Kymco Downtown 300i

Tot nu toe mailtjes van koopjesjagers die hem voor 1000 euro willen komen ophalen. Nog maar even wat geduld en anders ben ik er wel weer klaar mee :)
 
Dat heb je altijd inderdaad.
Heb nog niet naar je advertentie gekeken maar de onderhoudshistorie werkt altijd wel.

Zet m ook hier op mf te koop. Misschien krijg je dan wel wat normaal publiek.
Marktplaats is helaas wat minder doel gericht.

Succes met de verkoop, zal hier eens polsen of iemand interesse heeft.
 
De koper is er blij mee.

Vorig jaar heb ik de remmen voor en achter onder handen genomen (blokken, remklauwen uit elkaar, nieuwe schijf). Kort daarna zou ik hem verder een beurt geven maar toen kon ik ineens niet meer rijden en sleutelen en stond de scooter een jaar stil. Dat rijden en sleutelen zit er nog steeds niet in, maar mijn pa was zo vriendelijk om die beurt voor de verkoop af te maken. Vond ik wel zo netjes voor de koper, kan die rijden. Kleppen zijn weer gesteld, verse olie plus filtertje, bougietje, BMC luchtfilter erin en de transmissieolie is ververst. De spulletjes had ik nog in huis sinds vorig jaar.

Ik heb met veel plezier op de Kymco gereden.
 
Hallo, allemaal, het is nu wel al een tijdje geleden dat ik op de site geweest ben, ik rij niet zo veel meer, ben nu 81 jaar en mijn vrouwtje kan niet meer mee, dus zoveel rij ik niet meer.
Anders ben ik nog altijd zeer tevreden met mijn Downtown 300i (Dink street 300i ABS).

Nu heb ik een vervelend probleempje dat ik mijn kilometers niet meer kan instellen of op nul stellen.
De knopjes (het middenste) werkt niet meer, kan iemand mij uitleggen hoe ik die knopjes kan vervangen? Ziet er nogal prutswerk uit, kan het worden vervangen of kan het worden hersteld, alleen het middenste knopje werkt niet, bijde andere knopjes werken wel.

In de hoop van een antwoordje van jullie wens ik u dit jaar ( en nog vele ander) leuke momenten met de Downtown.

Groetjes

Arthur
 
Goedenavond Hr. de Meyer Arthur.

81 is een respectabele leeftijd en zeker om af en toe nog een ritje op de moto te maken :}

Defecte drukknop:
De cockpit is in principe volledig demontabel, zodat je uiteindelijk bij de printplaat en tevens ook de voorkant uit kunt komen.
Die cockpit verwijderen is nog niet eens zo gek moeilijk.
Het open maken van de unit zelf is ook gewoon mogelijk.

In de meeste gevallen is een print drukknop kapot.
Let op ik praat hierboven nu even niet over vervoersmiddelen maar over elektronica in zijn algemeenheid.


In het gunstigste geval is de print drukknop niet kapot en betreft het alleen het plastic indruk-knopje wat aan de buitenkant zit.
Maar ja omdat te kunnen bekijken moet alsnog de cockpit er af en open.

Een print drukknop ziet er overigens zo uit als op foto:

druktoets-plat-print-13mm-smd.jpg


Plaatselijke elektronica onderdelen winkels verkopen zulk soort print druk-knoppen (niet te verwarren met print schakelaar)

Conrad verkoopt ook zulk soort print druk knopjes voor circa 20 cent per stuk.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Das ook wat inderdaad!
Hopelijk gaat de reparatie goedkomen met het knopje.

Mijn buddy gaat (weer) niet open. Tenminste alleen de rechter vergrendeling heeft geen zin.
De sleutel gaat normaal om dus de lange kabel die naar achter loopt gaat soepel.
Dat gaan we nog eens onderzoeken.

Verder na 78.000km nog steeds heeeeel blij met de DT.

Wat ik merk, en dat was ook al met originele spul ook, dat bij koude motor een sprintje trekken naar het stoplicht en dan een remactie niet heel fijn vind.

Er komt dan een rateltje en het olielampje brand dan. Als ik het toerental dan rustig oppak verdwijnt dit een dan veer geen problemen.

Bij warme motor is dit nooit gebeurd.
Aals ik relax de motor warm laat lopen tot het eerste streepje van de temperatuurmeter verschijnt gebeurd dit niet.
Vreemd maar kan niet achterhalen wat het is.

Groet Evil Knievel
 
Hey mede Downtown rijders !

Ik wil de dr Pulleys gaan plaatsen, kan alleen nergens vinden hoe deze in de Vario
gelegd worden ... ik denk zelf de platte zijde naar boven? Is dit correct?

Alvast bedankt

Johannus
 
Film gezien en binnen 5 minuten geplaatst! Bedankt voor de tip.
Wat een verschil zeg, veel soepeler en sneller
Met dank aan Maksor Parts
 
Laatst bewerkt:
Hoi Evil Knievel,

ik zit er ook aan te denken de Malossi Maxi Multivar te laten plaatsen op mijn DT 350i. Ik wil alleen niet in topsnelheid inleveren. Wat doet de Vario bij jouw topsnelheid, en hoeveel gewicht rollen heb je? Ik hoor namelijk tegenstrijdige verhalen over de topsnelheid.

En is het verschil echt zo groot in vergelijking met de orginele Vario?

Alvast dank!

groet,

Bigsingle
 
Hoi Evil Knievel,

ik zit er ook aan te denken de Malossi Maxi Multivar te laten plaatsen op mijn DT 350i. Ik wil alleen niet in topsnelheid inleveren. Wat doet de Vario bij jouw topsnelheid, en hoeveel gewicht rollen heb je? Ik hoor namelijk tegenstrijdige verhalen over de topsnelheid.

En is het verschil echt zo groot in vergelijking met de orginele Vario?

Alvast dank!

groet,

Bigsingle


Nou mijn ervaring is alleen maar positief.
De DT300 heeft nu bijna 85.000 gelopen en ik rij al 11k met de Multi var....

Toeren zijn 1000tpm omhoog gegaan. Ik rij in 1 streep naar de 130 en dan klimt hij op naar de 150 a 160. Dat was origineel niet harder dan 140 hooguit 150.

Dit is trouwens wel in combinatie met de Dr Pulley hit clutch. Samen met Malossi drukveer.
 
Hallo Allemaal,ik ben camiel ,kom uit Almere en rij sinds kort dt300,
Ik heb vraag over gierende geluid,tijdens rijden ,
Deze scooter heb ik zelf uit BE geimporteerd alle onderhoud was gedaan met papieren er bij,
Na een tijd zeg maar 500km gereden te hebben knap de riem ,op het eerste oog geen schade te zijn niet aan koppeling ook niet vario.Diem daar bij rolletjes ,luchtfilter,olie ,olie filter ,versnellingsbak olie allemaal door mij vervangen ,geluid lijkt te komen na dat riem stuk ging maar kan ook toeval zijn.
Heeft iemand enige idee waar vandaan het geluid kan komen??
Alvast bedankt
 
Hallo allemaal, ben aan het kijken voor een 2e hands DT300i, Heb een 2014 gevonden
die me wel aanstaat met 9900km
Ik heb wel een (waarschijnlijk domme) vraag, hoe kun je zien of het ABS heeft?
Ik had gelezen dat er stickers op moeten staan, maar de DT die ik heb gezien had nergens stickers

Gr Mike
 
Bedankt, ik zal kijken als ik weer bij de verkoper langs ga, wil wel zeker weten dat het ABS heeft voor ik koop
 
Bedankt, ik zal kijken als ik weer bij de verkoper langs ga, wil wel zeker weten dat het ABS heeft voor ik koop

Van de foto en dus van het voorwiel kan je het niet zien. Met of zonder ABS hebben allebei die ring.
Normaal zit op het voor spatbord een sticker met ABS erop.

Naar mijn weten heeft elke DT300 na 2011 ABS. Mocht je het niet zeker weten dan vraag je het de verkoper of even met een proefrit flink hard remmen met je achterrem. Slip je: geen ABS of hij werkt niet.

Succes!
 
Van de foto en dus van het voorwiel kan je het niet zien. Met of zonder ABS hebben allebei die ring.
Normaal zit op het voor spatbord een sticker met ABS erop.

Naar mijn weten heeft elke DT300 na 2011 ABS. Mocht je het niet zeker weten dan vraag je het de verkoper of even met een proefrit flink hard remmen met je achterrem. Slip je: geen ABS of hij werkt niet.

Succes!
Hey Evil, bedankt voor de tip, het remmen ga ik zaterdag gelijk uitproberen
Deze scooter heeft trouwens nergens enige aanduiding, van ABS/Downtown etc, misschien eraf gehaald door vorige eigenaar?
In iedergeval gelukkig veel wijzer geworden op dit forum, ook met name over de nogal rauwe aandrijving bij lage snelheid

Gr Mike
 
Terug
Bovenaan Onderaan