Moto Guzzi project Nevada

full

Eerste rit van 37km gemaakt.Carburateurs mogen nog een maatje grotere hoofdsproeier,maar verder doet ie bijna alles goed.
Nu het zadel nog....
 
Zijkapjes gemaakt links en rechts,linker zit in rubbers om er makkelijk uit te trekken.Makkelijk om bv een gereedschapsetje te pakken.Rechts zit met boutjes vast.
full
full

Er komt nog iets achter de openingen.

Heb gisteren nog even kunnen rijden met grotere hoofdsproeiers,gaat de goede kant op...
 
full

Zadel is binnen,bedankt Hawk gt!
Ben nog aan het puzzelen wat ik met het kontje ga doen,wordt nog wel aangepast.
 
full

Enkele beugeltjes gemaakt om het kontje wat op te leuken.Ook functioneel,kan nu een roltas oid vastzetten.
Het tuutje van de demper afgezaagd en een ring aan gelast.

Heb alweer een paar ritjes gemaakt om te testen,nog een maatje grotere hoofdsproeier geprobeerd,we gaan de goede kant op.
 
Al een poos niets gepost maar niet stil gezeten.Inmiddels is het frame gepoedercoat evenals de schokbrekerveren.Schokbrekers zijn bij HK geweest voor verse olie en afdichtingen.Er zit een andere voorvork in van een Guzzi Breva.Die past één op één op de stuuraanslag na,die heb ik aangepast.
Ik heb het hele blok schoongemaakt met een kunststof borstel op de boormachine en een nieuwe koppelingsplaat gemonteerd.
Ook een andere remklauw gemonteerd van een moderne Kawa.Is slechts een tweezuiger tangetje,maar remt super.
Wil de motor als ie klaar is ook gaan wegen,is echt een licht fietsje geworden.Door de smalle banden stuurt ie heel makkelijk.Heb er nu al ruim 800km mee gereden.
Nu nog een voorspatbord pasmaken en zijpanelen maken.
full
 
full


Zijpaneeltjes gemaakt en een spatbord van een GS500 pasgemaakt.
Panelen ga ik mss nog wat bewerken,is wel een vrij groot vlak.
 
Het is idd een mooie functionele motor geworden.
Alles past goed bijelkaar TOP.
Die breva voorvork staat ook prima.
Is dat ook het voorwiel en remmerij koplamp vd breva?
 
Het is idd een mooie functionele motor geworden.
Alles past goed bijelkaar TOP.
Die breva voorvork staat ook prima.
Is dat ook het voorwiel en remmerij koplamp vd breva?
Voorwielnaaf komt van een Triumph en de schijf is een Brembo die daar bij hoort.Klauw is van een Kawa z750.Koplamp is origineel Nevada.

@Ijzervreter,begin stiekum wel weer naar een nieuw project om te zien,maar wil deze voorlopig niet kwijt....Dochterlief wil hem wel hebben zegt ze.

@Guzzigek,de tank is zoals je weet van een Lario en moet eigenlijk nog gespoten worden.Heb er geen haast mee.
 
Dat van de tank wist ik ik heb een zelfde voor een van mijn projecten en ook nog de oude van een van je vorige projecten van jou .
Het enigste minpunt is de achterkant waar de aansluiting tussen zadel en zijafdekking nog niet echt een eenheid is.
Dat komt in mijn ogen door de tankvorm daar zit ik nog naar te kijken of daar eenvoudig wat aantepassen is


Op dat punt blijven de tanks van de Lario een moeilijke vorm houden
 
@Texoot

Heb je de originele lamp-oren van de Nevada koplamp nog. Hoewel ze niet helemaal identiek (meer gaten) lijken op de foto's(Pagina 1 van dit topic). Ik neem aan dat de buisdiameter 38 mm identiek is. Ik heb mijn linker onlangs bij het keerring wisselen gebroken. 1e poging om te solderen met Durafix is mislukt. Ik wil nog een 2e poging doen en dan met een V-naad voorbewerking. Maar lukt dit niet is het prettig om te weten dat er nog ergens een reserve is.

grtz,

Cees

PS: Ik zie zo juist dat TLM ze ook nog in diverse uitvoeringen met en zonder gaten heeft.
 
Laatst bewerkt:
@Texoot

Heb je de originele lamp-oren van de Nevada koplamp nog. Hoewel ze niet helemaal identiek (meer gaten) lijken op de foto's(Pagina 1 van dit topic). Ik neem aan dat de buisdiameter 38 mm identiek is. Ik heb mijn linker onlangs bij het keerring wisselen gebroken. 1e poging om te solderen met Durafix is mislukt. Ik wil nog een 2e poging doen en dan met een V-naad voorbewerking. Maar lukt dit niet is het prettig om te weten dat er nog ergens een reserve is.

grtz,

Cees

PS: Ik zie zo juist dat TLM ze ook nog in diverse uitvoeringen met en zonder gaten heeft.
Ja die heb ik nog,weliswaar ingekort(goed gezien)maar zeker bruikbaar.
Geef maar een gil.
 
Nog even nader bericht. De 2e poging voor reparatie van het lamp-oor is geslaagd. Inderdaad goed kunnen solderen met Durafix na er een V-naad van te maken. Het spul heeft te weinig capilaire werking om door de stijf op elkaar gedrukte delen te vloeien. Met de v-naad klopte het allemaal wel.

grtz,

Cees
 
Terug
Bovenaan Onderaan