BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

Is er iemand die mij kan vertellen welke maat o-ring er op de vuldop van de motorolie hoort te zitten?
De mijne lekt een beetje en had ik al eens vervangen voor eentje uit eigen voorraad (assortimentsdoos)
Ik zou graag de goede monteren in de hoop dat hij wat langer dicht blijft.

Een linkje naar een site waar hij te koop is zou ook mooi zijn :)

alvast dank
 
Is er iemand die mij kan vertellen welke maat o-ring er op de vuldop van de motorolie hoort te zitten?
De mijne lekt een beetje en had ik al eens vervangen voor eentje uit eigen voorraad (assortimentsdoos)
Ik zou graag de goede monteren in de hoop dat hij wat langer dicht blijft.

Een linkje naar een site waar hij te koop is zou ook mooi zijn :)

alvast dank

Op www.realoem.com vind je het antwoord. En niet alle O-ringen zijn oliebestendig...

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
dank je, nu weet ik in ieder geval de maat. (en een onderdeelnummer)

De o-ring die ik gebruikt heb is gewoon NBR dus daar lijkt mij het probleem niet te zitten.
 
Hi,

Ik ga mogelijk een R1150R kopen met 60.000km op de teller. Nu hoor ik dat de R1150 last kunnen hebben van snel falende splines. Wie weet bij welke stand dit ongeveer is? Ik hoop natuurlijk onderhoudshistorie aan te treffen, maar als dit niet zo is wil ik kunnen schatten of dit een verstandige aanschaf is.

Als er andere aandachtspunten zijn hoor ik dat ook heel graag.

Groeten,
Bram
 
Er is eerlijk gezegd geen peil op te trekken. De een heeft het na 20.000 km en de ander na 150.000 km niks aan de hand. Op een amerikaans forum hebben ze het er ook wel eens over gehad, maar geen vast patroon te herkennen. Bij mijn motor is het blok dit voorjaar open geweest voor vervangen koppeling en drukgroep, alles zag er verder uit als nieuw uit de fabriek. Van de drukgroep was een klein stukje afgebroken. Waardoor? Geen idee.
Ander aandachtspunt dat veel duurder is. Is het een iABS uitvoering? Die iABS is onbetrouwbaard kwa levensduur en er is geen peil op te trekken hoe lang die meegaat. Elk jaar alle remvloeistof verversen, en dan vooral de remvloeistof in de iABS pomp is een absoluut noodzakelijk onderhoudsdingetje.
Ondanks dat ging die van mij vorig jaar tijdens een rit kapot.
 
Laatst bewerkt:
@Beekberger

heb net een berichtje op het forum gezet, maar die bleek in het algemene Naked Bike forum te zijn terechtgekomen ipv in deze specifieke topic.

Zou jij (Beekberger) mijn bericht (bijna 'nieuwe' R1150R rijder) willen opzoeken en daar waar mogelijk beantwoorden?

Gaat over verzamelen informatie R1150R en jouw eerdere genoemde dropbox link (die ik niet kan vinden).

B.v.d.
 
Een nieuwe poging om mijn originele tekst nogmaals hier te plaatsen. Forum gaf eerder foutmelding aan.

Heren/Dames,

Ik mag mijzelf een trotse eigenaar gaan noemen van een R1150R alhoewel ik (ivm agenda) hem pas over een paar weekjes krijg.

Naar aanleiding van mijn aanschaf ben ik op internet naar de nodige (aanvullende) informatie gaan zoeken, waarbij ik zodoende op dit forum terecht kwam. Al een hoop dingen gelezen en nuttige tips opgedaan, waarvoor dank.

Zo kwam ik ook op pagina 25 een bericht van Beekberger tegen die in dropbox de nodige informatie zou hebben staan.

Inmiddels heb ik al heel wat pagina's doorgelopen (waaronder heel veel pagina's uit link 1), maar ben de dropbox link (nog?) niet tegengekomen.

Derhalve aan Beekberger het verzoek mij verder te helpen.
Zou het leuk vinden als ik de brochure en manuals van de BMW R1150R kan downloaden.
Dank alvast.
 
zou ff de speling van je achterwiel meten ,, maar die splines is idd raar .

over het ABS wat vaak verkeerd gaat is er word op een verkeerde manier gespoeld , maar mensen rijden ook te lang door met oude rubberen slangen , die dan hele kleine stukjes los raken en die zorgen voor verstoppingen en blokkades .


die 1150R is dat een twin spark of een gewone ??
 
Luchtgekoelden, rijden jullie door met deze temperaturen? En als je dan in een file terechtkomt?


met 30 C is weinig aan de hand,, als je goede olie erin heb zitten .

heb een 850 die totaal geen probleem heeft met een stap voet file in de binnen stad.

doe blokken hebben best wel wat reserve ,, wat denk je al die R 850 en 11X0 in de VS die in de zuidelijke staten rijden met 40 C en die GS die door een woestijn joekelen ???
 
Ik zorg gewoon dat ik files vermijd. Dan kan de rijwind zijn werk doen ook door mijn doorwaaikleding heen. Anders raak ik zelf oververhit.
 
zo hopelijk regent het ff door dan is het schuim ook weer van de weg en een stuk koeler
met 35 C ondanks een doorwaai pak is rijden gewoon niet leuk meer

heb onderhoud spullen besteld ,, olie + filter
 
zo hopelijk regent het ff door dan is het schuim ook weer van de weg en een stuk koeler
met 35 C ondanks een doorwaai pak is rijden gewoon niet leuk meer
Spijtig, maar volgens de buienradar is het maar een heel smal regengebiedje en hier in Nijmegen wordt het al weer lichter '(
 
Laatst bewerkt:
Hi All...

Ik meld me hier ook maar even aan daar in inmiddels de eigenaar ben geworden van een zilveren R850R uit 2003. Fantastisch ding ben er helemaal in mijn nopjes mee. Foto's volgen asap (eerst even oplappen hier en daar alvorens de poserpiccies gemaakt worden).

Meteen even een vraagje, heeft iemand nog een WPHB liggen digitaal? Ik houd me aanbevolen!

:] :] Cheers!
 
Laatst bewerkt:
Spijtig, maar volgens de buienradar is het maar een heel smal regengebiedje en hier in Nijmegen wordt het al weer lichter '(

hier is toch een redelijke plens gevallen ,,, de regenton is weer vol .

het is nu een normale temperatuur 23 C ,,, heerlijk !! straks lekker slapen zonder gezweet en geplak en steeds wakker worden.
 
Hi All...

Ik meld me hier ook maar even aan daar in inmiddels de eigenaar ben geworden van een zilveren R850R uit 2003. Fantastisch ding ben er helemaal in mijn nopjes mee. Foto's volgen asap (eerst even oplappen hier en daar alvorens de poserpiccies gemaakt worden).

Meteen even een vraagje, heeft iemand nog een WPHB liggen digitaal? Ik houd me aanbevolen!

:] :] Cheers!


als je een FB account heb moet je aanmelden bij de https://www.facebook.com/groups/bmwrtforum/ roep het daar ff wat je zoekt en komt het wel goed.
 
Laatst bewerkt:
Vanaf volgende week kom ik ook hier buurten. Vandaag een BMW r1150r gekocht. Ik had nog nooit eerder op een boxer gereden. Dus het was wel enorm wennen. Maar het beviel zo goed dus dat ik hem gekocht heb.
360.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan