Garmin Zumo deel 7

Firmwareupdate naar 4.40 op Zumo 595

Aankoppelen en via Garmin Express. Er is ook een taalupdate.

Changes made from version 4.30 to 4.40:
Fixed an issue that could cause the device to crash when browsing music using the Media Player app.
Fixed an issue that could prevent headset controls from working correctly when playing media.
Improved Media Player performance.
Improved traffic search performance.
Improved software stability.
 
Dat zou kunnen... In dat geval: de nieuwe versie van BaseCamp deïnstalleren en de vorige weer installeren. De kaarten en data raak je daar niet mee kwijt. De vorige versie kun je hier vinden: Index of /perry/mapsource
Je moet toch eerst akkoord geven voor de wijzigingen. Verder is dat laatste update programma geen installatiebestand. Alleen een Garmin progje, waarmee bepaalde dingen aangepast worden. Als je dat bestand na de update opnieuw opstart krijg je de optie: "verwijderen" te zien. Daarmee kan je, denk ik, de wijzigingen terugdraaien.
Ik zeg: "denk ik", omdat ik eerst de installatie van de oudere versie probeerde, waarbij ik de foutmelding: "MSI-Error" kreeg. Toen was de bestaande Basecamp wel al verwijderd. Uiteindelijk heb ik probleem opgelost door het 4.70 bestandje op te starten en "verwijderen" te kiezen. Daarna kon ik de oude versie weer gewoon installeren.
De MSI-Error was overigens dat "downgraden niet mogelijk" is.
 
Laatst bewerkt:
Je moet toch eerst akkoord geven voor de wijzigingen. Verder is dat laatste update programma geen installatiebestand. Alleen een Garmin progje, waarmee bepaalde dingen aangepast worden. Als je dat bestand na de update opnieuw opstart krijg je de optie: "verwijderen" te zien. Daarmee kan je, denk ik, de wijzigingen terugdraaien.
Ik zeg: "denk ik", omdat ik eerst de installatie van de oudere versie probeerde, waarbij ik de foutmelding: "MSI-Error" kreeg. Toen was de bestaande Basecamp wel al verwijderd. Uiteindelijk heb ik probleem opgelost door het 4.70 bestandje op te starten en "verwijderen" te kiezen. Daarna kon ik de oude versie weer gewoon installeren.
De MSI-Error was overigens dat "downgraden niet mogelijk" is.
Er worden niet "bepaalde dingen aangepast", het is weldegelijk een installer die een complete versie van BaseCamp installeert. Die installer controleert echter wel een paar dingen zoals of er al een nieuwere versie geïnstalleerd is, vandaar dat ik de tip gaf om eerst de nieuwe versie te deïnstalleren. Ik weet niet hoe je in eerste instantie BaseCamp verwijderd had, maar blijkbaar was dat niet de juiste methode.
 
Er worden niet "bepaalde dingen aangepast", het is wel degelijk een installer die een complete versie van BaseCamp installeert. Die installer controleert echter wel een paar dingen zoals of er al een nieuwere versie geïnstalleerd is, vandaar dat ik de tip gaf om eerst de nieuwe versie te deïnstalleren. Ik weet niet hoe je in eerste instantie BaseCamp verwijderd had, maar blijkbaar was dat niet de juiste methode.
Ik had Basecamp niet verwijderd, dat deed het installatiebestand van 4.6.2.
Verder ben ik het oneens met je. Maak maar eens een .RAR bestand (extensie wijzigen) van BaseCamp_470.exe en BaseCamp_462.exe en open beide. In _470 zit geen enkele map, EXE- of MSI-bestand. Bovendien krijgt _470 van Windows een BaseCamp-icoon en geen installer-icoon.
 
Laatst bewerkt:
Ik had Basecamp niet verwijderd, dat deed het installatiebestand van 4.6.2.
Inderdaad, dat is juist het probleem. Als je BaseCamp 4.7.0 verwijderd had via het configuratiescherm voordat je de 4.6.2 installer startte was het wel goed gegaan.

Verder ben ik het oneens met je. Maak maar eens een .RAR bestand (extensie wijzigen) van BaseCamp_470.exe en BaseCamp_462.exe en open beide. In _470 zit geen enkele map, EXE- of MSI-bestand. Bovendien krijgt _470 van Windows een BaseCamp-icoon en geen installer-icoon.
Door de extensie van een bestand te veranderen wordt het niet ineens een ander soort bestand... Het kan zijn dat Winrar in bepaalde situaties wel wat uit een exe kan halen, maar dat hangt er maar net vanaf van met welke installer-maak-pakket de exe gemaakt is. Zo te zien hebben ze voor de laatste versie een ander pakket gebruikt waardoor Winrar er niets mee kan (de vensters van de wizard zien er heel anders uit).
Ik heb 4.7.0 geïnstalleerd op een PC zonder BaseCamp, en de installer zet gewoon alles neer wat nodig is voor een complete nieuwe versie.
Daarna deïnstalleren via het configuratiescherm van Windows, en probleemloos 4.6.2. geïnstalleerd.
 
Inderdaad, dat is juist het probleem. Als je BaseCamp 4.7.0 verwijderd had via het configuratiescherm voordat je de 4.6.2 installer startte was het wel goed gegaan.
Mogelijk, maar ik wilde niet het risico lopen al mijn oude routes te wissen.

Door de extensie van een bestand te veranderen wordt het niet ineens een ander soort bestand... Het kan zijn dat Winrar in bepaalde situaties wel wat uit een exe kan halen, maar dat hangt er maar net vanaf van met welke installer-maak-pakket de exe gemaakt is. Zo te zien hebben ze voor de laatste versie een ander pakket gebruikt waardoor Winrar er niets mee kan (de vensters van de wizard zien er heel anders uit).
Winrar kon er wel degelijk wat mee, er zaten alleen geen MSI of EXE bestanden in BaseCamp_470.exe, zoals in BaseCamp_462.exe.

Ik heb 4.7.0 geïnstalleerd op een PC zonder BaseCamp, en de installer zet gewoon alles neer wat nodig is voor een complete nieuwe versie.
Daarna deïnstalleren via het configuratiescherm van Windows, en probleemloos 4.6.2. geïnstalleerd.
Grappig. Mogelijk heb je gelijk en is het gewoon een ander soort installatie bestand. Het zou ook kunnen dat het programma tijdens de installatie ontbrekende bestanden download, maar dat komt eigenlijk op hetzelfde neer.
 
Ik heb een Zumo 550, als ik een poosje heb gereden met warm weer reageert het scherm niet meer op aanraking, na een poosje werkt het spontaan weer. Iemand ervaring mee?
 
Mijn Zumo 340 reageert totaal niet meer op de 'motorhouder', waar wel gewoon 5V op doorkomt. (doorgemeten met een spanningsmeter).
Ik lees op het internet dat er veel mensen zijn met deze problemen, maar weet iemand ook of Garmin er iets van coulance op geeft qua reparatie? Heb voor nu de 'USB-mod' maar doorgevoerd (stukje uit de houder gefreesd waardoor ik de usb-aansluiting rijdend kan gebruiken) maar heb hem het liefst 'gewoon' werkend.
 
Vaak zijn het de contact puntjes die niet goed meer uitveren.
Soms helpt een beetje vet.

Anders een nieuw kabeltje kopen.
 
Voor de Garmin rijders met een nieuw model Zumo (3xx, 59x )en andere, City Navigator 2019.10 NTU is beschikbaar via Garmin Express.
 
Laatst bewerkt:
Firmwareupdate naar 4.40 op Zumo 595

Aankoppelen en via Garmin Express. Er is ook een taalupdate.

Changes made from version 4.30 to 4.40:
Fixed an issue that could cause the device to crash when browsing music using the Media Player app.
Fixed an issue that could prevent headset controls from working correctly when playing media.
Improved Media Player performance.
Improved traffic search performance.
Improved software stability.
Ik heb deze update geïnstalleerd, en nu lukt het eindelijk om mijn telefoon (iPhone) met mijn gps (Zumo 345) te koppelen, en die dan met mijn headset (Cardo Scala Rider Q2). Dat ging voordien niet, ook niet met Schuberth SRC, de verbinding met de telefoon viel na een tijdje uit.
100% werkt het nog niet: als ik muziek wil luisteren komt hij pas door na een eerste telefoontje (babbelen hoeft niet, gewoon 2 keer laten overgaan en terug afbreken), maar 't is al beter dan voordien.
 
Ik heb een Zumo 595 maar volgens Garmin Express is de update nog niet beschikbaar, op de Zumo 396 heb ik hem gisteren geïnstalleerd.
Da's vreemd.............alle NTU's toestellen zouden deze update moeten kunnen krijgen en dat zijn zowel de 595 als de 396 (Bedoel je 395?)
 
Da's vreemd.............alle NTU's toestellen zouden deze update moeten kunnen krijgen en dat zijn zowel de 595 als de 396 (Bedoel je 395?)

Nee ik bedoel de Zumo 396, die heeft de update opgehaald via Wifi. Mijn Zumo 595 heeft kaart 2018.3 maar volgens express is er geen update beschikbaar.
 
Mijn Zumo 340 reageert totaal niet meer op de 'motorhouder', waar wel gewoon 5V op doorkomt. (doorgemeten met een spanningsmeter).
Ik lees op het internet dat er veel mensen zijn met deze problemen, maar weet iemand ook of Garmin er iets van coulance op geeft qua reparatie? Heb voor nu de 'USB-mod' maar doorgevoerd (stukje uit de houder gefreesd waardoor ik de usb-aansluiting rijdend kan gebruiken) maar heb hem het liefst 'gewoon' werkend.

Precies hetzelfde probleem. Contactpunten schoongemaakt en ingevet. Heeft bij mij allemaal niet geholpen iemand anders nog ideeën hoe dit probleem te verhelpen?
 
De Garmin 595 is een grote teleurstelling en eigenklijk een mislukt model. Dat komt vooral door het slechte scherm. Het is niet helder genoeg en het heeft te weinig contrast. Daarnaast is de tekst te klein zodat het onderweg niet of nauwlijks af te lezen is.
Tot mijn grote verbazing is er een andere schermindeling beschikbaar tijdens het rijden welke een stuk beter afleesbaar is.
Dit scherm is op te roepen door TIJDENS het rijden op de linkerbovenhoek van het scherm te drukken. Er verschijnt dan een heel simpel schermindeling met een schema van de volgende afslag en eindelijk in LEESBAAR fontgrootte wanneer de volgende afslag genomen moet worden.
Gek genoeg is dit scherm niet in stilstand op te roepen.
Hiermee wordt de Garmin ietsjes minder slecht maar het is wmb nog steeds een mislukking.
 
Is er bekend wanneer de nieuwe kaarten voor de oudere garmins uit komen ? CN 2019.10 NT
De NTU versie is reeds beschikbaar ...
 
FF een tipje.


Ik heb net een nieuwe laptopke met USB3.0 in gebruik.
En op die poort werkt de Zumo 590 niet lekker, soms wel soms niet.

Via de site van MrGPS de tip (waarvoor dank) gevonden een USB 2.0 hubje te gebruiken en het werkt weer als vanouds.

Wellicht bij een enkeling of velen al bekend, maar beter een keer teveel gemeld dan te weinig ;-)
Ik lees hier al ff mee maar kon me dit onderwerp niet herinneren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan