*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Mij zet je niet gauw voor lul haha en eisen vallen wel mee.
Je zegt, je eisen komen niet overeen en vervolgens zeg
je een soort band als in een 016P betaal je minder dan die Dunlop?!
Hier ontgaat het me even en ik ga dat ook niet betalen voor die qualifier.
Die set koop ik voor 190 euro, je denkt toch niet dat ik gekke henkie
ben en dan 285 betaal om een paar bandjes te wisselen haha

En die s21 koste me zo'n 280 excl opleggen, ik weet niet maar ergens
leg ik wel een grens, ik weet veiligheid kent geen grens, maar mijn
portemonnee wel.

Voor rond de 250 is er echt wel een band die heeft wat ik zoek, de vraag
is alleen wat jullie advies en wat jullie ervaringen zijn wat betreft band.

Maar wel bedankt voor je reactie hoor, daar is een forum voor, om mening
uit te delen, toch

Gelukkig maar :)
Waar ik op doelde( en misschien bedoelde jij het anders )is dat je aangaf een band te willen die snel warm werd en dat levensduur niet belangrijk was etc. Vandaar dat ik er van uit ging dat je een super sport band wou hebben, en die heb je niet voor een prikkie ( naar mijn mening )
Dat ik een BT016 vind voor minder dan jij de Quali's hebt was van mijn kant een soort tip, jij vat hem jammer genoeg anders op.. Ik snap alleen even je opmerking niet : "Die set koop ik voor 190 euro, je denkt toch niet dat ik gekke henkie
ben en dan 285 betaal om een paar bandjes te wisselen haha"

Je bedoeld zelf een set kopen op internet voor 190 en de bandeboer vraagt er 285 voor ? Als dat zo is, vraag hem dan wat de montage van losse wielen kost ? haal je zelf die set van 190 en betaal je waarschijnlijk 20-30 voor monteren


Om jou verder te helpen, geef ons dan even aan welke banden jij vind onder de 250 zoadat wij ons "licht "er over kunnen laten schijnen ;)
 
Bedankt voor je aanbod maar ik kom momenteel niet toe aan dit soort luxe zaken.
Binnenkort eerst 'normaal' achterstallig onderhoud.:9~
Dat ziet er inderdaad mooi glimmend uit.
Aparte wielen ook.

Zodra jij ( of anderen ) geintresseerd zijn stuur je maar een pbtje ;)
Vind het leuk om het aan mensen uit te leggen en ze daarbij te helpen, ik verkoop niets en hoef er ook niets voor.

Wielen zijn voor zover ik heb kunnen achterhalen van Phoenix, uit de Usa en van BBS uit Duitsland ( komt de motor ook weg )

BBS levert het gepolijste deel ( de velg )
Phoenix de groene harten ( spaken )

Ik wist dat er custom wielen te koop waren maar had dit in mijn leven nog niet gezien, de wielen zijn de hoofd reden voor de aanschaf van deze fiets :)
 
Ja typte wat te vlot.
De motorzaak vroeg 285 incl. ,de banden zelf kosten nog geen 200.
Dat bedoelde ik, ik had inderdaad gevraagd naar opleggen op een los
wiel, de reactie was 30 euro per wiel?!
Maar ik zal hem een prijs voorstel doen denk ik van 250 inplaats
van die 285 haha

Ik heb op zich ooit een Dunlop gehad en die gaf me toen een heel
goed gevoel, was geloof ik een 207 of 208.
 
Laatst bewerkt:
Tsja ik denk dan persoonlijk dat hij liever zn eigen banden verkoopt dan jou helpt met losse montage ( kan ik heel goed begrijpen opzich )
Kijk eens bij een ander adres oid ?
Uit welke omgeving kom je ? misschien kan iemand je tips geven
 
Ik kom uit Nijmegen, ik zal eens kijken wie hem er wel op kan leggen
voor een regulieren prijs voor 15 á 17,5 per los wiel
 
Ja typte wat te vlot.
De motorzaak vroeg 285 incl. ,de banden zelf kosten nog geen 200.
Dat bedoelde ik, ik had inderdaad gevraagd naar opleggen op een los
wiel, de reactie was 30 euro per wiel?!
Maar ik zal hem een prijs voorstel doen denk ik van 250 inplaats
van die 285 haha

Ik heb op zich ooit een Dunlop gehad en die gaf me toen een heel
goed gevoel, was geloof ik een 207 of 208.
Mooi, zo blijkt maar weer hoe persoonlijk een band is. Heb ooit een 207GP gehad (zeg ik uit mijn hoofd). Band was moeilijk warm te krijgen op de openbare weg en heb er aardig wat slippertjes mee gemaakt (was op mijn oude ZX7R).
 
Ja ik vond persoonlijk de dunlopp quilifier echt een rukband
 
Ik kom uit Nijmegen, ik zal eens kijken wie hem er wel op kan leggen
voor een regulieren prijs voor 15 á 17,5 per los wiel
Heb daar helaas geen idee van goede adresjes maar idd een 15 a 17.5 is redelijk geld voor een los wiel.

Zou alleen wel afstappen van het dunlop verhaal, zie ook hierboven.
 
Vorige was een beetje klein vind ik zelf ;)

[afbeelding]

Beide foto s was de motor net volledig gepolijst en voorzien van de spray coating.


Wel apparte velgen , staan wel goed ipv de 3 spaak , maar vind wel of lijkt net dat de 9 nog al hoog op zijn vering staat van achter of is dit gezichts bedrog .
 
Goedenavond

Nieuw hier op het forum en me na 3 jaar onthouding weer aan het orienteren naar een mooie motor en zie ze ZX9R regelmatig voorbij komen. Heb tot 3 jaar geleden een 98-er Fireblade gereden maar na een crash met personenwagen was ik er ff klaar mee. Ga dit weekend naar een 99-er ZX9R kijken, kan iemand me zeggen waar ik bij deze bike echt goed op moet letten (buiten de standaard zaken) en wat zijn de zwakheden van het 1999 model?

Groetjes,

Rouven
 
Welkom, kwaaltjes zou ik niet weten.
Ik kijk meestal naar, de uitslag nokken bij de voorpoten (kromme
betekend meestal schade), lekken van voorpoten, profiel banden, rem-
blokken, kleur van oliën, voorrem inhouden en proberen de voorkant
te bewegen van voor naar achter(balhoofd spelling), verder kijken
naar optische gebreken, verlichting en zo controleren.

Luisteren naar rare rammeltjes of tikken, verschil luisteren naar
koppeling in en uit

Misschien dat andere nog wat kunnen aanvullen

Verder terug komende op mijn eigen issue.
Ik ben bezig met een zaakje die kan me PP3 2ct leveren incl montage
los wiel 245 euro.
En een setje RS van Michelin, kost 280 euro incl montage los wiel, maar
er schijnt een cashback te zijn van Michelin en dan krijg je dus 40 euro
terug, dus dan kom ik op 240 euro uit.

Wat is jullie mening hier over?
 
Wel apparte velgen , staan wel goed ipv de 3 spaak , maar vind wel of lijkt net dat de 9 nog al hoog op zijn vering staat van achter of is dit gezichts bedrog .


Ze zijn niet iets "lomper"vind ik zelf, past wel bij t baasje :P
Achterkant is idd verhoogt, ben ruim 2 meter en wou niet rond rijden met een motor waarbij het achterspatbord over de grond sleept :P Als ik nu op vol gas zit staat de fiets mooi vlak. Denk dat het ook deels gezichtsbedrog is door de hoek en het afgezaagde spatbord.
Ding stuurt sindsdien echt goed, vooral voor een jaren 90 fiets.
 
Goedenavond

Nieuw hier op het forum en me na 3 jaar onthouding weer aan het orienteren naar een mooie motor en zie ze ZX9R regelmatig voorbij komen. Heb tot 3 jaar geleden een 98-er Fireblade gereden maar na een crash met personenwagen was ik er ff klaar mee. Ga dit weekend naar een 99-er ZX9R kijken, kan iemand me zeggen waar ik bij deze bike echt goed op moet letten (buiten de standaard zaken) en wat zijn de zwakheden van het 1999 model?

Groetjes,

Rouven


98/99model heeft een slechte versnellingsbak, de 3de versnelling is een probleem geval
goed van onderuit door trekken in de 3 en even wat verschillende manieren van schakelen proberen van 2> 3>4 en terug.
Valt hij slecht in de 3 of schiet hij er uit, gewoon laten staan !! Bak revisie is lastig en/of duur, onderdelen zijn niet meer te bestellen tenzij je er een ban van aan Z1000 uit 08 onder hangt of een gemodificeerde bak van een nieuwer model zx9 ( na 2000 )

Verder zoals Cage al aangaf, balhoofd, voorpoten en remschijven etc goed bekijken maar het belangrijkste blijft : Uitgebreid testen !!
 
Goedenavond

Nieuw hier op het forum en me na 3 jaar onthouding weer aan het orienteren naar een mooie motor en zie ze ZX9R regelmatig voorbij komen. Heb tot 3 jaar geleden een 98-er Fireblade gereden maar na een crash met personenwagen was ik er ff klaar mee. Ga dit weekend naar een 99-er ZX9R kijken, kan iemand me zeggen waar ik bij deze bike echt goed op moet letten (buiten de standaard zaken) en wat zijn de zwakheden van het 1999 model?

Groetjes,

Rouven

Laat eens zien die bike? Persoonlijk zou ik voor een groene gaan😁 en/ of het 2000\2001model net iets beter schijn😉
 
Hij staat op MP, te koop in Merkelbeek, Limburg waar ik zelf ook woon.
Ziet er niet verkeer uit. Mooie kleur ook.
Drie voorgaande eigenaren, waarvan de laatste sinds 2012. Import.
Volgens mij wel OK.
De kleur van de remolie verraad wel dat de laatste beurt wel enige tijd geleden is. Dus kan geen kwaad om vloeistoffen te verversen.
 
Ik kwam vandaag zonder benzine te staan :(

full


De benzinekraan stond op 'ON' en toen de motor begon te prutellen verdraaid naar 'RES'.
Maar helaas, tank was echt helemaal leeg. Helm af en een stuk gelopen met de motor.
Gelukkig kwam er toen een stel aan en die boden mij hulp. :} :}
Achterop een tankje benzine gehaald (3 ltr) en daarmee naar de pomp gereden. Toen ging er alsnog 16 ltr in :o

Daarnaast blijkt het blok van deze 9 olie te lekken B|
Ik dacht een mooi exemplaar gekocht te hebben maar het blijkt al net zo'n miskoop als de vorige 9
 
Ik kwam vandaag zonder benzine te staan :(

[afbeelding]

De benzinekraan stond op 'ON' en toen de motor begon te prutellen verdraaid naar 'RES'.
Maar helaas, tank was echt helemaal leeg. Helm af en een stuk gelopen met de motor.
Gelukkig kwam er toen een stel aan en die boden mij hulp. :} :}
Achterop een tankje benzine gehaald (3 ltr) en daarmee naar de pomp gereden. Toen ging er alsnog 16 ltr in :o

Daarnaast blijkt het blok van deze 9 olie te lekken B|
Ik dacht een mooi exemplaar gekocht te hebben maar het blijkt al net zo'n miskoop als de vorige 9

Tja lastig zonder benzine ⛽ wel vreemd dat de reservestand standaard dus is😒 Olie lekkage kan idd iets kleins zijn van verkeerde of te oude olieborgring of hoe heet zo'n ding 😠 of warm kettingvet😒
 
wel vreemd dat de reservestand standaard dus is
Waarschijnlijk is het benzine filter (is een hoge buis in de kraan) los. Die steekt in de tank.

Vandaag op zoek gegaan naar de olie lekkage. Niets kunnen vinden. Waarschijnlijk ergens aan de achterkant van het blok.

full


Misschien dat de carterpan niet goed afsluit.
Sowieso een beetje raar dat er zoveel afdichting zichtbaar is op de foto :?
Volgens de manual moet er alleen een gasket tussen, geen prut.
Iemand die weet of het bij zijn 9 wel of niet zo hoort?
 
Ik kan niet meer kijken de mijne is verkocht/ingeruild , zelfde type maar mijn nieuwe versys zie ik ook zo iets , en dat is 100% nieuw en vind het niet echt .... , weet niet ,moet gewoon strak zijn zeg maar .
 
Terug
Bovenaan Onderaan