Wie heeft inspiratie voor een motorvakantie in 2019 ?

In de vroege ochtend is het meestal kraakhelder boven het eiland. Om 10h zie je al de eerste wolkjes rondom de hoogste toppen. In de loop van de verdere dag wordt het aantal wolken meer en meer. Eind van de middag is het hele eiland onder de wolken.


Dan heb ik geluk gehad in 2012.

6 dagen op het eiland verbleven, en elke dag na de motorrrit rond een uur of 4 aan het strand gaan liggen...
Enkel aan de westkant verbleven en elke dag hoogzomer.
 
Marokko!!!

Aan de grens van Europa, dus niet heel ver weg. Totaal andere wereld dan Europa, zowel het landschap als cultuur verandert na een aantal gereden kilometers. Mooie bochtige wegen langs de middelandse zee en de atlantische oceaan richting de Sahara en Marrakech. Het eten is heerlijk en de mensen zijn ontzettend gastvrij.

Mijn naam is Soufiane, ik ben 33 jaar en geboren in Utrecht. Mijn ouders zijn van Marokkaanse komaf en ik heb daarom alle zomervakanties daar doorgebracht. Ik ken de taal en cultuur. En daarom bied ik vanaf 2019 motorreizen aan kleine groepen die avontuurlijk en flexibel zijn zoals jullie.

Mochten jullie geïnteresseerd zijn dan verneem ik het graag.

Mvg,

Soufiane
 
Voor mij is Marokko zo ongeveer het minst prettige land waar ik ooit ben geweest.
(en dan was ik toch al in veel landen / ook buiten Europa)
Als je daar toch heen wilt: Veel plezier maar dan zonder mij.

spam :?
 
Simpel: Schotland! Doen! Verdere uitleg overbodig ;) Qua weer: tsja, vind het altijd goed meevallen, maar ik kan geluk gehad hebben: Nu 2x 10 dagen geweest. Eerste keer: 1 middag regen, rest zon en 19 graden. Tweede keer ongeveer twee dagen regen gehad. Maar het land maakt zoveel goed...
 
Laatst bewerkt:
Ik ben idd dwars door heel Italië gereden, maar dan slechts alleen de heenreis.
In Reggio di Calabria heb ik de oversteek naar Messina/ Sicilië gemaakt.
(1/2 uurtje met een gewone pont/ kaartje ter plekke kopen)
Vooral de oostzijde van Sicilië is mooi.(Taormina-Etna) Daarna ben ik naar Palermo gereden van waar ik de boot heb genomen naar Genua. (1 motor+binnenhut was €210) Vaartijd precies 1 dag.
Vanaf Genua ben je (geldt voor mij) in 1 dag weer thuis/ 1150km
Dus vanaf moment opstap boot Palermo lig je in 2 dgn weer in je eigen bedje.

Je kan evt ook met ferry Palermo-Cagliari (Sardinië), daarna oversteek naar Corsica.
Vanuit Bastia vaar je alsnog naar Genua. Maar dat mag je zelf uitzoeken.

Kijk, dat zijn tips waar we iets aan hebben! Zo is er meer tijd om de laars te bekijken én kan ik toch Sicilië meepakken! Corsica was ik 30 jaar geleden, maar nu dat eiland nog eens twee/drie dagen doorkruisen zou super zijn. Ik ga in de bouwvak, dus wat wolkjes af en toe zijn welkom ;-)
 
Zelf zit ik liever ook in hotels en juist daarom is het weer voor mij een minder belangrijke factor. Aan het einde van de dag heb je altijd een warm, droog bed. Tuurlijk is het niet leuk als je elke dag in de stromende regen moet rijden, maar als Nederlanders zijn we wel wat gewend toch?

Voor de rest is het relatief. Waar de één zonder zorgen door Azië/Zuid-Amerika rijdt, is voor de ander alles buiten West-Europa levensgevaarlijk. Dat zijn beperkingen die jullie, al dan niet terecht, jezelf opleggen.

Griekenland misschien een optie?
 
Als je luistert naar al het gemekker wat er in NL de ronde doet, dan kom je nergens.
Er zijn wereldreizigers die met motor overal hebben gereden en toch thuis zijn gekomen.
Mijn idee is: gewoon vertrekken en je ziet wel wat er voorbij komt!

Maar voor de bangerikken en de control-freaks............
Wellicht voor hen een georganiseerde reis met reisleiding en volgauto met mobiele werkplaats en een aanhanger voor het geval dat.......... (je kan natuurlijk NOOIT weten) Uiteraard weet je waar je 's avonds gaat slapen en wat met het eten op het menu staat. Met wat geluk wordt je door de tourleider ook nog ingestopt bij het slapen gaan. Verzorging rondom en alle risico's zijn uitgesloten.

Tsja, het is net wat je wil en/of aankunt.

GR O, ja Griekenland is zo gek nog niet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan