routes in de buurt van Bozen

Yke

MF veteraan
8 feb 2011
1.575
61
Bakkeveen
Hallo,
Heeft iemand nog leuke routes met veel bochten in de buurt van Bozen?
Wil deze zomer die kant op gaan.
Had al gevonden dat de sella ronda erg leuk is, iemand nog meer ideeën?
alvast bedankt!
 
routes ?
Man, alles is daar mooi rijden.

maar als je echt iets "hollands" wil doen:
Richting Merano en San Leonardo..
Ga dan de Passo Rombo op (Timelsjoch), en draai dan bij het Mauthaus om. hoef je niet te betalen, en heb je 2x de fun.


Stelvio is een classic, en gratis, maar errug druk.
De Gavia is leuker, dus als je toch de kant van Bormio op gaat: Gavia.

Edit..

de poser-foto...
28744345553_aa1074c6bc_b.jpg

De panniers stonden al bij een Gasthaus in Merano, en ikke lekker even die pas over+terug. Gaaf!

En de poser-route: komend uit Austria, eerst de Stelvio en de Gavia, dan naar Merano en de Timmelsjoch op+neer
1ef466d85d1459d957e25fa900d66e2a

Volgende dag zuidwaarts, voor fotos bij Lago di Garda, Ferrari-fabrieken en Pisa-tower.
Bestemming was een korte gig in Rome.
Good Memories.
 
Laatst bewerkt:
Maak en ontdek je eigen routes is toch veel leuker wat kan je daar nu verkeerd rijden.
en als je wat gemist hebt denk ik altijd ,mooie reden om eens terug te gaan
 
Dat is zeker allemaal waar maar het was meer zoiets van als je daar toch in de buurt bent dan zou het zonde zijn als je daar niet bent geweest of iets dergelijks.......
 
Tsja zoals al vermeld, alles daar is mooi, zit er zelf vanaf de 21e juli.
Wil ze eigenlijk bijna allemaal rijden, Timmelsjoch, Penser Joch, Sella, Pordoi, Grödnerjoch, Würzjoch, Mendelpass....ik kan nog wel effe doorgaan.
Kijk effe in het Dolomieten topic, daar staan links voor alle passen.

Grtz Floris
 
Vorig jaar heb ik een stuk gereden boven Bolzano, volgens mij de SP99/98, door een naaldbos. Na de overvloed aan bergpassen en haarspeldbochten (supermooi rijden natuurlijk), was dat wel een welkome afwisseling: minder hoogte verschil, meer glooiende bochten en vooral lekker rustig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan