*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik de gelukkige eigenaar van een Kawasaki ZX9-R uit 2000.

Aanschouw:

full


Nu ben ik op zoek naar een undertail, korte kentekenplaathouder en misschien ook nog een leuk sportdempertje voor iets meer lawaai.

Heeft iemand van jullie tips waar ik zo'n undertail en korte kentekenplaathouder zou kunnen krijgen? En zijn er sportdempers die jullie aan- of afraden?

Thanks alvast!
 
Welkom Koen, Ik heb je aan de openingspost toegevoegd.

O.a. Ermax maakt undertails etc. Maar is een duur geintje als je het nog moet laten spuiten en zo. 2-dehands in de juiste kleur zijn ze zeldzaam...
undertail-ermax-for-ZX-9-R-98-99-no-compartment-__770300030.jpg

ermax: products-by-bike
 
Laatst bewerkt:
Thanks Sjiefke en Kabouter puntmuts!

Undertail is inderdaad nogal prijzig. Ik wil eigenlijk gewoon een korte kentekenplaathouder, maar aangezien de originele uit één geheel bestaat, ontkom ik volgens mij niet aan die undertail... :/
 
Heren, dames goedendag
Ik heb sinds van het weekend en zx9r van 2004, overjarig model.
Nu moet ik de bandjes vervangen en ben op zoek wat veel en snel
grip geeft, levensduur is niet belangrijk, rij maar een paar duizend
per jaar.

Nu heb ik op mijn laatste mille een setje Pilot Powers er op gelegd, maar
ik ben er helemaal niet meer in thuis.
Dus graag jullie mening wat het beste tegenwoordig is?

Ook ben ik opzoek naar een duo zitje, dus mocht iemand er 1 hebben of
weten te liggen, zou mooi zijn.
gr.
 
Laatst bewerkt:
Indrukwekkende lijst ;)

Maar wat is glascoating en spray coat en waar gaat dat op??


Kan n u een heel heeeel heeeeeeel lang verhaal gaan typen maar zal het kort houden en als je meer wilt weten stuur je me een pb ;)
In plaats van de vertrouwde glans sprays, plastic shine en vaak veel te dure wax ( met korte standtijd ) gewbruik ik altenatieven ;

Motor is bijvoorbeeld gedaan met Gyeon Cancoat, helemaal niet heel duur maar wel heel erg strak en enorm lange standtijd, daarbij gaat het verwijderen van vliegjes en vuil veel makkelijker dan mert een vergelijkbare wax.
Ook kun je gebruik maken van bijvoorbeeld Gyeon Cure om het nog weer op te waarderen / terug te brengen naar de staat waarop het was toen het net aangebracht was.

Volgende stap is de glascoating, echte vloeistof dus ! dit is een stukje ingewikkelder maar heeft nog meer "effect" omdat het echt als een soort laag op de lak blijft liggen is het zelfs kraswerend etc.
Dit is een stukje prijziger maar heeft ook een standtijd van meerdere jaren bij goed gebruik.
Ik ga mn zx9r deze zomer voorzien van glascoating, evenals mn auto ( beide zijn nu gedaan met cancoat en lijken na een jaar nog steeds goed )

Ben geen ster met die foto's uploadden, zal me er in verdiepen en proberen fotos te plaatsen
 
@ koensl :

Gewoon afzagen ! Undertail is overpriced en veel werk/ kosten
en dan gewoon wachten tot je een gebruikte voor het goede jaar in de goede kleur tegen komt ;)

@ Cage : BT016 PRO, ik zweer erbij ! Al zou die S21 zoals Sjiefke zegt ook niet verkeerd zijn
Michelin Pilots moet je bij weg blijven wat mij betreft, teveel verhalen gehoord over de verassing die deze band ineens geeft als hij wel erg warm word
 
@ koensl :

Gewoon afzagen ! Undertail is overpriced en veel werk/ kosten
en dan gewoon wachten tot je een gebruikte voor het goede jaar in de goede kleur tegen komt ;)

@ Cage : BT016 PRO, ik zweer erbij ! Al zou die S21 zoals Sjiefke zegt ook niet verkeerd zijn
Michelin Pilots moet je bij weg blijven wat mij betreft, teveel verhalen gehoord over de verassing die deze band ineens geeft als hij wel erg warm word
Dat Pilot Power verhaal geldt met name voor circuitgebruik. Op de openbare weg hebben een hoop mensen plezier er aan gehad. De nieuwe Michelins heb ik ook nog geen verkeerd woord over gehoord.

Voor de gewone rijder zijn alle moderne banden van A-merken meer dan capabel op de openbare weg. Ik heb met T30's op het circuit gereden. Die bandjes kunnen echt veel meer aan dan je denkt, zelfs die sport-tour soorten...
 
Laatst bewerkt:
Nu ben ik op zoek naar een undertail, korte kentekenplaathouder en misschien ook nog een leuk sportdempertje voor iets meer lawaai.

Heeft iemand van jullie tips waar ik zo'n undertail en korte kentekenplaathouder zou kunnen krijgen? En zijn er sportdempers die jullie aan- of afraden?

Heb zelf een Leovince SKB op mijn 1999 variant zitten, dus zonder linkerpijp. Geeft sportiever geluid dan een orgineel en ploft/plopt ook een beetje als je een beetje in de toeren laat terugvallen. Rijd zelf zonder db-killer maar alsnog niet een asociaal geluid.
 
@Cage: Welkom.
Wat betreft die banden, mee eens met Sjiefke.
Ik heb op mijn 10 zelfs echte tourbandjes zitten.

@ZXRH88: Dat caoting klinkt wel interessant voor iemand als ik die van glimmende motoren houdt :9
 
Dat Pilot Power verhaal geldt met name voor circuitgebruik. Op de openbare weg hebben een hoop mensen plezier er aan gehad. De nieuwe Michelins heb ik ook nog geen verkeerd woord over gehoord.

Voor de gewone rijder zijn alle moderne banden van A-merken meer dan capabel op de openbare weg. Ik heb met T30's op het circuit gereden. Die bandjes kunnen echt veel meer aan dan je denkt, zelfs die sport-tour soorten...


Klopt helemaal wat betreft de pilot powers ;)
een "toer"band is voor de meesten al meer dan genoeg en haal je vaak niet het maximale uit.. maar het duurt toch wel iets langer voor ze echt warm zijn en is de uiteindelijke grip toch net even 1 tandje minder.
Ik kies zelf dus vanwege de weinige km;'s en af en toe een circuit dag dus altijd voor het zachtere materiaal, ook omdat ik dat nu al "jaaren"doe.

Vorig jaar nog op een zx9r gereden met een set van conti er onder ( road of sport attacks ?? ) vond het moeilijk om met iemand anders zn fiets wat dingen uit te proberen maar het eerste wat mij opviel was het compleet andere gevoel dat de voorkant me gaf, fiets was hetzelfde model.. afstelling van veren e.d. kan natuurlijk wel anders zijn
 
@ZXRH88: Dat caoting klinkt wel interessant voor iemand als ik die van glimmende motoren houdt :9


Dat is het ook zeker ! Stuur je me een pb ?!

OT : Iemand hier die me kort en bondig ( en duidelijk :P ) uit kan en wil leggen hoe ik het makkelijkste foto's vanaf mn tel op dit forum krijg ?
Ik heb een Samsung S7 edge met android en sla veel dingen op in Google Drive, gebruikte eerst die andere site die nu niet meer werkt / gratis is.

* ikw eet dat er een how to met instructies op dit forum staat maar hoop dat iemand het me kort en duidelijk kan vertellen :) *
 
Stap 1: Open Postimage.org — Gratis afbeeldingenhost / Foto's uploaden
Stap 2: Klik op "Kies afbeelding"
Stap 3: Selecteer bestand en upload
Stap 4: Kopieer de link bij "Directe link:" bv. https://s22.postimg.cc/ny82rrmg1/Kawasaki.jpg
Stap 5: Klik boven je motor-forum reactieveld op het icoontje met de foto
Stap 6: Plak de link in het veld bij "geef afbeeldings locatie"
Stap 7: Klik "OK" en vervolgens "verstuur bericht"

Stap 5 en 6 kan je ook handmatig doen door de afbeeldingslink tussen (img)...(/img) te typen, je moet dan wel de () vervangen door []

Succes!
 
Vorige was een beetje klein vind ik zelf ;)

20170822_120542.jpg


Beide foto s was de motor net volledig gepolijst en voorzien van de spray coating.
 
Bedankt voor de tips, ik weet nooit zo goed wat ik van die Bridgestones
moet denken.
Ik kan bij een zaak een setje qualifier II aankomen, tegen een prijs
van 285,-, vindt het zelf behoorlijk prijzig.
Is wel incl. gewoon heen rijden en alles laten doen.

Die andere banden die BT S21's en BT 16Pro vindt ik nog behoorlijk
aan prijs, banden zelf zitten tegen de 300 euro aan en dat zonder montage.
ik wilde zelf iets rond de 250 max uitgeven

Oja, iemand misschien nog een open pijp liggen voor een leuke prijs
voor deze bike.
origineel klinkt ook maar zo boring en loud pipes saves life he'
 
Ik wil je absoluut niet voor lul zetten Cage maar de eisen die jij stelt komen niet overeen met een budget stellen.. voor veel grip en korte levensduur betaal je extra ;)

Bt016 Pro betaal ik voor een gemonteerde set minder dan wat jij voor de qualifier betaald dus daar zou ik dan even beter naar zoeken ;)


Persoonlijk adviseer ik je de gulden middenweg ; de S21 of misschien kun je verouderde sets vinden ?! Schelt vaak aan de prijs, nadeel is dat ze vaak al enkele jaren oud zijn.

Nogmaals, wil je niet beledigen of de grond in trappen ;)

Qua pijp heb ik niets meer liggen maar ik adviseer ook een Leovince SBk of Akrapovic oid, als je herrie bak wilt kun je kijken naar zo n can / stubby uitlaat zoals ze veel in de UK gebruiken, zijn te bestelen vvia ebay e.d maar de kwaliteit is minder dan matig en het geluid is vor mij veel te veel
 
Mij zet je niet gauw voor lul haha en eisen vallen wel mee.
Je zegt, je eisen komen niet overeen en vervolgens zeg
je een soort band als in een 016P betaal je minder dan die Dunlop?!
Hier ontgaat het me even en ik ga dat ook niet betalen voor die qualifier.
Die set koop ik voor 190 euro, je denkt toch niet dat ik gekke henkie
ben en dan 285 betaal om een paar bandjes te wisselen haha

En die s21 koste me zo'n 280 excl opleggen, ik weet niet maar ergens
leg ik wel een grens, ik weet veiligheid kent geen grens, maar mijn
portemonnee wel.

Voor rond de 250 is er echt wel een band die heeft wat ik zoek, de vraag
is alleen wat jullie advies en wat jullie ervaringen zijn wat betreft band.

Maar wel bedankt voor je reactie hoor, daar is een forum voor, om mening
uit te delen, toch
 
Dat is het ook zeker ! Stuur je me een pb ?!
Bedankt voor je aanbod maar ik kom momenteel niet toe aan dit soort luxe zaken.
Binnenkort eerst 'normaal' achterstallig onderhoud.

Beide foto s was de motor net volledig gepolijst en voorzien van de spray coating.
:9~
Dat ziet er inderdaad mooi glimmend uit.
Aparte wielen ook.

ik wilde zelf iets rond de 250 max uitgeven
:?
Bij mijn weten kost een fatsoenlijk setje banden ruim over de 300 euro.

Voor rond de 250 is er echt wel een band die heeft wat ik zoek, de vraag
is alleen wat jullie advies en wat jullie ervaringen zijn wat betreft band.
Ik heb geen ervaring met Dunlop of Bridgestone.
 
Mij zet je niet gauw voor lul haha en eisen vallen wel mee.
Je zegt, je eisen komen niet overeen en vervolgens zeg
je een soort band als in een 016P betaal je minder dan die Dunlop?!
Hier ontgaat het me even en ik ga dat ook niet betalen voor die qualifier.
Die set koop ik voor 190 euro, je denkt toch niet dat ik gekke henkie
ben en dan 285 betaal om een paar bandjes te wisselen haha

En die s21 koste me zo'n 280 excl opleggen, ik weet niet maar ergens
leg ik wel een grens, ik weet veiligheid kent geen grens, maar mijn
portemonnee wel.

Voor rond de 250 is er echt wel een band die heeft wat ik zoek, de vraag
is alleen wat jullie advies en wat jullie ervaringen zijn wat betreft band.

Maar wel bedankt voor je reactie hoor, daar is een forum voor, om mening
uit te delen, toch
Als je max 250 wilt uitgeven, dan kan je kijken naar de één na laatste modellen van sportbanden. Dan betaal je niet de hoofdprijs en heb je toch vaak goede banden. Let dan wel even op de dotcode! Voorbeeldje, een setje PP's kon ik voor minder dan 200 krijgen (exacte prijs weet ik niet meer) maar heb dat niet gedaan omdat ik teveel circuit rij. Voor normale / sportieve kilometers op de openbare weg zijn het topbanden.
Check anders even het motorbanden topic en stel daar je vraag :).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan