Rit met zelfbouwers en verbouwers

Gelukkig allemaal drukker met rijden op asfalt als op de digitale (snel)weg, heel goed. Vanuit Singapore veel prettige kilometers toegewenst en hopelijk tot de 18e augustus.
 
gplus1753792646.jpg


helaas door omstandigheden
 
Ja, jammer, had zo mooi kunnen zijn. Maar ik rijd op de 18e augustus lekker naar Elburg, en mogelijk komen we daar elkaar dan toevallig tegen. En misschien zijn er meer aan het rijden die dag, dus......
6cugAi42jpDXUFRb9WV_IcscjXZmtMLo0BzwV7-0apn6TBbBlCa-QVdkuADBwK75-JLdAcmO_l9RC18_3T29gLgGVv2PpKKOUplLqzzyFehlWYXlpsSDVL_GhyNZff5pfredt32vmbGEhJYzs0IIL69DTXmOSFH75pNecXGX0QiqhqBnMm1G7uc3_VVYeCh6G9Zj7GvHxfpvxjUjRxRKsuCaWi6E6k1vbZH7KiuBjQ8GcuGTWw1NpNqQ7fMNY33k6Nh6EwIFM5LKmMhFTM6e9QDqXviW6zDA0_8c6GFJ0WC1rjf1FJKUmplUc5m2ObAzjd920zrSa7A_GNiWrSTtBnlfx76c0G83w6noT3agzKgBeaXoq7wPFfmhlr_sWYk8JboyYYUgXjf_wzUxg5NoARW7hfQc-2ZWsZJpeckYwFfmSYeNPJYRz5Gt_MbbajW_H_4mvopyWIgqvoR2RQWZewUqyJI9W1l0uqK64I8wnmMqAxDB1CknKZCO9aXD0oE03Kel0srVV4j25uI2Oa3y3n8rAlWmb6wOp29T7gi05zpHM7Ike9SgOZFM7hkLJJnnGxBxb78BVkPGaUzINrGcISBLxSjtT-UIyq7gelXGZqPAQpypcJrPCDG0SnaJTdwnnH6qGewttXpCCq8YS5PMGp3-8NLNyX6wgA=w866-h563-no


Rode pijl links tanken, ander rode pijlen horeca. Rode stippen plaatsen waar altijd motoren staan, dus daar mogen die van ons ook staan. Ruimte genoeg, horeca genoeg en genoeg te zien!
Altijd gezellig.
 
Laatst bewerkt:
Knutsel,

Van hoe laat tot hoe laat? Ik probeer ook te komen, mits de motor op tijd klaar is :).

Alvast bedankt,
Wim
 
Elburg helaas wat te ver voor mij, ding ook nog leren kennen en gebruiken.
Maar mocht er in Zeeland een meeting zijn dan lijkt mij dat ook wel tof.
Hij is nog niet "zelf"bouw maar wel zelfbouw.
Dat eigen is na de winter zeker klaar (eerder als ik mijzelf ken :P)
 
Ik wil daar om 11.00 aan de koffie zitten en zet de Blauwe vast klaar. Makkelijk als markering voor het parkeren. Vandaag stonden we er met zo,n 25 motoren, ruimte genoeg.
 
Dank je, Knutsel!

Voor mij ook ver, maar zou moeten kunnen, op voorwarde dat mijn risers klaar zijn. Er moet nog een 15 cm diep gat in gefreesd worden voor de bekabeling, en ik hoop dat dat op tijd gaat lukken.

Zonder het ding kan ik momenteel het stuur niet bevestigen, en dus ook niet rijden.

Dat krijg je ervan als jet het enige echte probleem met een XV1900 Midnight Star probeert op te lossen :).

Mvg, Wim
 
Ik krijg hier met regelmaat 1900 voor onderhoud en die hebben de bekabeling door het stuur en die gaat dan netjes om het contactslot de koplamp in. Wat is dan het enige probleem van de 1900??
 
:)

Het enige probleem is dat de tank te klein is, en in mijn geval was :).

Ik heb er ondertussen een 30 liter tank op zitten, i.p.v. de 16 liter versie, gespoten in precies hetzelfde patroon als de oude. Het is dan ook een 2e handse die aan de zijkanten en hoge kant is opengezaagd, stukken ertussen gelast (12 cm hoger), en afgewerkt :). Het probleem is dan dat het stuur niet meer helemaal kan draaien zonder met de tank in aanraking te komen, dus moesten er nieuwe risers op. Die zijn al gemaakt, maar er moest nog steeds een gat voor de bekabeling in gemaakt worden (status per afgelopen zaterdag), en hij moet natuurlijk gemonteerd worden.

Na snij- en laswerk:
full


Na vloeistofdicht maken en plamuren:
full


Nog geen foto's van het spuitwerk :).

De nieuwe risers zijn ge-CNC-t uit één stuk aluminium, met een topstuk om het stuur vast te klemmen, zonder opening tussen de twee helften (voor de stevigheid).

Ik hoop morgen meer te horen.

Mvg, Wim
 
:)

Dat is nu al het tweede jaar dat het mis gaat. Vorig jaar begin april onderuit gehaald door een klein meisje (dat ik niet kon zien, stak niet boven de stoel uit) dat de passagiersdeur van een auto openknalde zonder te kijken. Voordat alle onderdelen bij elkaar waren en de boel gerepareerd was, was het alweer september. Maar 1700 km gereden vorig jaar.

De tank zou afgelopen winter gedaan worden, maar er kwam steeds wat tussen. En toen het zover was dat-ie naar de spuiter kon, zou ik hem 2 dagen moeten missen, dan twee weken rijden met de oude tank, en dan weer een paar weken missen voor passen, afwerken en de risers ontwerpen en draaien. De mensen die het doen zijn wel goed, maar veel te druk, dus i.p.v. de eerate twee dagen heb ik de motor 3 maanden niet gehad ondertussen. Ik kon wel een motor lenen, maar die is niet ideaal voor mijn woon-/werkverkeer (4 dagen op, per week, hotelwerk). Da's goed te doen met mijn Corbin kofferset, maar met een geleende motor zonder zadeltassen of bagagerek is dat niet echt geweldig.

Hopelijk is alles deze week rond, in ieder geval ver genoeg om weer te kunnen rijden :). De tank zit er in ieder geval op, en het meeste is alweer aangesloten :). Als het weer niet teveel tegen zit, ga ik dit jaar wel meer rijden dan vorig jaar, met de motor tenminste :). De verdere detailafwerking komt dan wel deze winter.

Grtz, Wim
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier helemaal geen meldingen van deelnemers gezien, dus het gaat niet door. En er komt ook geen vervolg.
Allemaal veel rijplezier en veilige kilometers gewenst.
 
Ok, jammer.

Mijn motor is helaas ook niet op tijd klaar. Met wat geluk kan ik hem wel zaterdagmiddag ophalen.

Mvg, Wim
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan