Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Vandaag dan toch maar eens dat ritje op de Z900RS gemaakt bij Goedhart motoren.
Wat een mooie zaak! Het ligt voor mij een beetje uit de richting, dus ik was er nog nooit geweest.

Omdat het deze week Kawasaki week was met ook een historisch tintje stond er weer flink wat moois uit het Kawasaki-museum van Ton uitgestald.
Een greep uit het verleden: Kawasaki | Goedhart motoren - Goedhart Motoren
Ik ben nog nooit in dat Kawasaki-museum geweest, en ben eigenlijk wel benieuwd naar wat daar nog meer aan prachtigs te zien zal zijn. Ondanks dat dit deel van de collectie er nog steeds prachtig uitziet ken ik het inmiddels wel. Geen Kawa-event met iets ouds waar het niet staat. Ik begin verwend te raken, denk ik. ;)

full

full

full


De Eddie Lawson replica had ik echter nog niet eerder in het echt mogen aanschouwen, dus dat heb ik vandaag maar eens gedaan. Ready-to Race! Bijzondere carterontluchting. :Y

full



De Z900RS reed prima, en lijkt afgezien van de zithouding in rijden in niets meer op een oude Z. 't Zou ergens ook niet goed zijn als dat meer dan 40 jaar na dato nog wel het geval zou zijn. Het is een compleet andere, moderne motorfiets. Hij is een stuk lichter dan de oude Z en stuurt vele malen gemakkelijker. Geen gezwabber in rijwielgedeelte en een voorrem die bijna oneindig beter is dan die in het oude ding. 't Blok loopt supermooi en reageert erg mooi op het gas. De injectie heeft volgens de motorpers een redelijk 'aan-uit' gehalte, maar ik heb het niet kunnen ontdekken. Een situatie waarin je het zou hebben kunnen merken is ook niet echt voorgevallen. Ik heb er niet mee tussen de files door hoeven rijden, zeg maar.

Wat me wel negatief opviel is een veel rek in de transmissie. Alsof de ketting wat aan de slappe kant stond of al wat versleten was. Dat beetje 'rukkerige' gedoe. Ik denk dat iedereen weet wat ik bedoel. Dat vond ik niet zo lekker en vreemd voor een nieuwe motor met een nieuwe ketting. Als dit is wat men bedoelt met het 'aan-uit' van de injectie is dat inderdaad erg irritant. Een 'versleten ketting modus' was wat mij betreft niet nodig geweest dan. ;)

Velen zullen er een lofzang over doen, maar wat ik zelf 'jammer' vind is dat de bak zo gevoelloos is. Je hoort niets en voelt ook geen weerstand van 'iets meenemen' bij het schakelen. Dit is waarschijnlijk vooruitgang en een kwestie van wennen, maar ik kreeg af en toe zelfs het idee dat ik met het pookje een schakelaartje indrukte waardoor via een automatisch systeem de versnellingsbak naar een andere versnelling ging. Zo soepel, maar naar mijn mening eigenlijk iets tè soepel. Af en toe vroeg ik me zelf af of ik nou eigenlijk wel geschakeld had.

Het koppelingsaangrijpingspunt stond veel te ver van het stuur af , schakelpookje iets te hoog en het stuur stond veel te hoog/dicht naar de berijder toe, maar da's allemaal persoonlijke voorkeur en nog af te stellen of aan te passen. Kleine dingetjes, niet over zeuren.

Puur als nieuwe motor gezien vind ik 'm er schitterend uitzien en prima rijden. Maar vergeleken met een oude Z rijdt de Z900RS zo soepel waardoor ik eigenlijk teveel ervaring van een echte Z mis in deze motor. Nog iets dat hieraan bijdraagt: Het opbouwen van het vermogen gaat streeploos. Heel soepel en voor je gevoel lineair omhoog. Heel erg mooi en voorspelbaar, maar wat hierdoor een beetje ontbrak is het voelen inkomen van èxtra vermogen (ondanks dat het absoluut in PK's veel minder is) dat de oude Z wèl doet als je de gasschuiven opentrekt en boven de 6.000 rpm komt, waarbij je dan óók nog eens op een flink aanzwellend gekrijs uit de uitlaten wordt getrakteerd.

Je zit op een oude Z al vrij snel tegen de beperkingen van die motor en moet er serieus meer op werken dan op een nieuwe, maar je voelt dan wel dat die oude Z dat ook voor jou gaat doen! Meer beleving en gevoel op de oude Z dan op de nieuwe.

Mijn persoonlijke review over de Z900RS in een notedop: En pràchtige, super soepel rijdende motor, maar in mijn ogen qua beleving geen echte Zed meer. Het woord 'tam' kan ik uiteraard niet in de mond menen voor de Z900RS en het is allemaal echt prachtig, maar ik denk dat 'te gepolijst' of 'niet rauw genoeg' mijn gevoel over de Z900RS goed beschrijven.

Al met al genoten van een schitterende motor, en het klinkt misschien stom, maar als er nú een Kawa dealer met zo'n nieuwe Z in mijn tuin zou staan en mij de sleutel ervan zou overhandigen bij inlevering van sleutel en overschrijfbewijs van mijn Z zou ik het niet doen. Ik zou mijn Z1000 ondanks alle 'genuk' van dat ding er niet tegen ruilen. :N
Die lééft tenminste en laat mij daarvan meegenieten!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag dan toch maar eens dat ritje op de Z900RS gemaakt bij Goedhart motoren.
Wat een mooie zaak! Het ligt voor mij een beetje uit de richting, dus ik was er nog nooit geweest.

Omdat het deze week Kawasaki week was met ook een historisch tintje stond er weer flink wat moois uit het Kawasaki-museum van Ton uitgestald.
Een greep uit het verleden: Kawasaki | Goedhart motoren - Goedhart Motoren
Ik ben nog nooit in dat Kawasaki-museum geweest, en ben eigenlijk wel benieuwd naar wat daar nog meer aan prachtigs te zien zal zijn. Ondanks dat dit deel van de collectie er nog steeds prachtig uitziet ken ik het inmiddels wel. Geen Kawa-event met iets ouds waar het niet staat. Ik begin verwend te raken, denk ik. ;)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De Eddie Lawson replica had ik echter nog niet eerder in het echt mogen aanschouwen, dus dat heb ik vandaag meer eens gedaan. Ready-to Race! Bijzondere carterontluchting. :Y

[afbeelding]


De Z900RS reed prima, en lijkt afgezien van de zithouding in rijden in niets meer op een oude Z. 't Zou ergens ook niet goed zijn als dat meer dan 40 jaar na dato nog wel het geval zou zijn. Het is een compleet andere, moderne motorfiets. Hij is een stuk lichter dan de oude Z en stuurt vele malen gemakkelijker. Geen gezwabber in rijwielgedeelte en een voorrem die bijna oneindig beter is dan die in het oude ding. 't Blok loopt supermooi en reageert erg mooi op het gas. De injectie heeft volgens de motorpers een redelijk 'aan-uit' gehalte, maar ik heb het niet kunnen ontdekken. Een situatie waarin je het zou hebben kunnen merken is ook niet echt voorgevallen. Ik heb er niet mee tussen de files door hoeven rijden, zeg maar.

Wat me wel negatief opviel is een veel rek in de transmissie. Alsof de ketting wat aan de slappe kant stond of al wat versleten was. Dat beetje 'rukkerige' gedoe. Ik denk dat iedereen weet wat ik bedoel. Dat vond ik niet zo lekker en vreemd voor een nieuwe motor met een nieuwe ketting. Als dit is wat men bedoelt met het 'aan-uit' van de injectie is dat inderdaad erg irritant. Een 'versleten ketting modus' was wat mij betreft niet nodig geweest dan. ;)

Velen zullen er een lofzang over doen, maar wat ik zelf 'jammer' vind is dat de bak zo gevoelloos is. Je hoort niets en voelt ook geen weerstand van 'iets meenemen' bij het schakelen. Dit is waarschijnlijk vooruitgang en een kwestie van wennen, maar ik kreeg af en toe zelfs het idee dat ik met het pookje een schakelaartje indrukte waardoor via een automatisch systeem de versnellingsbak naar een andere versnelling ging. Zo soepel, maar naar mijn mening eigenlijk iets tè soepel. Af en toe vroeg ik me zelf af of ik nou eigenlijk wel geschakeld had.

Het koppelingsaangrijpingspunt stond veel te ver van het stuur af , schakelpookje iets te hoog en het stuur stond veel te hoog/dicht naar de berijder toe, maar da's allemaal persoonlijke voorkeur en nog af te stellen of aan te passen. Kleine dingetjes, niet over zeuren.

Puur als nieuwe motor gezien vind ik 'm er schitterend uitzien en prima rijden. Maar vergeleken met een oude Z rijdt de Z900RS zo soepel waardoor ik eigenlijk teveel ervaring van een echte Z mis in deze motor. Nog iets dat hieraan bijdraagt: Het opbouwen van het vermogen gaat streeploos. Heel soepel en voor je gevoel lineair omhoog. Heel erg mooi en voorspelbaar, maar wat hierdoor een beetje ontbrak is het voelen inkomen van èxtra vermogen (ondanks dat het absoluut in PK's veel minder is) dat de oude Z wèl doet als je de gasschuiven opentrekt en boven de 6.000 rpm komt, waarbij je dan óók nog eens op een flink aanzwellend gekrijs uit de uitlaten wordt getrakteerd.

Je zit op een oude Z al vrij snel tegen de beperkingen van die motor en moet er serieus meer op werken dan op een nieuwe, maar je voelt dan wel dat die oude Z dat ook voor jou gaat doen! Meer beleving en gevoel op de oude Z dan op de nieuwe.

Mijn persoonlijke review over de Z900RS in een notedop: En pràchtige, super soepel rijdende motor, maar in mijn ogen qua beleving geen echte Zed meer. Het woord 'tam' kan ik uiteraard niet in de mond menen voor de Z900RS en het is allemaal echt prachtig, maar ik denk dat 'te gepolijst' of 'niet rauw genoeg' mijn gevoel over de Z900RS goed beschrijven.

Al met al genoten van een schitterende motor, en het klinkt misschien stom, maar als er nú een Kawa dealer met zo'n nieuwe Z in mijn tuin zou staan en mij de sleutel ervan zou overhandigen bij inlevering van de sleutel en overschrijfbewijs van mijn Z zou ik het niet doen. Ik ga mijn Z1000 ondanks alle 'genuk' van dat ding er niet tegen ruilen. :N
Die lééft tenminste en laat mij daarvan meegenieten!


Was je dat van plan dan ? anders snap ik je proefritje ook niet zo goed :N ik ga alleen proefrijden met iets wat ik ook daadwerkelijk wil kopen,en daarbij viel voor mij persoonlijk ondanks mijn hoge verwachtingen van de nieuwe Z900, meteen af vanwege t uiterlijk ;(
 
Was je dat van plan dan ? anders snap ik je proefritje ook niet zo goed :N ik ga alleen proefrijden met iets wat ik ook daadwerkelijk wil kopen,en daarbij viel voor mij persoonlijk ondanks mijn hoge verwachtingen van de nieuwe Z900, meteen af vanwege t uiterlijk ;(
eigenlijk is m n enige vraag was je serieus van plan om m te kopen?
 
Ik was niet van plan 'm te kopen. Mijn schuurtje is inmiddels vol ;) en daar ging het mij ook niet om. Ik was wel benieuwd naar hoe het zou rijden. Op basis van het uiterlijk vind ik het echt een zeer geslaagde motor. Qua rijden ook, alleen niet een motor waar ik qua rijeigenschappen voor zou gaan als ik een nieuwe motor zou 'moeten'. De nieuwe SV650 of een 790 Duke spreken mij wat betreft rijden meer aan dan de Z900RS. Maar ook die gaan er voorlopig niet komen. Ik heb genoeg.
 
O.k Roger dan ben ik vreemd ,ik ga nooit proefrijden met iets wat ik niet wil kopen,ook niet uit nieuwsgierigheid :N
 
O.k Roger dan ben ik vreemd ,ik ga nooit proefrijden met iets wat ik niet wil kopen,ook niet uit nieuwsgierigheid :N

Ik probeer altijd op zoveel mogelijk verschillende motoren te rijden. Om te vergelijken. Zo ben ik vaker in een motor geinteresseerd geraakt. Meestal reed ik dan nog minimaal een halve dag ermee of huurde ik hem een week om definitief om te gaan. Alleen bij de K1200R en veel later de R1200GS resulteerde de grote proefrit later in een no go...
 
Tja, eigenlijk is dat wel zo, als ik voordat ik de ouwe Z1000 had gekocht er nog is een goede proefrit mee gemaakt had ,dan had ik m ook nooit gekocht :N Ik had wel gehoopt dat de nieuwe ouwe Z900 een goeie opvolger voor de zrx zou kunnen zijn, een beetje t beste van 2 werelden eigenlijk,maar ik vindt t uiterlijk niet zo, helaas ;( dus blijf ik lekker zrx en :t
 
O.k Roger dan ben ik vreemd ,ik ga nooit proefrijden met iets wat ik niet wil kopen,ook niet uit nieuwsgierigheid :N
Ik weet niet of dat vreemd is. Het is net wat je wilt.
Ik vind het wel leuk om af en toe eens op een moderne motor te rijden als een importeur of dealer een demo beschikbaar stelt en een vergelijkend warenonderzoek te doen of eens aan een andere motor te proeven, zonder de intentie die op dit moment te willen kopen. Als jij dat niet doet wil ik dat niet beoordelen als 'vreemd.' Waarschijnlijk zijn er meer mensen die het niet doen dan die het wel doen, dus als er dan iémand vreemd zou moeten zijn ;) . Ieder zijn hobby.

Door dit af en toe eens te doen krijg je wel een redelijk beeld van wat er zo allemaal is, en kunnen motoren waar je in eerste instantie totaal niet aan dacht heel positief uitpakken, of vice versa. Ervan uitgaand dat ik nog niet aan mijn laatste motoren bezig ben ga ik de opgedane ervaring zeker nog wel eens gebruiken.

Tja, eigenlijk is dat wel zo, als ik voordat ik de ouwe Z1000 had gekocht er nog is een goede proefrit mee gemaakt had ,dan had ik m ook nooit gekocht :N Ik had wel gehoopt dat de nieuwe ouwe Z900 een goeie opvolger voor de zrx zou kunnen zijn, een beetje t beste van 2 werelden eigenlijk,maar ik vindt t uiterlijk niet zo, helaas ;( dus blijf ik lekker zrx en :t
De ZRX heb ik nooit op gereden, ook dat vind ik een heel mooie semi-klassieke machine.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag dan toch maar eens dat ritje op de Z900RS gemaakt bij Goedhart motoren.
Wat een mooie zaak! Het ligt voor mij een beetje uit de richting, dus ik was er nog nooit geweest.

Omdat het deze week Kawasaki week was met ook een historisch tintje stond er weer flink wat moois uit het Kawasaki-museum van Ton uitgestald.
https://www.goedhartmotoren.nl/greep-verleden-kawasaki/
Ik ben nog nooit in dat Kawasaki-museum geweest, en ben eigenlijk wel benieuwd naar wat daar nog meer aan prachtigs te zien zal zijn. Ondanks dat dit deel van de collectie er nog steeds prachtig uitziet ken ik het inmiddels wel. Geen Kawa-event met iets ouds waar het niet staat. Ik begin verwend te raken, denk ik. ;)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De Eddie Lawson replica had ik echter nog niet eerder in het echt mogen aanschouwen, dus dat heb ik vandaag maar eens gedaan. Ready-to Race! Bijzondere carterontluchting. :Y

[afbeelding]


De Z900RS reed prima, en lijkt afgezien van de zithouding in rijden in niets meer op een oude Z. 't Zou ergens ook niet goed zijn als dat meer dan 40 jaar na dato nog wel het geval zou zijn. Het is een compleet andere, moderne motorfiets. Hij is een stuk lichter dan de oude Z en stuurt vele malen gemakkelijker. Geen gezwabber in rijwielgedeelte en een voorrem die bijna oneindig beter is dan die in het oude ding. 't Blok loopt supermooi en reageert erg mooi op het gas. De injectie heeft volgens de motorpers een redelijk 'aan-uit' gehalte, maar ik heb het niet kunnen ontdekken. Een situatie waarin je het zou hebben kunnen merken is ook niet echt voorgevallen. Ik heb er niet mee tussen de files door hoeven rijden, zeg maar.

Wat me wel negatief opviel is een veel rek in de transmissie. Alsof de ketting wat aan de slappe kant stond of al wat versleten was. Dat beetje 'rukkerige' gedoe. Ik denk dat iedereen weet wat ik bedoel. Dat vond ik niet zo lekker en vreemd voor een nieuwe motor met een nieuwe ketting. Als dit is wat men bedoelt met het 'aan-uit' van de injectie is dat inderdaad erg irritant. Een 'versleten ketting modus' was wat mij betreft niet nodig geweest dan. ;)

Velen zullen er een lofzang over doen, maar wat ik zelf 'jammer' vind is dat de bak zo gevoelloos is. Je hoort niets en voelt ook geen weerstand van 'iets meenemen' bij het schakelen. Dit is waarschijnlijk vooruitgang en een kwestie van wennen, maar ik kreeg af en toe zelfs het idee dat ik met het pookje een schakelaartje indrukte waardoor via een automatisch systeem de versnellingsbak naar een andere versnelling ging. Zo soepel, maar naar mijn mening eigenlijk iets tè soepel. Af en toe vroeg ik me zelf af of ik nou eigenlijk wel geschakeld had.

Het koppelingsaangrijpingspunt stond veel te ver van het stuur af , schakelpookje iets te hoog en het stuur stond veel te hoog/dicht naar de berijder toe, maar da's allemaal persoonlijke voorkeur en nog af te stellen of aan te passen. Kleine dingetjes, niet over zeuren.

Puur als nieuwe motor gezien vind ik 'm er schitterend uitzien en prima rijden. Maar vergeleken met een oude Z rijdt de Z900RS zo soepel waardoor ik eigenlijk teveel ervaring van een echte Z mis in deze motor. Nog iets dat hieraan bijdraagt: Het opbouwen van het vermogen gaat streeploos. Heel soepel en voor je gevoel lineair omhoog. Heel erg mooi en voorspelbaar, maar wat hierdoor een beetje ontbrak is het voelen inkomen van èxtra vermogen (ondanks dat het absoluut in PK's veel minder is) dat de oude Z wèl doet als je de gasschuiven opentrekt en boven de 6.000 rpm komt, waarbij je dan óók nog eens op een flink aanzwellend gekrijs uit de uitlaten wordt getrakteerd.

Je zit op een oude Z al vrij snel tegen de beperkingen van die motor en moet er serieus meer op werken dan op een nieuwe, maar je voelt dan wel dat die oude Z dat ook voor jou gaat doen! Meer beleving en gevoel op de oude Z dan op de nieuwe.

Mijn persoonlijke review over de Z900RS in een notedop: En pràchtige, super soepel rijdende motor, maar in mijn ogen qua beleving geen echte Zed meer. Het woord 'tam' kan ik uiteraard niet in de mond menen voor de Z900RS en het is allemaal echt prachtig, maar ik denk dat 'te gepolijst' of 'niet rauw genoeg' mijn gevoel over de Z900RS goed beschrijven.

Al met al genoten van een schitterende motor, en het klinkt misschien stom, maar als er nú een Kawa dealer met zo'n nieuwe Z in mijn tuin zou staan en mij de sleutel ervan zou overhandigen bij inlevering van sleutel en overschrijfbewijs van mijn Z zou ik het niet doen. Ik zou mijn Z1000 ondanks alle 'genuk' van dat ding er niet tegen ruilen. :N
Die lééft tenminste en laat mij daarvan meegenieten!

dat slappe ketting gevoel is idd een kwestie van mapping....
moderne kawas zijn wat dat aangaat niet om over naar huis te schrijven...
toen ik in 2016 op zoek was naar de voor mij ultieme supersport heb ik alle toenmalige 1000cc japanse sporters geprobeerd.
de zx10 viel gelijk af door de lompe injectie mapping en gebrek aan vermogen in het middengebied.
idem voor yamaha...honda en suzuki maken echt meer werk van laufkultuur en bruikbaar vermogen...
uiteindelijk voor de h*nda gegaan...
moderne kawas doen niks voor mij en kunnen wat motorloop aangaat niet in de schaduw van de andere grote jap merken staan uitgezonderd yamaha waar ik ook niet vrolijk van wordt.
probeer eens een huidig zx10r en ga dan uit een bocht weg met 9000rpm op het gas dan weet je niet wat je overkomt zo oncontroleerbaar hij het vermogen op straat kotst dan..
mijn cbr doet dat echt super doseerbaar zelfs nu met hrc-snelgas erop en zonder traction control
een zx10 heeft tc nodig gewoon om te voorkomen dat je het wiel onder je reet wegtrekt door de lompe manier waarmee hij oppakt... :N
 
Gisteren een hele mooie Z1000 ST door Nederweert en Weert zien rijden 2 man jongetje van een jaar of 12-14 achterop.
Iemand van hier?

GREETZ
 
warmte houdt aan...

wat is eigenlijk een beetje de normale temperatuur bij de uitlaat van een z? als ik een infrarood aanzet net boven de uitlaat op het blok dan lees ik ±130°c

ben gisteren trouwens op de snelweg een zijkappie verloren. Genieten ;(
 
warmte houdt aan...

wat is eigenlijk een beetje de normale temperatuur bij de uitlaat van een z? als ik een infrarood aanzet net boven de uitlaat op het blok dan lees ik ±130°c

ben gisteren trouwens op de snelweg een zijkappie verloren. Genieten ;(
Komt me bekend D voor! Had ik ook vorig jaar... Met een beetje zijwind en foetsie! Je zou er bijna in een van de pootjes een gaatje boren en met een splitpennetje zekeren...
 
Komt me bekend D voor! Had ik ook vorig jaar... Met een beetje zijwind en foetsie! Je zou er bijna in een van de pootjes een gaatje boren en met een splitpennetje zekeren...

Dat wordt wel aanbevolen bij oude rubbers. Of je kunt nieuwe rubbers voor het frame kopen.
 
Ja blader terug in het topic, dan kom je diverse manieren tegen om te borgen. Tegen wind zijn een simpel gaatje en ijzerdraadje genoeg. Als je ook diefstal wilt voorkomen een wat betere constructie bedenken over alle drie de nokken. 130 graden voor een luchtgekoeld blok bij 30 graden buitenluchttperatuur klinkt mij niet heel onlogisch. Motorolie wordt bij flink doorjanken ook met gemak 130 graden in een luchtgekoeld blok.
 
ja ik had dat ook meegelezen, heb dus duidelijk gewacht tot het te laat was. Onderdelen zijn onderweg, daarna naar de spuiter. Duur grapje.

Rubbers zijn nog best elastisch, vroeg me ook af hoe ik ze kwijt ben geraakt... afgezien van de rukwind dan

--

het is nu wel warm inderdaad. de kleine kawa loopt ook 120 graden (buitenkant blok net boven uitlaten)
 
Zo werkt hef helaas vaak. Iets over een kalf en een put. Willem en de spuiter varen er waarschijnlijk weer wel bij. :+
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor... Topic vervuiling in 3...2...1...

Caféracerdag Achterveld 1 juli 2018
Blijkbaar een jaarlijks (klein, maar fijn) evenement. Dit jaar tijdens de TT van Assen én de Bikersclassics in België... Timing. Maar dit was het dichtsbij dus wat kies je dan, juist! Ben even in de ochtend geweest. TT begon toch pas 14:00. Gemiddelde temperatuur rees de die dag ruim boven de 25 graden. Gelukkig stonden er bomen en zorgde de wind voor de nodige verfrissing.

Wat opviel was de sfeer. Zeer relaxt, gewoon allemaal liefhebbers bij elkaar. Alle motoren werden toegelaten. Geweldig! Dit jaar was het blijkbaar themaloos, dus mocht iemand ideeën hebben mail ze naar de organisatie.

Ohja er werd niet gevraagd om een verhaal. Goed. Foto's dan maar :+
full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

de premium schaduwplekjes waren al snel bezet.
full


--

Om het topic weer enigszins te ontvuilen...
Er mist iets :+
full
 
Laatst bewerkt:
Mooie plaatjes weer, Karel!
Leuk evenement aan de foto's te zien,
Veel Engels, een paar mooie Honda's (ja Marcel!!) en die GS superbike vind ik ook wel wat hebben.
Ook een Z(L) op de foto, dus 't mag hier hoor :+ .
Ik zat uiteraard in Assen. Ook zeker geen spijt van gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan