Cbf 600 naked voor a2 op 25kw

Kevinh456

MF'er
27 dec 2017
63
20
ospel
Goedendag dames en heren mijn naam is kevin ik ga binnenkort op voor mn a2 . Ik heb even gekeken voor wat motoren en de cbf 600 sprak me wel aan maar mijn vraag is loopt dat een beetje op 25 kw en welke bouwjaren hebben een type goedkeuring gekregen . Alvast bedankt
 
Toen ik aan het lessen was hadden we keuze uit de nieuwe CB650F op 35kW staat en een oudere CBF600N (geen idee of het het injectie model was, ik denk haast van wel) die 25kW was. Persoonlijk vond ik de CBF600 niet vooruit te branden, op lage snelheden wel maar zodra je op de snelweg zat was het gauw voorbij met de pret. Kan zijn dat die wat kuren had en daarom niet helemaal meer lekker ging.

Altijd gaan proefrijden! Misschien loopt die ene die jij op het oog hebt wel heel netjes. Misschien vind je het model helemaal niks. Dat weet je pas nadat je er op hebt gereden.

Succes met rijexamens!
 
Ik ga solis560 even heel erg tegenspreken, denk dat zijn lesmotor idd kuren had.

Heb zelf 2,5 jaar lang op een CBF600S uit 2006 gereden op 25kw. Prima motor om op te beginnen met voldoende power. Het is nou eenmaal een 4 cilinder die je wat verder in de toeren door moet trekken om de meeste koppel te krijgen. Er is prima snelweg mee te doen, langere tijd op 130km/u is ook geen probleem. Ik vond het een erg fijne motor vooral door het makkelijk / soepel te berijden karakter.
Ze zijn ook nog eens best goedkoop te vinden, voor bijv. 2500 euro heb je al een mooie CBF600.

Verder zijn ze ook niet kapot te krijgen en zeer betrouwbaar. (Natuurlijk alles kan kapot zonder onderhoud) Maar ik heb nog nooit problemen gehad met mijn CBF600. Altijd meteen lopen zelfs na 1 maand stil te hebben gestaan na vakanties.

Voor praktisch alle types CBF600's is een 2e type goedkeuring te krijgen om hem met A2 rijbewijs te berijden. Je kiest eerst een CBF600 die je leuk vind en informeert even bij een officiële Honda dealer of zij de motor om kunnen bouwen naar 25kw. Bij het oude model (carbs) gebeurt dit door het gebruik van inlaatrubbers. Vervolgens geeft de officiële honda daealer een ombouwverklaring af dat de motor op 25kw staat. Deze stuur je dan vervolgens naar het RDW en dan krijg je een nieuwe kentekenkaart opgestuurd. De motor staat nu legaal op 25kw en is legaal te berijden met het A2 Rijbewijs.
 
Chris ofc in "Cbf 600 naked voor a2 op 25kw" dank je voor je reactie heb je toevallig een idee wat de topsnelheid en 0 tot 100 was bij die van jou . Btw ik ben aan het kijken naar de naked variant en inderdaad ze zijn zeer betrouwbaar en niet de duurste ik ben niet zo'n hard rijder als ie netjes door trekt tot 160 vind ik het goed o ja enig idee wat zo'n fiets verbruikt met een beetje door rijden :] alvast bedankt
 
Chris ofc in "Cbf 600 naked voor a2 op 25kw" dank je voor je reactie heb je toevallig een idee wat de topsnelheid en 0 tot 100 was bij die van jou . Btw ik ben aan het kijken naar de naked variant en inderdaad ze zijn zeer betrouwbaar en niet de duurste ik ben niet zo'n hard rijder als ie netjes door trekt tot 160 vind ik het goed o ja enig idee wat zo'n fiets verbruikt met een beetje door rijden :] alvast bedankt

0-100 in 6-7 sec?.. is niet de snelste maar vlot zat. Qua verbruik is 1 op 20 mogelijk met zuinig rijden.. realistischer is 1:15/1:17
 
0-100 is niet echt te vergelijken bij een 35kW motor, zoals Chris ofc zegt is het tussen de 6-7 seconden als je je best doet. Topsnelheid vergeleken zijn die allemaal begrensd tot 180km/h (teller).
 
Terug
Bovenaan Onderaan