakelt als deze omvalt, soms blijft deze een beetje hangen. Keertje op tikken en hij zal los moeten komen.
 
Verbind de 2 dikke aansluitingen op het startrelais eens met elkaar met een schroevendraaier, als ie dan wel start moet je het zoeken in de aansturing van het startrelais.
Dat zijn de dunne draden op het startrelais.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn 2 varianten van de hotcams. Low mount is de "normale" lage versie, bij de high mount staan ze iets schuiner en komen ze hoog uit bij de punt van de kont.
Ik denk dat ze die benaming er aan gegeven hebben om het verschil in type mee aan te duiden.

Naar mijn idee is de standaard high mount de algemene benaming voor als de dempers volledig langs de kont lopen.
 
Laatst bewerkt:
13882401_1263344483678824_3080057584505226186_n.jpg


Dat zijn de low-mounts
 
De low mount passen, naar mijn idee, precies bij de SP1/2 maar de Banzai zijn gewoon Bruut.
Maar ja, de centjes he.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan